Portal Hakkında Bilgilendirme

BalonTR

Biz ayıya dayı demeyiz, Köprüyü yıkarız.
Forum Yöneticisi
Mesajlar
1,130
En iyi cevaplar
162
Beğeniler
526
Puanları
4,570
Ruh hali




Portal Hakkında Bilgi
Portal, Valve Corporation tarafından geliştirilen ve yayınlanan, birinci sınıf bir bulmaca platformu video oyunudur.
Oyun öncelikle, iki düz düzlem arasında mekanlar arası portal' lar oluşturabilen "Taşınabilir Portal Aygıtı" nı kullanarak oynatıcının karakterini ve basit nesnelerini ışınlandırarak çözülmesi gereken bir dizi bulmacadan oluşur. Oyuncu karakteri Chell, Diyafram Bilimi Zenginleştirme Merkezi'ndeki her bulmacayı portal bulutunu kullanarak tamamlamak için GLaDOS adlı bir yapay zeka ile karşı karşıya kalmış ve tüm yapbozlar kek vereceğine söz veriyor. Oyunun eşsiz fiziği, portal' lar aracılığıyla momentumun korunmasını sağlar ve test odaları vasıtasıyla manevra yapmak için yaratıcı portalların kullanılmasını gerektirir. Bu oyun öğesi, Narbacular Drop oyunundan benzer bir konsepte dayanıyor; DigiPen Teknoloji Enstitüsü'nden Narbacular Drop' ta çalışan ekip üyelerinin çoğu, Valve tarafından Portal'ın yaratılması için işe alındı ve oyunun manevi halefi oldu.
Portal, kısa süreli ve sınırlı öyküsüne yönelik eleştirilere rağmen 2007'nin en orijinal oyunlarından biri olarak kabul edildi. Oyun özgünlüğü, benzersiz oyun ve karanlık bir hikaye için mizahi bir diyalog dizisi ile övgü aldı. İngiliz dili versiyonunda Ellen McLain tarafından seslendirilen GLaDOS, eşsiz karakterizasyonu için alkış aldı ve oyun için Jonathan Coulton tarafından yazılmış "Still Alive" adlı son filmin "Original Alive" adlı şarkısı orijinal kompozisyonu ve mizahi bükümü ile alkışlandı. Buhar hariç, satılan dört milyondan fazla kopya, piyasaya çıktığından beri plakalı Companion Cubes de dahil olmak üzere Valve' den resmi ürünlerin yanı sıra kek ve portal' ı da içeren bağımsız bir versiyon olan portal: Still Alive başlıklı fan rekreasyonlarını sattı. , 2008 Ekim ayında Xbox Live Arcade hizmetinde ek olarak 14 bulmaca eklemişti ve 2011'de piyasaya sürülen ve birkaç yeni oyun mekaniği ve kooperatif çok oyunculu mod ekleyerek bir devamı olan Portal 2'yi tanıttı.


[Portal 2 Resmidir]

Oynanış
Portal'da, oyuncusu, Aperture Science El Portal Cihazını veya portal silahını kullanarak yapay zekanın GLaDOS gözetiminde gözetim altında bir dizi oda arasında dolaşmaya itilirken oyuncu, kahramanı Chell'i birincil perspektiften denetler. Portal silah, portakal ve mavi olmak üzere iki farklı portal rengi oluşturabilir. Portallar, üç boyutlu alanda iki farklı konum arasında görsel ve fiziksel bir bağlantı oluşturur. Her iki uç da özellikle bir giriş veya çıkış değildir; Bir portaldan geçen tüm nesneler diğerinden geçecektir. Oyun fizikinin önemli bir yönü momentum yönlendirme olduğudur. Hareketli nesneler portallardan geçerken, çıkış portalından, çıkış portalının baktığı yönde ve giriş portalından geçtikleri hızla gelirler. Örneğin, ortak bir manevra zemindeki bir portala atlamak ve bir boşluk veya bir başka engeli aşarak bir duvar boyunca ortaya çıkmaktır. Bu, oyuncunun nesneler veya Chell'i hem Vana tarafından hem de dikey ve yatay olarak büyük mesafelerde fırlatmasını sağlar. GLaDOS'un söylediği gibi, "Düzensizlik açısından: hızlı bir şey giriyor, hızlı bir şey ortaya çıkıyor." Eğer portal uçlar paralel düzlemler üzerinde değilse, geçmekte olan karakter, portal ucundan ayrıldıktan sonra yerçekimine göre dik olarak yeniden yönlendirilir.
Oyunda bulunan Chell ve diğer tüm nesneler portaldan geçebilir. Bununla birlikte, bir portal atışı açık bir portaldan geçemez; bir konumda yeni bir portal açmak önceki portal' ı devre dışı bırakır veya yeni bir portal oluşturur. Bir portal sonunu oluşturmak, varolan bir portalın aynı rengin sonunu anında etkisiz hale getirir. Hareketli nesneler, cam, özel duvar yüzeyleri, sıvılar veya çok küçük alanlar, portal açılmaz. Chell' e bazen küpler takabilir ve kapıları açan veya mekanizmaları harekete geçiren büyük düğmeleri tutmaya veya düğmelere bastırmak için kullanabilir. Geliştirici yorumunda ara sıra "fizzlers" olarak adlandırılan, kurtuluş ızgaraları olarak bilinen parçacık alanları, hepsinin sonunda ve bazı test odaları içerisinde bulunur; Geçildiklerinde, herhangi bir etkin portalları devre dışı bırakacak ve üzerinden taşınan herhangi bir nesneyi parçalayacaklardır.
Chell, düşme hasarını önlemek için mekanik topuk yayları ile donatılmış olmasına rağmen, taret tabancaları, zıplamalı toplar ve toksik sıvı gibi test odacıklarında çeşitli tehlikelerle öldürülebilir. Portallardaki düşen nesnelerle ve belirli seviyelerde görünen bir dizi kırıcıyla öldürülebilir. O tarihteki çoğu aksiyon oyunundan farklı olarak, sağlık göstergesi yok; Chell, kısa bir süre zarfında belli miktarda hasar görürse ölür, ancak sağlığına tamamen hızlı bir şekilde döner. Enerji topları ve ezilme pistonları gibi bazı engeller tek bir darbeyle ölümcül zarar görür.
GameSpot, portal hakkındaki ilk incelemesinde, her bulmacayı tamamlamak için birçok çözüm bulunduğunu ve oyunun "daha da çılgınlaştığını ve gösterilen diyagramların, deneyebileceğiniz bazı inanılmaz çılgınca şeyleri gösterdiğini" kaydetti. İki Oyunun tamamlanmasının ardından, her test odasını çözmek için alternatif yöntemler bulmak için oyuncuya itiraz eden ek modlar ekledi. Yarışma haritaları yarım noktanın yakınında açılır ve Oyun tamamlandığında Advanced Chambers'ın kilidi açılır. Challenge modunda, seviyeleri, test odasını az zamanla, en az sayıda portal ile veya en az adım izleyerek mümkün kılan ek hedefle tekrar ziyaret edilir. Gelişmiş modda, belirli düzeyler, daha fazla engel ve tehlikenin eklenmesiyle daha karmaşık hale getirilir
 


AvNitro

Demir Madencisi
Mesajlar
271
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
104
Puanları
340
Ruh hali
Güzel konu tebrik ederim.Ama sırf yazı tutmasan iyi olur.
 

Üst