Türkiyedeki Serverler ve Makale

successed

PLAY.İZMİRMC.COM 1.13 #BİR BLOK DÜNYASI!
Mesajlar
595
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
190
Puanları
390
Ruh hali
Ben ahmet. 25 yaşındayım. Yaklaşık 5 seneye yakın belkide daha fazla minecraft ile uğraşıyorum.
Birkaç deneyimimi yazmak istedigim ve türkiyedeki serverler hakkında birkaç temel husus bilgisi verecegim.
Bu makaleyi okurken ne hissettigin önemli degil. Objektif olarak okumanı rica ediyorum.

CraftBukkit in spigot versiyonu yada dahası paperspigot versiyonu oldugu gibi bungeecord sistemininde bir zayiflatilmis performansli hali vardir. Bugün birkaç serverde farklı bungeecord görebiliyorum,
Kullanılan tüm pluginler sadece 0 dan yazan arkadaşlara aittir.
Forumda bolca gördügümüz ve hiçbir itibari olmayan şu paket bunu ait, Bu plugini şu serverde gördüm onun gibi saçma fikir sahiplerinin belirttigi gibi değildir
Hepsinin birer yapımcısı vardır eğer server sahibi hiçbir yerden esinlenmemiş hiçbir kodu başka bir plugine benzemiyor ise ozaman o plugin tamamen yazan kişiye aittir.

Özellikle Hub (çekirdek) serverler tarafindan bolca duyulan kelimeler: Biz yazdik Biz yaptik Biz ettik Paylaşmayız vb.. Bunların hepsini sizde elde edebilirsiniz yada yazabilirsiniz.
Çünki java açık kaynaklı bir içeriktir. Her ne yaparsanız yapın içerigini gizleyemezsiniz. Gizlemek için yöntemler vardır fakat onlarında bir sınırı vardır.
Hatırlarsanız SonOyuncuda çok meşurdu bir aralar lobideki roket olayı.. Tamamen skript ile 2 3 pluginden yararlanarak yapılan birşeydi (örn: MoreSounds) ve bunu size bir plugin miş gibi adapte ettiler. Halbuki tek bir işlev degil.
Bunun gibi birçok saçma ve açılanmayan davranışlar mevcut o gün soruldugunda bu anlatılsaydı belkide şu an tüm serverlerin seviyesi tamamen farklı yerlere gidecekti.
Mesela şuanda skyblock serverlerinde kullandıkları plugin çok eski bir plugindir yapımcısı kaynak kodunu dağıttıgı için oradan yararlanıp türkçeleştirme çalışmaları yapılmış ve oyuncuya problemli kodlaması düzeltildikten sonra sunulmuş.
5tl ye satılan chestcommands ve pex aracılıgı ile perm verip kullandıktan sonra skript yardımı ile spawneri vermek devamındada oyuncudan tekrar permi kaldırmayı sağlamak gibi.. survvialgames plugini vb vb.. bunlar çoğunun kaynak kodları üzerinden oynanmış birer değişimden ibarettir.
Mesela CraftRise nin minigameslerindeki scoreboardların %99 ı Kullanılan temel pluginin decomple yada kaynak kodlarından elde edilerek kurcalanmasından ortaya çıkmıştır. En basiti bedwars.
Skript güzel ellerde güzel neticeler verebilir.
Örn: GameTurkMc serverindeki bedwars vb. tarzi serverler tamamen skript ile yapılmıştır (0 dan degil piyasadaki skript alınıp üzerinde geliştirme yapılıyor ve o şekilde kullanılıyor. ) Bütün bunların hiçbirsini hiçbir forum üyesine bildirilmiyor veya anlatılmıyor.
Çünkü forumda açılan konulara bir dönüp bakıyorum halen /spawn komutunu hangi plugin ile çalıştırabilirim diyen insanların çoğunlugu çok fazla.

- Örnek ve ders niteliginde...
Gelelim DNS mevzusuna henüz bir server açtım 300 500 belkide 1000 onlinesi olupta "DNS" konusunu hiçbir şekilde bilmeyen bir sürü server bilinmekte.
1500 onlineden sonra var olan bungeecord da aşırı cpu yüklenmesi oluşmaktadir bağzılarında bu 300 ü aşınca ortaya çıkar (pluginsiz) 2 farklı bungeecord un 2 farklı makine üzerinde çalışmasından bungeecord yükünü 2 ye ayırmak ortaya çıkar ve bu serveri rahatlatır. Peki bu iş nasıl olur ? Play.. Mc.. Oyna.. vb. gibi sub domainler ile direk bungeecord ip adresine yönlendirme zaten yapıyorsunuz .. Bu yaptıgınız domain yönlendirmesinde örnegin play diye oluşturup 1 ip ye yönlendirme yaptıgınız subdomainizi 2 bungeecord ip ye yönlendirme yaparak %49 oranında oyuncu dağılımı ortaya çıkartabilirsiniz. Bu basit bir örnektir hiçbir yerde göremezsiniz. Ve şuanda bu sistemi SonOyuncu bizzat kullanmaktadir.
Craftrise serveri ise redisbungee ile oyuncu onlinesini 2 bungee üzerinde aynı anda gösterip 2 farklı subdomaine 2 farklı SRW ataması ile birisini play birisini mc olarak yapmıştır. Bu şekildede yapabilirsiniz..
Server alt yapısı sizin serveri başlattıgınız craftbukkit spigot vb.. gibi temel paket veri transverini sağlayan etken üzerinde başlar. Tüm dünya ve dosyalar sunucuda oluşur oyuncu o verileri kendisine indirip o veriler üzerinden anlık olarak oynar, Bir knight online gibi clienti indir 1gb onun üstünde oyna veriyi servere gönder o sadece kaydetsin degildir. O yüzden sunucu alt yapısını çok ciddi manada zorlar, Microsoft eğer becerebilir ise c# diline geçirip oyunculara Knight online vb. online oyunlar gibi client indirticek. Bu da sunucu maliyetini %70 azaltıcak.
Okudugunuz için teşekkür ederim gerekli beğenme olur ise devam edilebilir yazıya..
BU YAZIDAKİ TÜM İÇERİK NEY NASIL YAPILABİLİR BİR SONUCA KAÇ FARKLI YOLDAN GİDİLEBİLİR 'DEN İBARETTİR BURAYA SÜREKLİ TARTIŞMA ÇIKARACAK ŞEKİLDE YORUM YAPANLARI ENGELLEMEK MAKSADI İLE BU YAZIYI DA EKLEMİŞ BULUNMAKTAYIM.
 


Son düzenleme:

Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
Eline sağlık Ahmet, hepsini okudum. Bende decompile edip scoreboardlarla oynamayı düşünüyordum, telif hakkı sorunu çıkacağını düşündüğümden çekiniyordum, ama çekinilecek bir şey yok anladığım kadarıyla.
 

Burakcan

YASAKLANDI
Mesajlar
188
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
535
Puanları
490
Dur şu ismi değiştireyim, dur şu yapımcı yerinede kendi adımı yazayım. Tamam ben yaptım bunu.
 

successed

PLAY.İZMİRMC.COM 1.13 #BİR BLOK DÜNYASI!
Mesajlar
595
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
190
Puanları
390
Ruh hali
Okuyan herkeze teşekkürlerimi sunuyorum, Umarım daha fazla kişiye ulaşıp daha fazla birşeyleri anlamalarını sağlayabilir ön ayak olabiliriz.
 

MediaRise

PLAY.CRAFTRISE.TC
Mesajlar
340
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
270
Puanları
950
@successed Redis bungee konusunda yanlışınız var öyle kullanmıyoruz. Biz pluginlerin kaynak kodlarını kullanmıyoruz, kendimiz kodluyoruz tüm pluginleri ve alt yapıları MySQL değil, yani bizim yaptığımız bir Decompile olayı falan değil. Zaten sunucumuza girip biraz bakabildiysen, 1 sunucu içinde 15 arena mevcut oda şöyle oluyor: 4 GB ram içine 15 GB ramli arenayı sokuşturduk, Lobiler de mevcut olan NPC lere sağ tıklayınca RUSH1-1 RUSH1-2 gibi devam ediyor biraz inceleyebilirsiniz.

Hakkımızda bir şey bilmeden yalan yanlış bir şeyler söylemeniz yanlış olmuş.
 

Dpelqpleq

2 + 2 = 5
Mesajlar
1,037
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1,201
Puanları
0
Ya şeyi merak ediyorum, bungeecord, bungee bölme ve redis sistemlerini kullanmadan tek servera tüm oyunları kurup o server'da sağlam makinaya kurulu olsa(tek server o makinanın tüm özelliklerini kullansa) binlerce oyuncuyu sorunsuz kaldırabilirmi acaba :hmm:
@WeepingAngelTR
@DonduranAtes
@IRFN
-Konu için tesekkürler yararlı.
 

DonduranAtes

Zombi Katili
Mesajlar
232
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
143
Puanları
340
Ya şeyi merak ediyorum, bungeecord, bungee bölme ve redis sistemlerini kullanmadan tek servera tüm oyunları kurup o server'da sağlam makinaya kurulu olsa(tek server o makinanın tüm özelliklerini kullansa) binlerce oyuncuyu sorunsuz kaldırabilirmi acaba :hmm:
@WeepingAngelTR
@DonduranAtes
@IRFN
-Konu için tesekkürler yararlı.

Nope, bu söylediğin ram kullanımı çok olan oyun sunucularında geçerlidir. Sonuçta Minecraft ram den ziyade işlemciye daha çok ihtiyaç duyar. İşlemciye ihtiyaç duymasa bile, işlemci gücün ne olursa olsun 1 sunucunun işlemcisinde ne kadar çok VM çalışırsa o kadar çok tps kaybı yaşarsın. Fiyat olarak ta güçlü işlemci ve yüksek ram li sunucuların fiyatları tuzlu olur. Örnek verecek olursak;

256 GB ram
Intel Xeon E5-2690 v3 (Benchmark puanı 20.006)
Fiyatı 300 euro

16 GB ram
Intel i7 4790K (Benchmark puanı 11.210)
Fiyatı 60 euro

Üstteki sunucuyu alana kadar alttaki sunucudan 5 tane alırsın buda,

160 GB ram
5x Intel i7 4790K (Benchmark puanı 53.000 civarı)
300 euro
 
Son düzenleme:

Dpelqpleq

2 + 2 = 5
Mesajlar
1,037
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1,201
Puanları
0
Nope, bu söylediğin ram kullanımı çok olan oyun sunucularında geçerlidir. Sonuçta Minecraft ram den ziyade işlemciye daha çok ihtiyaç duyar. İşlemciye ihtiyaç duymasa bile, işlemci gücün ne olursa olsun 1 sunucunun işlemcisinde ne kadar çok VM çalışırsa o kadar çok tps kaybı yaşarsın. Fiyat olarak ta güçlü işlemci ve yüksek ram li sunucuların fiyatları tuzlu olur. Örnek verecek olursak;

256 GB ram
Intel Xeon E5-2690 v3 (Benchmark puanı 20.006)
Fiyatı 300 euro

16 GB ram
Intel i7 4790K (Benchmark puanı 11.210)
Fiyatı 60 euro

Üstteki sunucuyu alana kadar alttaki sunucudan 5 tane alırsın buda,

160 GB ram
5x Intel i7 4790K (Benchmark puanı 53.000 civarı)
300 euro
Ben söyle düsünmüstüm, tek sunucu avantajlarını sıralıcak olursam;
- Makine bungeecord + onlarca craftbukkiti yerine tek craftbukkit calıstırıcak (cok masumca düsüncelerim)
- Her sunucuda ayrı ayrı plugin olmucak, sunucu (ncp +,) 1 tane ufak pl kullanıcak, tek sunucuda oyuncu dataları tutmama, tüm oyunlar olmasına rağmen tek world, hide show player optimizasyonları ile normal pluginlere göre daha optimize bi plugin olucak.
-
Birde sunucu acar acmaz onbinlerce oyuncu giricek hali yok, 1000-1500 kişiye kadar sorunsuz örnek verdiğiniz veya daha farklı makinalarda kaldırabilicekse bu yöntemle devam edicem.
Son olarak ne dersiniz, 1500 oyuncuya kadardamı tek sunucu fiyasko? :/ (1sunucum'dan herhangi bir makinayı örnek alırsak).
 

successed

PLAY.İZMİRMC.COM 1.13 #BİR BLOK DÜNYASI!
Mesajlar
595
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
190
Puanları
390
Ruh hali
@successed Redis bungee konusunda yanlışınız var öyle kullanmıyoruz. Biz pluginlerin kaynak kodlarını kullanmıyoruz, kendimiz kodluyoruz tüm pluginleri ve alt yapıları MySQL değil, yani bizim yaptığımız bir Decompile olayı falan değil. Zaten sunucumuza girip biraz bakabildiysen, 1 sunucu içinde 15 arena mevcut oda şöyle oluyor: 4 GB ram içine 15 GB ramli arenayı sokuşturduk, Lobiler de mevcut olan NPC lere sağ tıklayınca RUSH1-1 RUSH1-2 gibi devam ediyor biraz inceleyebilirsiniz.

Hakkımızda bir şey bilmeden yalan yanlış bir şeyler söylemeniz yanlış olmuş.
Lobideki seçme olayı ctizen commandnpc ve Ultramenu,Animatedmenu ServerSelectorPlus pluginleri ile yapılabilir. Ultramenu nun api destegi ve şuandaki haline birkaç ekleme ile rahatça yapılabilir.
Arena olayının basitleştirilmiş halini yada yapılabilir halinden bahsetmek isterim. AdvancedSurvival gibi BedwarsRel gibi pluginlerin Farklı ayarları vardır eğer ayarlı ise Bungee modu aktif iken sadece o oynanan mapi sifirlar ve sunucuya komple restart atmaz. Gc açarsanız 100mb ram ile 24 kişiyi çok rahat şekilde oynatabilirsiniz. Sürekli restart atmadıgı içinde ve zaten minigames oldugu 6 7 pluginden fazla plugin olmadıgı için bu durum tabikide bu hale geliyor. Yani ben 4 gb rame 30 a yakın server kurabilirim bu şekilde. 7 ay boyunca testini bizzat ben yaptım 3 gb ram kullanarak 12 saatte 1 restart atmak kaydıyla toplam 19 arena kullandım ve halende aktif durumda olan şuanda 100mb ram ile çalışan bedwars arenalarımada girip bakabilirsiniz. SkyWars için kullandıgınız plugin başka bir pluginin ekidir minigameslib open skywars tarzında ve birebir diyebiliriz Kontrol edebilir merak edenler.
Bütün bunları neden açıklamıyorsunuz ?
Bu yazıda görüldüğü gibi "OPTİMİZASYON" minecraft serverler için şuanda can damar durumunda ve bu zamana kadarda öyle oldu fakat bu konuda hakkında 1 bilemedin 5 konu gördüm malesef bukadar gereksiz plugin kalıntıları ile uğraşılıyor..
Sizi örnek olarak gösterdim. Bu bahsettiginiz arena mevzusunu henüz yeni yürürlülüğe getirdiniz bu konu sizin arena yeniligini getirmeden çok önce açıldı. Yani o mevzuyu buraya reklam maksatlı yazmanız çok yanlış. RedisBungee birden çok bungee yi birbirine anlık olarak bağlamanızı , 2 bungee arasındaki veri kaybını engeller. Bu bize neler getirir derseniz en basiti 2 bungee ye 2 farklı domainden kullanıcı aynı servere girer ise 1. bungee den 10 kişi girdiginde online 10 2. bungeeden 5 kişi girdiginde gene 10 gözükür. 2. bungee nin verisi 1. bungee nin üstünden gösterilmez. 1.8 destegi ile beraber bungee ler arasındaki veri akışı tamamen kesildi. her bir bungeecord farklı birer program işlevi görmektedir.FlexPipe nin destegi var ise redisbungee kullanımına gerek yok tabikide o konuda net bir bilgim yok.

Ya şeyi merak ediyorum, bungeecord, bungee bölme ve redis sistemlerini kullanmadan tek servera tüm oyunları kurup o server'da sağlam makinaya kurulu olsa(tek server o makinanın tüm özelliklerini kullansa) binlerce oyuncuyu sorunsuz kaldırabilirmi acaba :hmm:
@WeepingAngelTR
@DonduranAtes
@IRFN
-Konu için tesekkürler yararlı.
Okadar fazla ram harcarki 5 kişi oyuna girdiginde sanki 30 kişi varmış gibi kaynak tüketir. Plugin nekadar çoğalırsa kaynak kullanımı okadar artar.
 

Dpelqpleq

2 + 2 = 5
Mesajlar
1,037
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1,201
Puanları
0
Lobideki seçme olayı ctizen commandnpc ve Ultramenu,Animatedmenu ServerSelectorPlus pluginleri ile yapılabilir. Ultramenu nun api destegi ve şuandaki haline birkaç ekleme ile rahatça yapılabilir.
Arena olayının basitleştirilmiş halini yada yapılabilir halinden bahsetmek isterim. AdvancedSurvival gibi BedwarsRel gibi pluginlerin Farklı ayarları vardır eğer ayarlı ise Bungee modu aktif iken sadece o oynanan mapi sifirlar ve sunucuya komple restart atmaz. Gc açarsanız 100mb ram ile 24 kişiyi çok rahat şekilde oynatabilirsiniz. Sürekli restart atmadıgı içinde ve zaten minigames oldugu 6 7 pluginden fazla plugin olmadıgı için bu durum tabikide bu hale geliyor. Yani ben 4 gb rame 30 a yakın server kurabilirim bu şekilde. 7 ay boyunca testini bizzat ben yaptım 3 gb ram kullanarak 12 saatte 1 restart atmak kaydıyla toplam 19 arena kullandım ve halende aktif durumda olan şuanda 100mb ram ile çalışan bedwars arenalarımada girip bakabilirsiniz. SkyWars için kullandıgınız plugin başka bir pluginin ekidir minigameslib open skywars tarzında ve birebir diyebiliriz Kontrol edebilir merak edenler.
Bütün bunları neden açıklamıyorsunuz ?
Bu yazıda görüldüğü gibi "OPTİMİZASYON" minecraft serverler için şuanda can damar durumunda ve bu zamana kadarda öyle oldu fakat bu konuda hakkında 1 bilemedin 5 konu gördüm malesef bukadar gereksiz plugin kalıntıları ile uğraşılıyor..
Sizi örnek olarak gösterdim. Bu bahsettiginiz arena mevzusunu henüz yeni yürürlülüğe getirdiniz bu konu sizin arena yeniligini getirmeden çok önce açıldı. Yani o mevzuyu buraya reklam maksatlı yazmanız çok yanlış. RedisBungee birden çok bungee yi birbirine anlık olarak bağlamanızı , 2 bungee arasındaki veri kaybını engeller. Bu bize neler getirir derseniz en basiti 2 bungee ye 2 farklı domainden kullanıcı aynı servere girer ise 1. bungee den 10 kişi girdiginde online 10 2. bungeeden 5 kişi girdiginde gene 10 gözükür. 2. bungee nin verisi 1. bungee nin üstünden gösterilmez. 1.8 destegi ile beraber bungee ler arasındaki veri akışı tamamen kesildi. her bir bungeecord farklı birer program işlevi görmektedir.FlexPipe nin destegi var ise redisbungee kullanımına gerek yok tabikide o konuda net bir bilgim yok.


Okadar fazla ram harcarki 5 kişi oyuna girdiginde sanki 30 kişi varmış gibi kaynak tüketir. Plugin nekadar çoğalırsa kaynak kullanımı okadar artar.
NoCheatPlus harici birtane ufacık plugin olucak, ve tüm sistemleri kapsıcak + Birçok sunucuda olmayan sunucuya yük bindiren birçok olayları hafifleticek.
DonduranAtes'in yazması iyi oluyor sunucu makinaları hakkında hic bilgim yok, böylesine bir plugin icin bosada kürek cekmek istemiyorum.
Ha en kötü ne olur yine bungeecord kullanırım fakat bu plugin sayesinde bir sunucuya 20 arena kurmak yerine 100 tane kurarım. Yine avantajıma fakat bungeecord sistemini suanki haliyle pek iyi bulmadığım icin direk o olaya girmek istemiyorum.
 

DonduranAtes

Zombi Katili
Mesajlar
232
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
143
Puanları
340
Ben söyle düsünmüstüm, tek sunucu avantajlarını sıralıcak olursam;
- Makine bungeecord + onlarca craftbukkiti yerine tek craftbukkit calıstırıcak (cok masumca düsüncelerim)
- Her sunucuda ayrı ayrı plugin olmucak, sunucu (ncp +,) 1 tane ufak pl kullanıcak, tek sunucuda oyuncu dataları tutmama, tüm oyunlar olmasına rağmen tek world, hide show player optimizasyonları ile normal pluginlere göre daha optimize bi plugin olucak.
-
Birde sunucu acar acmaz onbinlerce oyuncu giricek hali yok, 1000-1500 kişiye kadar sorunsuz örnek verdiğiniz veya daha farklı makinalarda kaldırabilicekse bu yöntemle devam edicem.
Son olarak ne dersiniz, 1500 oyuncuya kadardamı tek sunucu fiyasko? :/ (1sunucum'dan herhangi bir makinayı örnek alırsak).

1 Bukkit sunucusuna nekadar çok optimize yaparsan yap pluginsiz boş bir sunucuda 500 online oyuncuyu geçemezsin. Hele ki birde onun içine survival games gibi minigameler koyarsan world load unload işlemleri çok olur. Bahsettiğin sistem 100-150 kişilik hub sunucuları için güzeldir ancak o durumda bile kullanım zorluğu olur. "Load Balancing" bu yüzden var.

Şuanda minecraft için en ideal işlemcilerden biri i7 4790 k diyebilirim. O işlemcili bir sunucuda bile "Load Balancing" ile yani ayrı ayrı sunucular açarak bile 750-800 oyuncuya kadar anca oynatırsın. Kalkıpta bu oyunları tek bir sunucuda birleştirirsen 200 kişiyi geçmeyeceğine seni temin ederim. Geçse bile tps düşüklüğü anlık donmalar gibi çeşitli sorunlar yaşayacaksın.
 

MediaRise

PLAY.CRAFTRISE.TC
Mesajlar
340
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
270
Puanları
950
@successed Her zamanki gibi yanlış ve gereksiz cevap :)
Bizim eklentilerimize Decompile dediğin için ben sana olayı hiza ettim, sen bana kalkmışsın şöyle böyle yapılır diye anlatıyorsun, daha iyisini yapabiliyorsan yapacaksın.

Bütün bunları neden mi açıklamıyoruz?
Oyunları biz 2 plugin ile kullanıyoruz; CRMiniGames ve NoCheatPlus.
Açıklanacak bir şey yok, hazır eklenti kullanmadığımız için kendimiz kodluyoruz bunun neresi açıklanabilir? Kodları mı dağıtalım?

Arena konusu hakkında, bizim ismimizi verip yok şöyle oradan çalıyorlar, isimlerini değiştiriyorlar anlamında belirttiğiniz için açıkladım, burada REKLAM amaçlı bir şey yok.
Bizi bilen biliyor, konu burada kapansın.

Ve kısa bir not eklemek istiyorum; Optimizasyon önemlidir o yüzden bu kadar detaylı çalışıyoruz.
 

SecretForest

Zombi Katili
Mesajlar
169
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
254
Puanları
0
1 Bukkit sunucusuna nekadar çok optimize yaparsan yap pluginsiz boş bir sunucuda 500 online oyuncuyu geçemezsin. Hele ki birde onun içine survival games gibi minigameler koyarsan world load unload işlemleri çok olur. Bahsettiğin sistem 100-150 kişilik hub sunucuları için güzeldir ancak o durumda bile kullanım zorluğu olur. "Load Balancing" bu yüzden var.

Şuanda minecraft için en ideal işlemcilerden biri i7 4790 k diyebilirim. O işlemcili bir sunucuda bile "Load Balancing" ile yani ayrı ayrı sunucular açarak bile 750-800 oyuncuya kadar anca oynatırsın. Kalkıpta bu oyunları tek bir sunucuda birleştirirsen 200 kişiyi geçmeyeceğine seni temin ederim. Geçse bile tps düşüklüğü anlık donmalar gibi çeşitli sorunlar yaşayacaksın.
Hypixel bukkit sunucusudur... 17,000 Oyuncu ile kaldırabiliyor.
 

successed

PLAY.İZMİRMC.COM 1.13 #BİR BLOK DÜNYASI!
Mesajlar
595
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
190
Puanları
390
Ruh hali
@successed Her zamanki gibi yanlış ve gereksiz cevap :)
Bizim eklentilerimize Decompile dediğin için ben sana olayı hiza ettim, sen bana kalkmışsın şöyle böyle yapılır diye anlatıyorsun, daha iyisini yapabiliyorsan yapacaksın.

Bütün bunları neden mi açıklamıyoruz?
Oyunları biz 2 plugin ile kullanıyoruz; CRMiniGames ve NoCheatPlus.
Açıklanacak bir şey yok, hazır eklenti kullanmadığımız için kendimiz kodluyoruz bunun neresi açıklanabilir? Kodları mı dağıtalım?

Arena konusu hakkında, bizim ismimizi verip yok şöyle oradan çalıyorlar, isimlerini değiştiriyorlar anlamında belirttiğiniz için açıkladım, burada REKLAM amaçlı bir şey yok.
Bizi bilen biliyor, konu burada kapansın.

Ve kısa bir not eklemek istiyorum; Optimizasyon önemlidir o yüzden bu kadar detaylı çalışıyoruz.
İnsanlara bunu nasıl yapabileceklerini hangi yollarla elde edebileceklerini açıklıyorum, Bir sonuç olabilir fakat o sonuca ulaşan binlerce yol vardır benim yazdiklarimda onlardan bir kaçı.

Eklentileriniz decomple de olabilir olmayabilirde orası hiçbir şeyi değiştirmez çünkü "Hepsinin birer yapımcısı vardır eğer server sahibi hiçbir yerden esinlenmemiş hiçbir kodu başka bir plugine benzemiyor ise ozaman o plugin tamamen yazan kişiye aittir." diye zaten belirtmiştim. Konudaki herkes kodlama biliyormudur sence kodları dağıtmayi anlayamadim insanlar bu konuyu okurken bilgi sahibi olmak için okuyorlar kimse zaten kodlarını istemiyor bu konuyu okuyanlara insan muamelesi yaparak bu yollarla bunları yapabilirsiniz gibi bir takım gerekli ve öğretici cümleler yazarsan daha verimli olur senin açından ve konuyu okuyanlar açısından.Tartışmaya mahal vermeye gerek yok sanırım forumda bu tür işlevler zaten yasak.
Mesela CraftRise nin minigameslerindeki scoreboardların %99 ı Kullanılan temel pluginin decomple yada kaynak kodlarından elde edilerek kurcalanmasından ortaya çıkmıştır. En basiti bedwars.

1 Bukkit sunucusuna nekadar çok optimize yaparsan yap pluginsiz boş bir sunucuda 500 online oyuncuyu geçemezsin. Hele ki birde onun içine survival games gibi minigameler koyarsan world load unload işlemleri çok olur. Bahsettiğin sistem 100-150 kişilik hub sunucuları için güzeldir ancak o durumda bile kullanım zorluğu olur. "Load Balancing" bu yüzden var.

Şuanda minecraft için en ideal işlemcilerden biri i7 4790 k diyebilirim. O işlemcili bir sunucuda bile "Load Balancing" ile yani ayrı ayrı sunucular açarak bile 750-800 oyuncuya kadar anca oynatırsın. Kalkıpta bu oyunları tek bir sunucuda birleştirirsen 200 kişiyi geçmeyeceğine seni temin ederim. Geçse bile tps düşüklüğü anlık donmalar gibi çeşitli sorunlar yaşayacaksın.
Bu güzel bilgiler için ayrıca sanada teşekkür ederim. Bu konuyu okuyanlar eminim birşeyleri öğrenebilecekler.

Hypixel bukkit sunucusudur... 17,000 Oyuncu ile kaldırabiliyor.
1 server üzerindemi 17,000 kişi ? eğer öyle ise imkansız...

NoCheatPlus harici birtane ufacık plugin olucak, ve tüm sistemleri kapsıcak + Birçok sunucuda olmayan sunucuya yük bindiren birçok olayları hafifleticek.
DonduranAtes'in yazması iyi oluyor sunucu makinaları hakkında hic bilgim yok, böylesine bir plugin icin bosada kürek cekmek istemiyorum.
Ha en kötü ne olur yine bungeecord kullanırım fakat bu plugin sayesinde bir sunucuya 20 arena kurmak yerine 100 tane kurarım. Yine avantajıma fakat bungeecord sistemini suanki haliyle pek iyi bulmadığım icin direk o olaya girmek istemiyorum.
Bana göre ne yaparsan yap ister 1 plugin ister 20 plugin fark etmiyor. Çünki sen 40 pluginin yapacagı işi 1 plugine koyuyorsun fakat yapılan işlem yine aynı yine aynı yük değişen pek bir şey yok. Minigames leri kapsamayabilir..
 

MediaRise

PLAY.CRAFTRISE.TC
Mesajlar
340
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
270
Puanları
950
İnsanlara bunu nasıl yapabileceklerini hangi yollarla elde edebileceklerini açıklıyorum, Bir sonuç olabilir fakat o sonuca ulaşan binlerce yol vardır benim yazdiklarimda onlardan bir kaçı.

Eklentileriniz decomple de olabilir olmayabilirde orası hiçbir şeyi değiştirmez çünkü "Hepsinin birer yapımcısı vardır eğer server sahibi hiçbir yerden esinlenmemiş hiçbir kodu başka bir plugine benzemiyor ise ozaman o plugin tamamen yazan kişiye aittir." diye zaten belirtmiştim. Konudaki herkes kodlama biliyormudur sence kodları dağıtmayi anlayamadim insanlar bu konuyu okurken bilgi sahibi olmak için okuyorlar kimse zaten kodlarını istemiyor bu konuyu okuyanlara insan muamelesi yaparak bu yollarla bunları yapabilirsiniz gibi bir takım gerekli ve öğretici cümleler yazarsan daha verimli olur senin açından ve konuyu okuyanlar açısından.Tartışmaya mahal vermeye gerek yok sanırım forumda bu tür işlevler zaten yasak.
Mesela CraftRise nin minigameslerindeki scoreboardların %99 ı Kullanılan temel pluginin decomple yada kaynak kodlarından elde edilerek kurcalanmasından ortaya çıkmıştır. En basiti bedwars.


Bu güzel bilgiler için ayrıca sanada teşekkür ederim. Bu konuyu okuyanlar eminim birşeyleri öğrenebilecekler.


1 server üzerindemi 17,000 kişi ? eğer öyle ise imkansız...


Bana göre ne yaparsan yap ister 1 plugin ister 20 plugin fark etmiyor. Çünki sen 40 pluginin yapacagı işi 1 plugine koyuyorsun fakat yapılan işlem yine aynı yine aynı yük değişen pek bir şey yok. Minigames leri kapsamayabilir..

Konuyu daha fazla uzatmayacağım çünkü; Küçük insanların bakış açışıda küçük olur.
Siz öyle bilin öyle olsun, konu kapanabilir amacına ulaşamadı konu.
 

Üst