Valla bende tam senin gibi birini arıyordum. Gel kocum sıra sanada gelmiş.
Öncellikle benim
bilgili arkadaşım, MMORPG, RPG, FPS, bunlar bir kısaltmadan ibaret değildir. Bunlar bir
terimdir. Evet MMORPG nin açılımı "
Massively
multiplayer
online
role-
playing
game" dir ama kaçırdığın bir nokta var. Bu terim, açılımından, "Devasa çok oyunculu çevrim içi rol yapma oyunu", dan ibaret değildir. 6 kelime ile açıklanmaz. Hele "
role-
playing
game" kısmı günümüz dünyasındaki çoğu MMORPG in içinde bulundurmadığı, bulundursada çok az bir oyuncu tarafından kullanılan bir kısım.
Günümüz dünyasından bir oyunun MMORPG olması için belli başlı içeriklere bakılıyor. Bunlar,
tema,
gelişme/
ilerleme,
sosyalleşme, oyun kültürü, rol yapma, tabi birde
sistem kısmı var ona sonra giricem
.. Ve üstüne basarak söylemeliyimki bu içerik
başlıkları, herhangi bir
kısıtlamaya sahip değil. Mesela gelişme başlığından örnek vermek gerekirse, oyuncular seviye atlayarak gelişme göstermek zorunda değil. Bu bulduğu yeni bir silah vs. ilede olabilir. Seviyeye sahip olmayan birçok MMORPG var, bazıları tamamen paraya dayalı oluyor, para kazandıkça daha iyi silah-zırh setleri alınabiliyor ve buda oyun içi
ticareti inanılmaz artırıyor, bu MMORPGler çok popüler değiller oda ayrı konu.
Şimdi gelelim senin
MMO kısmına =)
Tahminimce şöyle bir düşünceye sahipsin "DEVASA ÇOK OYUNCULU diyor, bu Minecraft sunucusunun DEVASA oyuncusu olmayacak ki he he".
Tekrardan belirtmem gerektiğini düşünerek söylüyorum, o bir
terim yani bir açıklaması var. Neyse ona genede sonra gelicem.
Şuanda senin mantığınla gitmek istiyorum. Wollark adlı arkadaşımız demişki
Sende
kendince çok bildiğini sanıp cevap vermişsin.
Terim kısmına geçmeden senin düz mantığı kullanaraktan bu konuya bakalım. Devasa Çok Oyunculu,
Mobil MMORPG ler var, ve bazı oyunlar yaşadıkları başarısızlıktan dolayı çok düşük oyuncu sayısına sahipler. Ve her geçen gün bu oyuncu sayısıda azalıyor. Lakin oyuncu sayısının azalması bu oyunu MMORPG olmasını
etkilemiyor. He farklı bir örnek olarak Hack&Slash e bakarsak, içinde vurma geçen tüm oyunlarda Hack&Slash olmuyor =)) Yani düz mantıkla bakılmaz.
Buna geçecek olursak, bana laf atmanın mantığını açıklamanı istiyorum senden. Konumuzla alakası bile yok.
Bunu neden yazmışım gel sana açıklayayım.
- Bu sunucu 2 senedir beklemiyor. 2 senedir devam eden bir çalışma yok. Geçen yaz başlanılan çalışmalar sonucu sunucu betaya açıldı. Konu 10 Ağustosta açıldı ve 12 Ekimde sunucu açıldı. 2 ay bekleme ile. Lakin sonrasında üniversite sınavına hazırlanmamız gerektiğinden ara vermemiz gerekti.
- 1 sene boyunca sunucu gelmeyeceğini zaten oyuncularımıza haber ettik.
- Geçen yıl 1000 e yakın başvuru aldık, az alım yapsakta bu kadar emek verdiğimiz sunucuyu kısa bir sürede kapamayız.
Sonuç olarak bu arkadaş bilmeden konuşuyor. VE MMORPG ile konunun alakası bile yok.
Şimdi Toby Meep bey söyleyin bana nerede bilmeden konuşmuşum. Söyleyin! yanlışım varsa zaten özür dilerim.
Buyrun gelin size bakalım.
6. madde,
MMO'nun imma ettiği kısım:
Sistem Mimarisi
Bu aslında epey basit. Tamamen
client-server sistemi. Yani oyuna giren oyuncuların hepsi bir sunucuda toplanıyor. Tüm oyuncular aynı anda aynı dünyada oynuyor, aynı anda hareket ediyor. Yani aslında bir minecraft sunucusunda 100 kişi toplandığında bu koşullar sağlanıyor, ve bu sunucuyu bir oyun olarak sayarsak (ki biz bu oyunu yapıyoruz.). Yani o MMO olayı bu sistem için geçerli. Bu kadar basit mi?
Evet, bu terimin
1970-1980 lerde çıktığını düşünürsek aslında tamamen yeni bir sektör, yeni bir terim oluyor. Tek kişili, co-op yada lobili oyunlardan herkesin birleştiği bir
oyun sistemine geçiş.
Yani senin için bir şey demek gerekirse:
Kaynak1 Kaynak2 Kaynak3 Kaynak4 Kaynak5 Kaynak6