NOT: Bu anlattıklarımdan AF ve AA ayarlama sadece AMD kullanıcıları içindir. Nvidia kullanıyorsanız internetten araştırmanız gerekmektedir.
Günümüzdeki oyunlarda görmüşsünüzdür grafik ayarlarından başlıktakilerden bazılarını. Bu özellikleri Optifine ile kullanabiliyorduk. Artık 1.7 ile itibaren oyuna eklenmiştir (1.6 da olabilir hatırlamıyorum).
1. AF (Anisotropic Filtering)
tam ismi anistropic texture filtering olan, eşyönsüz doku süzmesi olarak çevrilebilen * üç boyutlu grafik uygulamalarında görüntü kalitesini arttırmaya (ya da görüntü kalitesindeki düşüşü engellemeye) yönelik bir şeydir. üzerine doku kaplanan bir nesne yüzeyi (object surface), ekrana tam hizalı (axis aligned) olmadığı zamanlar nesnenin uzak köşesinde oluşan aşırı buğulanmayı (blur) engeller. bu aşırı buğulanma etkisi, oyunlarda uzun dikdörtgen şekilli bir koridorda dolaşırken koridorun uzak ucunda kendini belli edebilir.
Resimli bir şekilde inceleyelim:
Anisotropic Filtering OFF :
Anisotropic Filtering x16:
Göründüğü gibi uzanan çimlerin sonuna doğru giden textureler OFF iken bayağı kötü gözüküyor. AF yi isterseniz oyun içinden yada Ekran kartınızın kontrol panelinden açabilirsiniz.
Bu oyunlarda çok dikkat edildiği zaman belli olan özelliktir. Oyuna daldığınız zaman bunu fark etmeyebilirsiniz. Fakat en belli olan gözü tırmalayan ve ekran kartlarını yoran özelliklere gelelim
2. AA (Anti aliasing)
Özellikle karışık objeli motiflerde makine detayları seçemeyince olmayan çizgi yada motifler ekler bu da görüntüde yatay ya da dairesel görüntüler oluşmasına neden olur
Anti Aliasing (AA) filtrelerin görevi ise bu istenmeyen görüntülerin oluşmaması için görüntüyü yumuşatarak sensöre iletmektir.
Ekran kartlarını tamamen bir deyişle Anasını Ağlatan bir özelliktir. Çözünürlük arttıkça AA açmış gibi olacaksınız o kötü görüntüler kaybolacak biraz.
Maalesef minecraftta sadece FXAA ( fast approximate anti aliasing) vardır. Yakında MXAA gelebilir ama belli değil. Optifine yüklerseniz x2 x4 x8 gibi AA özelliklerine ulaşırsınız
FXAA açmak sadece %2 fps düşüklüğüne neden olur. Çok da Kaliteli bir AA sistemi değildir.
FXAA OFF:
FXAA ON:
FXAA daha yumuşak kenarlar sunmaktadır resimlere bakılırsa. Ama çok da kaliteli değil işte. MXAA yı bekliyoruz
3. MipMap
doku filtreleme yöntemlerinden birisidir. nxm texellik bir doku parçası ekranda kxl pixellik bir alan kaplayacaksa, hangi texellerin hangi pixeller ile eşleşeceğine karar verme problemine bulunan hızlı çözümlerden birisi mipmap tekniğidir. ideal çözümde her bir texel birden fazla pixel'e etki eder (kabaca örtüşen alanlar oranında) ve her bir pixel de birden fazla texel'den etkilenebilir (yine kabaca alanlar oranında). ama bu çok pahalı olacağı için mipmap benzeri hızlı teknikler geliştirilmiştir.
MipMap off:
(2.resim biraz kararık çıkmış ama MipMap dan değil arkadaşlar). Göründüğü gibi o kaba olan uzakdaki texturelar şimdi tertemiz görünüyor
4. Texture Pack
Minecraftın en çok kullanılan ve en kolay textureleri güzelleştiren bir pakettir. Minecraftın Direk texturelerini değiştirir. Bunu bilmeyen yoktur herhalde. İlk önce optifine yüklemelisiniz ki texturelerinizi desteklesin minecraft.
http://www.minecraftforum.net/topic...d1-fps-boost-hd-textures-aa-af-and-much-more/
Texture packlar x16 x32 x64 x128 x258 x512 şeklinde sıralanır (Minecraftın default texture packı x16 dır).
Örnek texture packler:
Faerielight x256 texture pack
http://www.planetminecraft.com/texture_pack/faerielight-13/
HexaCraft x512 / x128
http://www.planetminecraft.com/texture_pack/hexacraft-2919681/
5. Shaders
Evet. En önemli ve Minecraftı en adam yapan bir grafik modu. Öncelikle Shader nedir onu açıklayalım:
Shader ise ışık kaynaklarının yapısını, yüzeyler ve hacimlerin ışığa etkilerini tanımlayan progrözür dilerimlardır. ya da başka bir ifadeyle shading işleminin ne şekilde gerçekleştirileceğini tanımlayan progrözür dilerimlardır. Bu progrözür dilerimların oluşturulma düzeneğinede shading language (shading dili) denilir.
Shaderlar çalışırken, nesne üzerindeki tek bir noktayı ele alır? Başka bir ifadeyle " bu noktada ne oluyor? " sorusuna cevap Shader'dan gelir. Renderer nesne üzerindeki her noktayı görüntüleyeceği zaman, bu işlemi nasıl yapacağının açıklamasını shader'dan alır.
Peki minecraftta ne tür shaderlar vardır ? Nasıl yükleyeceğiz ? sorusuna cevaplar da geliyor
İlk önce istediğiniz shader packı yüklemek için bir zemin hazırlamamız gerekiyor. Bunun için GLSL shaders ı kullanacağız
http://www.minecraftforum.net/topic/1544257-172174175shaders-mod-v2312-updated-by-karyonix/
1.7.5 sürümünü yüklemenizi tavsiye ederim. Bunun için rehber yapacağım
1.7.5 sürümü rehberi:
İlk önce bu sürüm için o lanet olası FORGE ye ihtiyacımız yok. GLSL shadera uyumlu olan OptiFine sürümü aşağıdaki linktedir:
http://******/404181/optifined.net/adloadx.php?f=OptiFine_1.7.5_HD_U_D1.jar
Bunu yüklemesi çok kolay. İnstall a basıyorsunuz 1 saniyede yükleniyor direk giriyorsunuz.
Ondan sonra şu linkdeki GLSL shaderı indiriyoruz ondada aynı şekilde İnstall a basıyoruz ve hızlıca yükleniyor.
http://******/4837926/www.dropbox.com/s/pfqrh9i8iou3uk4/ShadersMod-v2.3.15mc1.7.5-installer.jar
Sonra Minecraft Launcherımıza giriyoruz ve edit profileden şunu seçiyoruz:
tam görmek için
http://i.hizliresim.com/b8z1Yb.png
Sonra oyuna giriyoruz ve .minecraft klasörümüzde shaderpack klasörümüz oluşuyor ve oraya istediğimiz shaderpackı atabiliyoruz
Örneğim SEUS 10.1 Ultra
Burdan shaderınızı seçebilirsinz
shaderdan oyun içi bir görüntü
5.2. Hangi Ekran kartları destekler ? Ekran kartımda ne tür bir özellik bulunması gerekiyor ? Ati ekran kartları hakkında bilgilendirme ? Tüketicilerin yaptığı en büyük yanlışlar. (Sadece AMD KARTLAR İÇİN GEÇERLİDİR! )
İnsanların yaptığı en büyük yanlış !Oyun! için hazır kasalara yönelmek. Bu hazır kasaları bazı firmalar yapar bunlara örnek.
Casper , dell , exper vs. vs.
Bu firmalar size AMD HD 6850 yi 1500 TL' ye satacak adamlar değiller. Ellerindeki işe yaramaz giriş seviyesi kartlarını kazıklamaya çalışıyorlar.
GİRİŞ SEVİYESİ KARTLAR x5xx ve aşağısı
Örnek bir Giriş seviyesi ekran kartı:
AMD HD 6350
İsmi güzel geliyor. 6xxx serisi ve 2 GB olduğunu duyan insan Battlefield 3 ü High da açacağını hayal etmesiyle kartı alır ve eve gelir. Fakat kart Low da bile 8 fps veriyordur. Sonra bu adam komşuya gider. Sende de 2 gb ekran kartı var bende de 2 gb kart sen high da 30 fps alıyon ben 0 fps alıyom diye bu hikaye biter.
Sonuç olarak Ekran kartının 3 gb veya 6 gb olması marifet değildir. 2 gb lafını duyunca hemen ekran kartına sarılmayın. Hangi oyunları oynayabileceğiniz ve hangi performansta açabileceğiniz sırra birazdan değineceğiz. Hemde çok kolay.
Ekran kartında hangi terimler önemlidir ?
Ekran kartlarında 2.rakam ön plana çıkar ve oyunları hangi performansta ve kalitede oynayabileceğinizi gösterir. Not: Sadece AMD kartlarda geçerlidir.
x5xx ve altı ekran kartlar giriş seviyesi kartlar
x6xx orta seviye kartlar
x7xx ve x8xx yüksek seviye kartlar
x9xx en yüksek seviye kartlar
olarak sınıflandırırlar. Şimdi bunu kanıtlayalım
http://www.game-debate.com/gpu/inde...mpare=radeon-hd-6350-vs-radeon-hd-5770-1024mb
burda sonuçları görüyorsunuz. Hd 5770 in hd 6350 ye nasıl fark attığını
1.rakam ise ekran kartının yeniliğini belirtir.
6xxx da directx 11 özelliği vardır directx 11.1 özelliği yoktur
7xxx da directx 11.1 vardır
son 2 rakam ise
xx10 lar beta sürümdeki kartlar olarak adlandırabiliriz
xx50 ler kartın düz piyasadan çıkarılmış hiç oynanmadan halka sunulmuş hali
xx70 biraz overclocklanıp üzerinde performans arttırılıp halka sunulmuş halidir.
xx90 ekran kartının azmış halidir. En iyi şekilde performans arttırımı yapılmıştır
Sonuç olarak: 2.rakamı en yüksek olan en iyi performans verir
5.3 Siz söyleyin ben de size
Sadece AMD kartları için geçerlidir !
Ekran kartınızı söyleylerseniz size gerekli shaderı verebilirim
Buradan @umut_ arkadaşım selamlar. Seviliyorsun
Günümüzdeki oyunlarda görmüşsünüzdür grafik ayarlarından başlıktakilerden bazılarını. Bu özellikleri Optifine ile kullanabiliyorduk. Artık 1.7 ile itibaren oyuna eklenmiştir (1.6 da olabilir hatırlamıyorum).
1. AF (Anisotropic Filtering)
tam ismi anistropic texture filtering olan, eşyönsüz doku süzmesi olarak çevrilebilen * üç boyutlu grafik uygulamalarında görüntü kalitesini arttırmaya (ya da görüntü kalitesindeki düşüşü engellemeye) yönelik bir şeydir. üzerine doku kaplanan bir nesne yüzeyi (object surface), ekrana tam hizalı (axis aligned) olmadığı zamanlar nesnenin uzak köşesinde oluşan aşırı buğulanmayı (blur) engeller. bu aşırı buğulanma etkisi, oyunlarda uzun dikdörtgen şekilli bir koridorda dolaşırken koridorun uzak ucunda kendini belli edebilir.
Resimli bir şekilde inceleyelim:
Anisotropic Filtering OFF :
Anisotropic Filtering x16:
Göründüğü gibi uzanan çimlerin sonuna doğru giden textureler OFF iken bayağı kötü gözüküyor. AF yi isterseniz oyun içinden yada Ekran kartınızın kontrol panelinden açabilirsiniz.
Bu oyunlarda çok dikkat edildiği zaman belli olan özelliktir. Oyuna daldığınız zaman bunu fark etmeyebilirsiniz. Fakat en belli olan gözü tırmalayan ve ekran kartlarını yoran özelliklere gelelim
2. AA (Anti aliasing)
Özellikle karışık objeli motiflerde makine detayları seçemeyince olmayan çizgi yada motifler ekler bu da görüntüde yatay ya da dairesel görüntüler oluşmasına neden olur
Anti Aliasing (AA) filtrelerin görevi ise bu istenmeyen görüntülerin oluşmaması için görüntüyü yumuşatarak sensöre iletmektir.
Ekran kartlarını tamamen bir deyişle Anasını Ağlatan bir özelliktir. Çözünürlük arttıkça AA açmış gibi olacaksınız o kötü görüntüler kaybolacak biraz.
Maalesef minecraftta sadece FXAA ( fast approximate anti aliasing) vardır. Yakında MXAA gelebilir ama belli değil. Optifine yüklerseniz x2 x4 x8 gibi AA özelliklerine ulaşırsınız
FXAA açmak sadece %2 fps düşüklüğüne neden olur. Çok da Kaliteli bir AA sistemi değildir.
FXAA OFF:
FXAA ON:
FXAA daha yumuşak kenarlar sunmaktadır resimlere bakılırsa. Ama çok da kaliteli değil işte. MXAA yı bekliyoruz
3. MipMap
doku filtreleme yöntemlerinden birisidir. nxm texellik bir doku parçası ekranda kxl pixellik bir alan kaplayacaksa, hangi texellerin hangi pixeller ile eşleşeceğine karar verme problemine bulunan hızlı çözümlerden birisi mipmap tekniğidir. ideal çözümde her bir texel birden fazla pixel'e etki eder (kabaca örtüşen alanlar oranında) ve her bir pixel de birden fazla texel'den etkilenebilir (yine kabaca alanlar oranında). ama bu çok pahalı olacağı için mipmap benzeri hızlı teknikler geliştirilmiştir.
MipMap off:
(2.resim biraz kararık çıkmış ama MipMap dan değil arkadaşlar). Göründüğü gibi o kaba olan uzakdaki texturelar şimdi tertemiz görünüyor
4. Texture Pack
Minecraftın en çok kullanılan ve en kolay textureleri güzelleştiren bir pakettir. Minecraftın Direk texturelerini değiştirir. Bunu bilmeyen yoktur herhalde. İlk önce optifine yüklemelisiniz ki texturelerinizi desteklesin minecraft.
http://www.minecraftforum.net/topic...d1-fps-boost-hd-textures-aa-af-and-much-more/
Texture packlar x16 x32 x64 x128 x258 x512 şeklinde sıralanır (Minecraftın default texture packı x16 dır).
Örnek texture packler:
Faerielight x256 texture pack
http://www.planetminecraft.com/texture_pack/faerielight-13/
HexaCraft x512 / x128
http://www.planetminecraft.com/texture_pack/hexacraft-2919681/
5. Shaders
Evet. En önemli ve Minecraftı en adam yapan bir grafik modu. Öncelikle Shader nedir onu açıklayalım:
Shader ise ışık kaynaklarının yapısını, yüzeyler ve hacimlerin ışığa etkilerini tanımlayan progrözür dilerimlardır. ya da başka bir ifadeyle shading işleminin ne şekilde gerçekleştirileceğini tanımlayan progrözür dilerimlardır. Bu progrözür dilerimların oluşturulma düzeneğinede shading language (shading dili) denilir.
Shaderlar çalışırken, nesne üzerindeki tek bir noktayı ele alır? Başka bir ifadeyle " bu noktada ne oluyor? " sorusuna cevap Shader'dan gelir. Renderer nesne üzerindeki her noktayı görüntüleyeceği zaman, bu işlemi nasıl yapacağının açıklamasını shader'dan alır.
Peki minecraftta ne tür shaderlar vardır ? Nasıl yükleyeceğiz ? sorusuna cevaplar da geliyor
İlk önce istediğiniz shader packı yüklemek için bir zemin hazırlamamız gerekiyor. Bunun için GLSL shaders ı kullanacağız
http://www.minecraftforum.net/topic/1544257-172174175shaders-mod-v2312-updated-by-karyonix/
1.7.5 sürümünü yüklemenizi tavsiye ederim. Bunun için rehber yapacağım
1.7.5 sürümü rehberi:
İlk önce bu sürüm için o lanet olası FORGE ye ihtiyacımız yok. GLSL shadera uyumlu olan OptiFine sürümü aşağıdaki linktedir:
http://******/404181/optifined.net/adloadx.php?f=OptiFine_1.7.5_HD_U_D1.jar
Bunu yüklemesi çok kolay. İnstall a basıyorsunuz 1 saniyede yükleniyor direk giriyorsunuz.
Ondan sonra şu linkdeki GLSL shaderı indiriyoruz ondada aynı şekilde İnstall a basıyoruz ve hızlıca yükleniyor.
http://******/4837926/www.dropbox.com/s/pfqrh9i8iou3uk4/ShadersMod-v2.3.15mc1.7.5-installer.jar
Sonra Minecraft Launcherımıza giriyoruz ve edit profileden şunu seçiyoruz:
tam görmek için
http://i.hizliresim.com/b8z1Yb.png
Sonra oyuna giriyoruz ve .minecraft klasörümüzde shaderpack klasörümüz oluşuyor ve oraya istediğimiz shaderpackı atabiliyoruz
Örneğim SEUS 10.1 Ultra
Burdan shaderınızı seçebilirsinz
shaderdan oyun içi bir görüntü
5.2. Hangi Ekran kartları destekler ? Ekran kartımda ne tür bir özellik bulunması gerekiyor ? Ati ekran kartları hakkında bilgilendirme ? Tüketicilerin yaptığı en büyük yanlışlar. (Sadece AMD KARTLAR İÇİN GEÇERLİDİR! )
İnsanların yaptığı en büyük yanlış !Oyun! için hazır kasalara yönelmek. Bu hazır kasaları bazı firmalar yapar bunlara örnek.
Casper , dell , exper vs. vs.
Bu firmalar size AMD HD 6850 yi 1500 TL' ye satacak adamlar değiller. Ellerindeki işe yaramaz giriş seviyesi kartlarını kazıklamaya çalışıyorlar.
GİRİŞ SEVİYESİ KARTLAR x5xx ve aşağısı
Örnek bir Giriş seviyesi ekran kartı:
AMD HD 6350
İsmi güzel geliyor. 6xxx serisi ve 2 GB olduğunu duyan insan Battlefield 3 ü High da açacağını hayal etmesiyle kartı alır ve eve gelir. Fakat kart Low da bile 8 fps veriyordur. Sonra bu adam komşuya gider. Sende de 2 gb ekran kartı var bende de 2 gb kart sen high da 30 fps alıyon ben 0 fps alıyom diye bu hikaye biter.
Sonuç olarak Ekran kartının 3 gb veya 6 gb olması marifet değildir. 2 gb lafını duyunca hemen ekran kartına sarılmayın. Hangi oyunları oynayabileceğiniz ve hangi performansta açabileceğiniz sırra birazdan değineceğiz. Hemde çok kolay.
Ekran kartında hangi terimler önemlidir ?
Ekran kartlarında 2.rakam ön plana çıkar ve oyunları hangi performansta ve kalitede oynayabileceğinizi gösterir. Not: Sadece AMD kartlarda geçerlidir.
x5xx ve altı ekran kartlar giriş seviyesi kartlar
x6xx orta seviye kartlar
x7xx ve x8xx yüksek seviye kartlar
x9xx en yüksek seviye kartlar
olarak sınıflandırırlar. Şimdi bunu kanıtlayalım
http://www.game-debate.com/gpu/inde...mpare=radeon-hd-6350-vs-radeon-hd-5770-1024mb
burda sonuçları görüyorsunuz. Hd 5770 in hd 6350 ye nasıl fark attığını
1.rakam ise ekran kartının yeniliğini belirtir.
6xxx da directx 11 özelliği vardır directx 11.1 özelliği yoktur
7xxx da directx 11.1 vardır
son 2 rakam ise
xx10 lar beta sürümdeki kartlar olarak adlandırabiliriz
xx50 ler kartın düz piyasadan çıkarılmış hiç oynanmadan halka sunulmuş hali
xx70 biraz overclocklanıp üzerinde performans arttırılıp halka sunulmuş halidir.
xx90 ekran kartının azmış halidir. En iyi şekilde performans arttırımı yapılmıştır
Sonuç olarak: 2.rakamı en yüksek olan en iyi performans verir
5.3 Siz söyleyin ben de size
Sadece AMD kartları için geçerlidir !
Ekran kartınızı söyleylerseniz size gerekli shaderı verebilirim
Buradan @umut_ arkadaşım selamlar. Seviliyorsun
Son düzenleme: