- Mesajlar
- 1,073
- En iyi cevaplar
- 0
- Beğeniler
- 1,740
- Puanları
- 3,280
Merhaba, kızıltaş öğretmek için açıcağım 3 farklı konudan ikincisine hoşgeldiniz. İlkini kaçırdıysanız spoyler kısmında veya en altta linkler var. [ ] içindeki kısımları görmezden gelin, onlar kendime not.
Not: Birkaç fotoğraf eksik kaldı en kısa zamanda düzelticem. Konuyu yazmak olması gerekenden uzun sürdü.
Tozdan çıkan kızıltaş sinyali baktığı ilk katı bloğu etkiler. Bunun anlamı o katı bloğun etrafındaki bloklara etki etmez. Sadece bir tekrarlayıcı, karşılaştırıcı veya k. meşalesi ile o bloktaki sinyali kullanabilirsiniz.
Açık bir yenileyici, kapalı bir yenileyicinin yanına bakıyorsa kapalı yenileyici kilitlenir ve sinyal verilse dahil kapalı kalır. (Görsel ile daha anlaşılır) Açıkken kilitlenirse sinyal kesilse bile açık kalır. Yandaki kilitleyen yenileyici söndürülene kadar oldukları gibi kalırlar.
Çok önemli bir etkileşim daha ise bloğun üst kısmında duran yarım blokların üstüne konulan kızıltaş tozunun ne yaptığıdır. Bunu cümleler ile açıklamak zor bu yüzden şu gerçekten yardımcı ve her şeyi gösteren fotoğrafa bakın.
[Buraya da resim lazım seni değersiz insan]
Ve son olarak pistonlar. Eğer ki pistonlara yarım kızıltaş tick'i verirseniz ilginç bir etkileşim oluyor. Göstermek için “harika” bir gif yaptım. Ama anlamadıysanız olan şu:
Yapışkan piston o kadar hızlı geri çekiyor ki pistonun koyduğu blok daha blok halinde değilken eski haline dönüyor. Gif'te yarım tick vermesi için gözlemci bloğunu kullandım.
(normal pistonda bir şeyin değişmediğini fark edebilirsiniz. duh...)
Kızıltaş Devreleriİşte eğlenceli kısımlardan birine geldik. Devreler icatlarımızı oluşturan parçalardır. Devreler belirli bir işi yapmamızı sağlar mesela bir "T-flip flop" kullanarak bir düğmeyi şalter gibi kullanabiliriz veya başka bir mekanizma kullanarak tam tersini yapabiliriz.
Kızıltaş Saati:
Bu saat günün zamanını göstermek için değil, bir kızıltaş devresinin tekrar ve tekrar 'loop'lamasını (tekrar etmesini) sağlamak için.
birçok dizaynı var.
Monostable Devre
Kızıltaş sinyalini kısaltmak için kullanırız.
[Monostable devreleri yapmadın bile]
İsmini bulamadığım ama şalteri düğme gibi çalıştıran mekanizma
Bir sinayli, kısa bir sinyale dönüşmesini/düğme gibi davranmasını sağlar. Galiba ismindende anlayabilirsiniz. Ne garip bir isim.
T-Flip Flop:
Düğmelerin şalter gibi çalışmasını sağlar.
BUD(Blok güncellenme detektörü)
Oyunda fark ediceğiniz gibi yaptığınız her şey kızıltaş sinyaline dönüşmüyor. Peki bu yalan dersem ne dersiniz? Pek bir şey söyleyemezsiniz galiba.
Ne zaman mekanizmanın baktığı blok güncellense (mesela blok koymak/kırmak/sandık açmak/ipe basmak...) bu mekanizma bir kızıltaş sinyali verir. Gözlemci bloğu bu mekanizmanın 1 bloğa sıkıştırılmış halidir.
[Buraya veya biraz üste resim koy]
RS NOR LACH
Yalan söylemiyeceğim bu garip bir icat ve nasıl bir devrede işe yarıyacağını bilmiyorum ama yinede bilmekte fayda var.
Yaptığı şey şu:
Bu devreye bağlı iki farklı düğme var(input). Bu düğmelerden birine basınca output yanıyor diğerine basınca output sönüyor.
(input: giren sinyal {düğme, şalter,...}, output: çıkan sinyal)
Bazı dizaynlara bakalım:
Bu dizaynın tek sorunu kızıltaş devresinin açıkta olması bu yüzden bazı düzenlemeler yapalım
Bu da yukarı bakan bir çift ittirici.
[Hala düzgün bir dizayn bulamadın]
Çift piston ittiricilerini kullanan kapılar hakkında bir konu açıcağım, pistonları daha iyi anlatıcağım.
Pistonları anlamadıysanız işte linki: “Daha yok :c”
Başlangıç Seviyesi konusunun Linki: Başlangıç
Gelişmiş Seviyesi(sonraki konu) Linki: “Daha yok :c”
[Unutma, kimse seni sevmiyor]
Not: Birkaç fotoğraf eksik kaldı en kısa zamanda düzelticem. Konuyu yazmak olması gerekenden uzun sürdü.
Bu konular Başlangıç, Orta ve Gelişmiş olarak sıralanıcak
Başlangıç: Mantık, Kızıltaşın işleyişi ve kızıltaş araçları
Burdan o konuya gidebilirsin.
Orta: Kızıltaş etkileşimleri, Kızıltaş devreleri ve Çifte piston ittiricisi
Zaten burdasın :^ )
Gelişmiş: Kızıltaş İcatları!! ve İcat kompaktlaştırma (Bu gerçek bir kelime)
Burdan o konuya gidebilirsin. (daha konu yok)
Başlangıç: Mantık, Kızıltaşın işleyişi ve kızıltaş araçları
Burdan o konuya gidebilirsin.
Orta: Kızıltaş etkileşimleri, Kızıltaş devreleri ve Çifte piston ittiricisi
Zaten burdasın :^ )
Gelişmiş: Kızıltaş İcatları!! ve İcat kompaktlaştırma (Bu gerçek bir kelime)
Burdan o konuya gidebilirsin. (daha konu yok)
Kızıltaş Etkileşimleri
Kızıltaş etkileşimleri devre kurmanız için gereken temel bilgilerdir. Burası çok önemli ve geçmenizi önermem. Hadi başlayalım.Tozdan çıkan kızıltaş sinyali baktığı ilk katı bloğu etkiler. Bunun anlamı o katı bloğun etrafındaki bloklara etki etmez. Sadece bir tekrarlayıcı, karşılaştırıcı veya k. meşalesi ile o bloktaki sinyali kullanabilirsiniz.
[kızıltaş tozu resmi]
Bir yenileyici, bloklara farklı etki eder. Baktığı bloğu ana kızıltaş sinyali kaynağı yapar. Bu blokda etrafındaki bloklara kızıltaş sinyali verir.
[Yenileyici Resmi]
Yenileyici kilitleme az kullanılan bir mekanik olsada kesinlikle yaralı bir mekaniktir.
Açık bir yenileyici, kapalı bir yenileyicinin yanına bakıyorsa kapalı yenileyici kilitlenir ve sinyal verilse dahil kapalı kalır. (Görsel ile daha anlaşılır) Açıkken kilitlenirse sinyal kesilse bile açık kalır. Yandaki kilitleyen yenileyici söndürülene kadar oldukları gibi kalırlar.
[Yenileyici kilitleme şeysi resmi]
Kızıltaş meşalelerinin ünlü oldukları alan sinyali tersine çevirmeleridir. Ama limitlerini biliyor musunuz?
Çok önemli bir etkileşim daha ise bloğun üst kısmında duran yarım blokların üstüne konulan kızıltaş tozunun ne yaptığıdır. Bunu cümleler ile açıklamak zor bu yüzden şu gerçekten yardımcı ve her şeyi gösteren fotoğrafa bakın.
[Buraya da resim lazım seni değersiz insan]
Ve son olarak pistonlar. Eğer ki pistonlara yarım kızıltaş tick'i verirseniz ilginç bir etkileşim oluyor. Göstermek için “harika” bir gif yaptım. Ama anlamadıysanız olan şu:
Yapışkan piston o kadar hızlı geri çekiyor ki pistonun koyduğu blok daha blok halinde değilken eski haline dönüyor. Gif'te yarım tick vermesi için gözlemci bloğunu kullandım.
(normal pistonda bir şeyin değişmediğini fark edebilirsiniz. duh...)
Kızıltaş Devreleri
Kızıltaş Saati:
Bu saat günün zamanını göstermek için değil, bir kızıltaş devresinin tekrar ve tekrar 'loop'lamasını (tekrar etmesini) sağlamak için.
birçok dizaynı var.
Çift yenileyici dizaynı (kızıltaş bloğu ve meşalesi sonradan çıkarılabilir)
Kızıltaş meşaleli kontrol edilebilen dizayn
Huni saati (tekrar gif yapmak istemiyorum yanıp söndüğü konusunda bana güven)
Not: Huniler birbirlerine bakıyor.
Etho huni saati (Ne kadar item koyarsan o kadar süre bekler + Kontrol edilebilir)
Karşılaştırıcı Saati
[Bunu okumadan atlıcaksın değil mi?]
Kızıltaş meşaleli kontrol edilebilen dizayn
Huni saati (tekrar gif yapmak istemiyorum yanıp söndüğü konusunda bana güven)
Not: Huniler birbirlerine bakıyor.
Etho huni saati (Ne kadar item koyarsan o kadar süre bekler + Kontrol edilebilir)
Karşılaştırıcı Saati
[Bunu okumadan atlıcaksın değil mi?]
Kızıltaş sinyalini kısaltmak için kullanırız.
[Monostable devreleri yapmadın bile]
İsmini bulamadığım ama şalteri düğme gibi çalıştıran mekanizma
Bir sinayli, kısa bir sinyale dönüşmesini/düğme gibi davranmasını sağlar. Galiba ismindende anlayabilirsiniz. Ne garip bir isim.
Gözlemci (0.5 kızıltaş tickine çevirir)
Klasik dizayn
Klasik dizayn
Düğmelerin şalter gibi çalışmasını sağlar.
Pistonlu dizayn
Klasik dizayn
[Burayı unutma]
Klasik dizayn
[Burayı unutma]
Oyunda fark ediceğiniz gibi yaptığınız her şey kızıltaş sinyaline dönüşmüyor. Peki bu yalan dersem ne dersiniz? Pek bir şey söyleyemezsiniz galiba.
Ne zaman mekanizmanın baktığı blok güncellense (mesela blok koymak/kırmak/sandık açmak/ipe basmak...) bu mekanizma bir kızıltaş sinyali verir. Gözlemci bloğu bu mekanizmanın 1 bloğa sıkıştırılmış halidir.
[Buraya veya biraz üste resim koy]
RS NOR LACH
Yalan söylemiyeceğim bu garip bir icat ve nasıl bir devrede işe yarıyacağını bilmiyorum ama yinede bilmekte fayda var.
Yaptığı şey şu:
Bu devreye bağlı iki farklı düğme var(input). Bu düğmelerden birine basınca output yanıyor diğerine basınca output sönüyor.
(input: giren sinyal {düğme, şalter,...}, output: çıkan sinyal)
Bazı dizaynlara bakalım:
Birbirine bakan bırakıcılar:
Klasik Dizayn
Klasik Dizayn
Çifte Piston İttiricisi
Çifte piston ittiricisi bir bloğu 2 blok öteye ittirmek için kullanılır. En basit dizaynı şöyledir;Bu dizaynın tek sorunu kızıltaş devresinin açıkta olması bu yüzden bazı düzenlemeler yapalım
Bu da yukarı bakan bir çift ittirici.
[Hala düzgün bir dizayn bulamadın]
Çift piston ittiricilerini kullanan kapılar hakkında bir konu açıcağım, pistonları daha iyi anlatıcağım.
Pistonları anlamadıysanız işte linki: “Daha yok :c”
Başlangıç Seviyesi konusunun Linki: Başlangıç
Gelişmiş Seviyesi(sonraki konu) Linki: “Daha yok :c”
[Unutma, kimse seni sevmiyor]