KaanGunlu

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,239
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
4,843
Puanları
6,840
-ÖZEL YARATIKLAR-

Minecraft'daki yaratıkları değiştirmek için belirlenen bazı kodlar vardır.Bu kodlara Bilgi Kimliği denir.
Bu konu bu bilgi kimliklerini düzenlemeyi ve oluşturmayı açıklayacak.

Rehber 1:​

1- Bilgi Kimlikleri
Çokça kullanılan ilk adım bilgi kimlikleri şunlardır:

SkeletonType: İskeletler için kordinat yazılımından sonra kullanılır. 1 yada 0 tam değerlerini almak zorundadır. 1= Kara İskelet, 2= Beyaz İskelet olarak söylenebilir.

1- /summon Skeleton - - - {SkeletonType:1}
2- /summon Skeleton - - - {SkeletonType:0}



IsBaby: Zombiler için kordinat yazılımdan sonra kullanılır. 1 yada 0 tam değerini almak zorundadır. 1= Bebek Zombi, 2= Zombi olarak söylenebilir.

1- /summon Zombie - - - {IsBaby:1}
2- /summon Zombie - - - {IsBaby:0}



IsVillager: Zombiler için kordinat yazılımdan sonra kullanılır. 1 yada 0 tam değerini almak zorundadır. 1= Köylü Zombi, 2= Zombi olarak söylenebilir.

1- /summon Zombie - - - {IsVillager:1}
2- /summon Zombie - - - {IsVillager:0}



Riding: Yaratıklar için kordinat yazılımdan sonra kullanılır. Riding{id:x} dosyasını açar. X yerine Binek yaratık yazılabilir.

1- /summon Skeleton - - - {SkeletonType:1,Riding:{id:Spider}}
2- /summon Skeleton - - - {SkeletonType:0,Riding:{id:Spider}}



IsChickenJockey: Yaratıklar için riding dosyasının içine yazılır. Tavuk Sürücü İçin kullanılabilir. 1 yada 0 tam değerini almak zorundadır. 1= Açık, 0= Kapalıdır.

1- /summon Zombie - - - {IsBaby:1,Riding:{id:Chicken,IsChickenJockey:1}}
2-/summon Zombie - - - {IsBaby:1,IsVillager:1,Riding:{id:Chicken,IsChickenJockey:1}}



ExplosionRadius: Creeper için patlama büyüklüğüdür. Ayrıntılı Konu

1- /summon Creeper - - - {ExplosionRadius:5}
2- /summon Creeper - - - {ExplosionRadius:2}



Fuse: Creeper için oyuncu tepki süresidir.

Standart: /summon Creeper - - - {Fuse:30}
Anında Patlama: /summon Creeper - - - {Fuse:1}



Powered: Creeper için güç kalkanı oluşturur. 1 yada 0 tam değerini almak zorundadır. 1= Açık, 0= Kapalıdır.

1- /summon Creeper - - - {Fuse:1}
2- /summon Creeper - - - {Fuse:0}



Ignited: Creeper'ın oyuncu görmeden patlamasını sağlar. 1 yada 0 tam değerini almak zorundadır. 1= Açık, 0= Kapalıdır.
Açık- /summon Creeper - - - {ignited:1}
Kapalı- /summon Creeper - - - {ignited:0}



OzelotType: Kedilerin cinsini değiştirir. {1} şeklinde yazılır.

1- /summon Ozelot - - - {1}
2- /summon Ozelot - - - {2}
3- /summon Ozelot - - - {3}
4- /summon Ozelot - - -



RabbitType: Tavşanların cinsini değiştirir. {RabbitType:1} şeklinde yazılır.

1- /summon Rabbit - - - {RabbitType:0}
2- /summon Rabbit - - - {RabbitType:1}
3- /summon Rabbit - - - {RabbitType:2}
4- /summon Rabbit - - - {RabbitType:3}
5- /summon Rabbit - - - {RabbitType:4}
6- /summon Rabbit - - - {RabbitType:5}
7- Toast
8- Killer Buny


The Killer Buny: katil tavşanı oluşturur. Tavşan türü ile değilştirilir.


1- /summon Rabbit - - - {RabbitType:0}
2- /summon Rabbit - - - {RabbitType:99}



Elder: Gardiyanlar için patrol oluşturur. 1 yada 0 tam değerini almak zorundadır. 1= Patron, 0= Askerdir.

1- /summon Guardian - - - {Elder:1}
2- /summon Guardian - - - {Elder:0}



CustomName: Yaratıklara isim verilmesini sağlar. İsim etiketi ilede verilebilir.


/summon Creeper - - - {CustomName:Time Bomb}



CustomNameVisible: İsmin gözükme boyutunu gösterir. 0 ise isim gözükmez. 1 ise isim sadece yaratığa bakarken gözükür. 2 ise her zaman gözükür.

/summon armor_stand - - - {CustomName:Warrior,CustomNameVisible:2}



Equipment: Yaratığın aldığı zırhları belirtir. Equipment:[{id:0},{id:0},{id:0},{id:0},{id:0}] dosyasını açar.
her 0 bir zırhı temsil etmektedir. Sıralama {kılıç,ayakkabı,pantolon,gövde,kafa} şeklindedir.

/summon Zombie - - - {Equipment:[{},{id:309},{id:308},{id:307},{id:306}]}


Display Name: Zırh için isim koyar. Equipment in açtığı dosyaya {id:0,tag:{display:{Name:x}}} şeklinde yazılır.

/summon Zombie - - - {Equipment:[{},{id:317,tag:{display:{Name:Sarı Ayakkabı}}},{id:316,tag:{display:{Name:Sarı Dizlik}}},{id:315,tag:{display:{Name:Sarı Zırh}}},{id:314,tag:{display:{Name:Sarı Kask}}}]}
YA DA
/summon Zombie -0 -1 -0 {Equipment:
[{},{id:317,tag:{display:{Name:Sarı Ayakkabı}}},
{id:316,tag:{display:{Name:Sarı Dizlik}}},
{id:315,tag:{display:{Name:Sarı Zırh}}},
{id:314,tag:{display:{Name:Sarı Kask}}}]}



Lore: Zrıh için isim koyar. Equipment in açtığı dosyaya {id:0,tag:{display:{Lore:x}}} şeklinde yazılır.

/summon Zombie - - - {Equipment:[{},{id:313,tag:{display:{Name:Kralın Ayakkabısı,Lore:[Bu ayakkabıyı zombi kral giyer]}}},{id:312,tag:{display:{Name:Kralın Dizliği,Lore:[Bu dizliği zombi kral giyer]}}},{id:311,tag:{display:{Name:Kralın Zırhı,Lore:[Bu zırhı zombi kral giyer]}}},{id:310,tag:{display:{Name:Kralın Kaskı,Lore:[Bu kaskı zombi kral giyer]}}}]}
YA DA
/summon Zombie -0 -1 -0 {Equipment:
[{},{id:313,tag:{display:{Name:Kralın Ayakkabısı,Lore:[Bu ayakkabıyı zombi kral giyer]}}}
,{id:312,tag:{display:{Name:Kralın Dizliği,Lore:[Bu dizliği zombi kral giyer]}}}
,{id:311,tag:{display:{Name:Kralın Zırhı,Lore:[Bu zırhı zombi kral giyer]}}},
{id:310,tag:{display:{Name:Kralın Kaskı,Lore:[Bu kaskı zombi kral giyer]}}}]}



DropChanges: DropChanges:[x.xF,x.xF,x.xF,x.xF,x.xF] şeklinde yazılır.
Eşyalar x ;
0 olursa %0
0,5 olursa %50
0,9 olursa %90
1 olursa %100 ihtimalle düşer

/summon Zombie - - - {Equipment:[{},{Count:1,id:301},{Count:1,id:300},{Count:1,id:299},{Count:1,id:298}],DropChances:[0.0F,2.0F,0.8F,0.6F,0.2F]}



İtemEnch:Yaratığın eşyalarını büyülemeyi sağlar. Yazılışını örnekte görebilirsiniz.
id: Ench Büyüsüdür. lvl: ise levelidir.
Kırılmazlık için Unbreakable:1 yazılmalıdır.

/summon Zombie - - - {Equipment:[{},{id:305,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:3,lvl:4},{id:8,lvl:3},{id:2,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}},{id:304,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:3,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}},{id:303,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:3,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}},{id:302,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:6,lvl:1},{id:3,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:5,lvl:3},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}}]}
YA DA
/summon Zombie - - - {Equipment:
[{},
{id:305,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:3,lvl:4},{id:8,lvl:3},{id:2,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}},
{id:304,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:3,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}},
{id:303,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:3,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}},
{id:302,tag:{Unbreakable:1,ench:[{id:6,lvl:1},{id:3,lvl:4},{id:1,lvl:4},{id:4,lvl:4},{id:0,lvl:4},{id:5,lvl:3},{id:7,lvl:3},{id:34,lvl:3}]}}]}



ActiveEffect:[ActiveEffect:[{id:x,Amplifier:y,Duration:z}] şeklinde yazılır.
x: Özelliğin kodu
y: Özelliğin seviyesi
Z: Özelliğin süresi

Hızlı, Güçlü ve Direnli Cadı:
/summon Witch - - - {ActiveEffects:[{Id:11,Amplifier:1,Duration:999999},{Id:1,Amplifier:1,Duration:999999},{Id:5,Amplifier:1,Duration:999999}]}



generic.maxHealth: Yaratığın canını ayarlar. {Attributes:[{Name:generic.maxHealth,Base:x}]} şeklinde yazılır. X Yaratığın canıdır.

999 Canlı Örümcek
/summon Spider - - - {Attributes:[{Name:generic.maxHealth,Base:999}]}



generic.movementSpeed: Yürüme hızıdır. 0 Da donar kalır. Üstteki gibi kullanılır

Çok hızlı örümcek
/summon Spider -0 -1 -0 {Attributes:[{Name:generic.movementSpeed,Base:2.1}]}



generic.attackDamage: Vurma gücüdür. Üstteki gibi kullanılır.

Çok güçlü örümcek (999 vurur)
/summon Spider -0 -1 -0 {Attributes:[{Name:generic.attackDamage,Base:999}]}



generic.followRange: Görüş Mesafesidir. Üstteki gibi kullanılır.

Kör Örümcek
/summon Spider -0 -1 -0 {Attributes:[{Name:generic.followRange,Base:0.1}]}



generic.knockbackResistance: Geri Tepme savunmasıdır. 0-1 arası değer alır. Üstteki gibi kullanılır.

Vurulunca geri gitmeyen örümcek
/summon Spider -0 -1 -0 {Attributes:[{Name:generic.knockbackResistance,Base:1}]}


Invulnerable: Mobun ölümsüz olmasını sağlar. 1= Açık 0= Kapalıdır.

Ölümsüz Zombi
/summon Zombie - - - {Invulnerable:1}

DİĞER ETİKETLER:
Asla Yok Olmama: /summon Spider - - - {PersistenceRequired:1}
İtem Almama: /summon Spider - - - {CanPickUpLoot:0}

2- Spawner Oluşturma

Spawner Oluşturma Şu Şekildedir:
/setblock -0 -1 -0 mob_spawner 0 replace {SpawnCount:X,SpawnRange:Y,Delay:Z,MinSpawnDelay:K,MaxSpawnDelay:L,EntityId:Zombie}
X: Spawnlanan Yaratık Sayısı
Y: Spawn Aralığı
Z: Spawnlanma Süresi
K: Spawnlanma Süresi (minimum)
L: Spawnlanma Süresi (maximum)

Ama özelikli spawnlanma biraz daha farklıdır.
Üstteki biligleri okuyup alttaki mantıkla yaratık spawnerinizi yapabilirsiniz.
Buradaki asıl olayı spawndata yapıyor.

/setblock -0 -1 -0 mob_spawner 0 replace {SpawnCount:X,SpawnRange:Y,Delay:Z,MinSpawnDelay:K,MaxSpawnDelay:L,EntityId:Zombie,SpawnData:{Equipment:[{id:Diamond_sword,tag:{display:{Name:Muhammedin Kılıcı},ench:[{id:18,lvl:5},{id:19,lvl:2}]}},{},{},{id:Diamond_chestplate,tag:{display:{Name:Elmas Zırh,Lore:[Zırhın Alt Bilgisi]},ench:[{id:0,lvl:4}]}},{}],CustomName:Muhammed,CustomNameVisible:1,Attributes:[{Name:generic.maxHealth,Base:100}],ActiveEffects:[{Id:10,Amplifier:1,Duration:999999}],IsBaby:1,IsVillager:1}}

3- Örnekler
Karada-havada-suda gidebilen hasar almayan mürekkep balığı
/summon Squid - - - {Equipment:[{},{},{},{Count:1,id:Diamond_chestplate,tag:{display:{Name:Balığın Gizli Zırhı}}},{}],CustomName:Tank Gibi Balık,CustomNameVisible:1,Attributes:[{Name:generic.maxHealth,Base:31},{Name:generic.movementSpeed,Base:1.0},{Name:generic.attackDamage,Base:31},{Name:generic.followRange,Base:31},{Name:generic.knockbackResistance,Base:31}],DropChances:[0.0F,0.0F,0.0F,2.0F,0.0F],ActiveEffects:[{Id:10,Amplifier:1,Duration:999999},{Id:11,Amplifier:1,Duration:999999},{Id:1,Amplifier:1,Duration:999999}],Invulnerable:1,IsBaby:1,Riding:{id:Chicken,IsChickenJockey:1}}

Kral İskelet:
/summon Skeleton - - - {Equipment:[{},{id:golden_boots,tag:{ench:[{id:1,lvl:4},{id:7,lvl:3}]}},{id:golden_leggings,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{id:golden_chestplate,tag:{ench:[{id:0,lvl:4}]}},{}],CustomName:Kral Okçu,CustomNameVisible:1,Attributes:[{Name:generic.movementSpeed,Base:0.7},{Name:generic.attackDamage,Base:40}],ActiveEffects:[{Id:8,Amplifier:1,Duration:999999},{Id:5,Amplifier:1,Duration:999999}]}

Deli Garip Yaratık:
/summon PigZombie - - - {Equipment:[{id:Diamond_axe,tag:{ench:[{id:35,lvl:2},{id:16,lvl:4},{id:33,lvl:1}]}},{},{},{Count:1,id:Diamond_chestplate,tag:{display:{Name:Eren666,Lore:[666]},ench:[{id:4,lvl:3},{id:34,lvl:2}]}},{Count:1,id:skull,Damage:3,tag:{SkullOwner:MHF_Question,display:{Name:Eren666,Lore:[Delirmiş Kafa]}}}],CustomName:Deli,CustomNameVisible:1,Attributes:[{Name:generic.movementSpeed,Base:9.0},{Name:generic.followRange,Base:50}],DropChances:[0.0F,0.0F,0.0F,0.9F,0.6F],ActiveEffects:[{Id:14,Amplifier:1,Duration:999999},{Id:1,Amplifier:1,Duration:999999}],IsBaby:0,Riding:{id:Cow}}

Patlayan İnek (@ErenBeyazkurt):
/summon PrimedTnt - - - {Fuse:100,Riding:{id:Cow}}
 


Son düzenleme:

ErenBeyazkurt

WhiteGraphic | Tasarımcı
Mesajlar
2,831
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,348
Puanları
6,790
Çok yararlı olmuş Benim konuyu da eklemişsin thx ayrıca fuse primedTnt lerde de kullanılır
PrimedTntyi İneğe Riding ile eklersek bomba inek olur
/summon PrimedTnt - - - {Fuse:100,Riding:{id:Cow}}
 

ErenBeyazkurt

WhiteGraphic | Tasarımcı
Mesajlar
2,831
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,348
Puanları
6,790
Bir şey daha ekleyeyim :D
/summon FallingSand - - - {Time:1,TileID:57(daymındblock),Riding:{id:Bat}}
Bu benim yeni event sistemi konumdandı Fakat blocklar belli bir süre sonra düşer
 

ErenBeyazkurt

WhiteGraphic | Tasarımcı
Mesajlar
2,831
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,348
Puanları
6,790
Şimdi bir tane daha :>
Motion:[]Tagı Bu şekilde primedTnt creeper v.b kullanarak Top yapabilirsiniz
/summon PrimedTnt -1 - - {Fuse:50,Motion:[3.0,0.6,0.0]}
Veya /summon Creeper - - - {Fuse:10,Motion:[3.0,0.6,0.0],Tabi activeeffects ile fantezi olsun diye Görünmezlik,Invulnerable:1 ile de ölmüsüzlük yapılabilir}[DOUBLEPOST=1417545599,1417544807][/DOUBLEPOST]O değil de şu spawner olayı için cidden teşekkürler
 

KaanGunlu

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,239
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
4,843
Puanları
6,840
Şimdi bir tane daha :>
Motion:[]Tagı Bu şekilde primedTnt creeper v.b kullanarak Top yapabilirsiniz
/summon PrimedTnt -1 - - {Fuse:50,Motion:[3.0,0.6,0.0]}
Veya /summon Creeper - - - {Fuse:10,Motion:[3.0,0.6,0.0],Tabi activeeffects ile fantezi olsun diye Görünmezlik,Invulnerable:1 ile de ölmüsüzlük yapılabilir}[DOUBLEPOST=1417545599,1417544807][/DOUBLEPOST]O değil de şu spawner olayı için cidden teşekkürler
:D Mayım mantığını düşündüm bende creeperlarda :p

Saol :)
 

lSincapl

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,060
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,108
Puanları
6,790
Çok yararlı Adventure map yapanlar yararlanarak çok güzel mapler oluşturabilir peki bir şey sorucam mesela bir zaman ekleyebilirmiyiz mesela

Oyunda ki görev 10 saniye içinde odadan kaçmazsak düşmanlar -zombiler vs- gelicek odadan kaç.

10 saniyenin sonunda zombi spawn edebilirmiyiz?
 

KaanGunlu

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,239
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
4,843
Puanları
6,840
Çok yararlı Adventure map yapanlar yararlanarak çok güzel mapler oluşturabilir peki bir şey sorucam mesela bir zaman ekleyebilirmiyiz mesela

Oyunda ki görev 10 saniye içinde odadan kaçmazsak düşmanlar -zombiler vs- gelicek odadan kaç.

10 saniyenin sonunda zombi spawn edebilirmiyiz?
Spawnerin süre ayarlama bölümü ile yapılabilir ama Spawner'ı 10 saniyeye ayarlasak bile 2-3 saniye farkla spawn olabiliyorlar. Hatta bazen anında spawn oluyorlar.

Bir devre kurup sinyali 10 saniye geciktirebilir, 10 saniye sonra 10 blok etrafında bir insan (odadan kaçamayan insan) var ise spawner 10 adet zombi spawnlıyor ve kaçamayan kişiyi öldürüyor.

Zombi özellikleri : Hız potlu ve 100 canlı.



Kod:
/setblock -0 -1 -0 mob_spawner 0 replace {SpawnCount:6,SpawnRange:10,maxNearbyEntities:10,Delay:1,MinSpawnDelay:1,MaxSpawnDelay:1,EntityId:Zombie,SpawnData:{Equipment:[{id:276},{id:313},{id:312},{id:311},{id:397,Damage:3,tag:{SkullOwner:MHF_Herobrine}}],CustomName:10 saniye zombisi,CustomNameVisible:1,Attributes:[{Name:generic.maxHealth,Base:100}],ActiveEffects:[{Id:1,Amplifier:1,Duration:256}]}}
 

lSincapl

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,060
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,108
Puanları
6,790
Spawnerin süre ayarlama bölümü ile yapılabilir ama Spawner'ı 10 saniyeye ayarlasak bile 2-3 saniye farkla spawn olabiliyorlar. Hatta bazen anında spawn oluyorlar.

Bir devre kurup sinyali 10 saniye geciktirebilir, 10 saniye sonra 10 blok etrafında bir insan (odadan kaçamayan insan) var ise spawner 10 adet zombi spawnlıyor ve kaçamayan kişiyi öldürüyor.

Zombi özellikleri : Hız potlu ve 100 canlı.



Kod:
/setblock -0 -1 -0 mob_spawner 0 replace {SpawnCount:6,SpawnRange:10,maxNearbyEntities:10,Delay:1,MinSpawnDelay:1,MaxSpawnDelay:1,EntityId:Zombie,SpawnData:{Equipment:[{id:276},{id:313},{id:312},{id:311},{id:397,Damage:3,tag:{SkullOwner:MHF_Herobrine}}],CustomName:10 saniye zombisi,CustomNameVisible:1,Attributes:[{Name:generic.maxHealth,Base:100}],ActiveEffects:[{Id:1,Amplifier:1,Duration:256}]}}
Süpermiş anlatımın için sağol
 

Üst