MMORPG sunucu fikri

Koeranos

Sudan Çıkmış
Mesajlar
9
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
8
Puanları
0
Herkese merhaba.
Başlıkta yazdığı gibi sizlere bir projeden bahsetmek istiyorum. Aslında yine orada yazdığı gibi bu şu an sadece bir fikir.
Belki bazılarınız bilir, OGCRAFT adında bir sunucu açmıştım yaklaşık 1 ay önce. Tamamiyle emek isteyen bir sunucuydu. Sunucuya toplam kullanıcı girişleri 4.000+ olduğu halde sabit oyuncu kitlemiz her zaman için 10-15 arasında kaldı ve bu tamamen "lapis" saçmalığıyla alakalı. Kolaya alışmış her yeni gelen oyuncu "neden lapis yok?" sorusunu sorduğu için doğal olarak bir yerden sonra bıkıyor insan. Bu nedenle 12.01.2015 tarihinde bu sunucumu kapatacağım ve son projem olacak yeni ve tamamiyle farklı bir mmorpg sunucu üzerinde çalışacağım. Fakat buna başlamadan önce yorumlarınızı merak ediyorum. Sizce yapmalı mıyım? Faction gibi bir sunucuda bile sürekli lapis saçmalığı yüzünden bir kitleye ulaşamamış biri, işleri daha da zorlaştıran bir sunucu açmalı mı?
"Bu konu neden açıldı?-Sizden ne bekliyorum?" sorusuna gelecek olursak, birazdan aşağıda okuyacağınız fikirlerime göre böyle bir sunucu için gerçekten uğraşmalı mıyım? Beğenilir mi? Sırf lapis yok diye kitle yakalayamadığım ve kapatmak zorunda kaldığım sunucuma rağmen böyle bir sunucunun tutma ihtimali nedir?
Her şeyden önce bu sunucuyu usko nun minecraft versiyonu olarak düşünebilirsiniz.

Öncelikle bildiğiniz gibi mmorpg bir sunucu olacak. Bu yüzden her detay incelikle yapılmalı ki oyuncu bu sunucuya geldiğinde normal bir minecraft sunucusu yerine, yeni açılmış bir mmorpg oyununda gibi hissetmeli kendini. İşte bu yüzden çok farklı fikirlerim var.
Market sisteminden bahsedeyim ilk olarak. Knight, silkroad gibi oyunlar oynayanlarınız bilirler, bir eşya satın almak istediğinizde ilgili npcye gidecek ve sağ tıklayacaksınız. Daha sonra size tıpkı chest açmışsınız gibi bir ekran gelecek. Burada satın alınan eşyaları tüm özellikleri ve fiyatlarıyla birlikte görebileceksiniz. Satın almak istediğiniz eşyaya tıklamanız yeterli olacak, satmak istediğiniz eşya içinde aynısı geçerli. Fakat bu demek olmuyor ki oyunda ki tüm eşyalar satılacak. Örnek veriyorum, hazırlanmış 100 özel eşya varsa sadece 10 tanesi bu tür npclerde satılacak. Diğer tüm eşyalar mob slotlarından, sürpriz kutulardan düşecek (knight online dark mare, forgotten temple kutu ödülü gibi).

"WARP" sistemi normal olarak olmayacak. Sadece bir kod yazarak istediğiniz yere ışınlanamayacaksınız. Sadece belirli yerlerde bulunan özel ışınlanma kapıları sayesinde hızlı seyahat edebilirsiniz.
Eşyalarda seviye sistemi olacak, bu şu an 2 taraflı düşünülebilir. Hangisi uygun görülürse o eklenecek. Biri; her öldürdüğünüz mob ile eşyaya tecrübe puanı eklenecek ve dolduğundan seviyesi yükselecek, haliyle özellikleri fazlalaşacak. Diğeri; klasik upgrade sistemi. Eşyanız ve upgrade için gerekli eşyayı birleştirerek "%" oranınında etkisiyle bir üst seviyeye yükselecek.
MMORPG görevsiz olmaz değil mi? Birbirinden farklı onlarca görev olacak. Sürekli "git 100 tane zombie öldür" görevleri yerine daha farklı ve eğlenceli görevler yer alacak. Size verilen tahta bir kılıca enchant eklemenizi isteyen, uzakta olan başka bir npc ile konuşmanızı ya da ona bir eşya götürmenizi isteyen hatta 1 defa yapılan ve ödülü özel görev eşyaları olan birçok farklı görevler.
Bosslar elbette olacak fakat bunlar her saniye onlarca zehir atan, havaya zıplatan, hızı 10 katına çıkarılmış boss olmayacak tabii ki. Doğduklarında ya da öldüklerinde bir bildirim geçmeyecek. Bunu denedik, bir boss doğduğu an tüm herkesin oraya gitmesine sebep oluyor. Boss sayıları fazlada olmayacak, ne kadar gerekiyorsa o kadar. Her bossun kendine özel eşyası olacak. Özel boss odalarını unutmuyoruz elbette. Görevler ile ya da anahtar tarzı eşyalar ile girilen bu özel boss odaları oyuncuları gerçekten zorlayacak.
Gelelim para/seviye kasma olayına. Farklı ve mmorpg sunucusu olacağı için kesinlikle blok kazma/koyma işlemleri bulunmayacak. Bu nedenle "şu kadar taş kazıp satayım para kazanayım" mantığı yok. Para ve seviyelerinizi sadece moblar ve görevlerden kazanacaksınız. Bu moblar rastgele koyulmuş spawnerler olmayacak. Defalarca test edilecek özel pluginler yardımıyla hazırlanan slotlar bulunacak. Bu yüzden yeni başlamış biri "nerede exp kasabilirim?" sorusunu sorduğunda, cevabını tıpkı görevlerde olduğu gibi mobların özel isimleriyle alacak.
Parti, sınıf ve yetenek sistemine gelecek olursak; parti kurabilecekseiniz ve bu sayede partide olan arkadaşlarınız bir şey öldürdüğünde sizde exp alacaksınız. Yine her mmorpg de olduğu gibi sınıflar olacak. Her sınıfın kendine özel yetenekleri ve eşyaları bulunacak. Yetenekler farklı seviyelerde, süreli ve "mana point" gerektirecek şekilde kullanılacak. Bu sayede mob slotlarında exp kasarken, boss keserken ya da pvp yaparken daha fazla keyif alacaksınız.
Klan sistemi de olacak. Oyun parası karşılığında klan kurabilecek ve üye alımları yapabileceksiniz. Özel bir alanda yapılacak olan klan savaşlarında, hedef kristali kesen klana o bölgenin kilit noktasında bulunan kale teslim edilecek. Bu kalenin kapılarını sadece o klan sahibi kapatıp açabilecek. Kalenin kapılarının ardında bulunan özel ışınlanma yerinden bir boss odasına ve birçok farklı mob slotlarına gidilecek.
Krallık seçimleri olacak. Sadece klan sahiplerinin katılabildiği bu seçimlerde tüm oyuncular oy kullanabilecek. Kral olan oyuncu birçok yönde avantajlı olacak. Kendisine günlük olarak oyuncuların npclerden yaptığı alış-verişlerden vergi verilecek. Oyun içerisinde tüm oyuncuların görebileceği şekilde duyuru yapabilecek. Savaşta kendisine özel olarak beyaz bir at verilecek. Bu at zarar görmeyeceği oyuncular tarafından öldürülemeyecek. Kral oyuncusu öldüğü zaman at otomatik olarak ölecek ve kralın yanında tekrar doğacak. Hava durumunu değiştirme gibi ufak ek özelliklerde yanında verilecek.
Belirli gün ve saatlerde açılan sunucu savaşları dışında sürekli her oyuncunun gidebileceği bir savaş haritası olacak. Bu savaş haritasının tam ortasında bulunan bir kristali yok eden oyuncunun adı tüm sunucuda duyulacak ve kendisine bir miktar para gelecek. Bunun dışında bu kristal yok edildiğinde etrafında birçok yaratık (boss değil) doğacak.
Tamir sistemi ve diğer özelliklere gelelim. Bildiğiniz üzere blok kırma/koyma olayları olmadığı için anvil(örs) yapılmayacak. Bu yüzden tamir sistemi özel bir npc tarafından oyun parası karşılığında yapılacak. Eşyalarınız hiçbir yerde hiçbir şekilde öldüğünüz zaman yere düşmeyecek. Kimse çıkıp "eşyaların düşmemesi gibi bir saçmalık olur mu? biz neden öldüreceğiz o zaman birbirimizi?" demesin. Yazmak için bir sebep bile bulamıyorum. /heal /chest /craft gibi komutlar yer almayacak.
Son olarak mağaza bölümünden bahsedeyim. Sunucuyu ayakta tutmak için elbette satış yapmamız gerekiyor fakat bu satışlar "VIP üyeliği" olmayacak tabii ki. Premium sistemi gibi düşünün. Sunucu dolu olduğu zaman oyuna girebilme, özel npc marketleri(sunucunun en iyi eşyaları satılmayacak elbette), özel mob slotları, öldürdüğünüz moblardan daha fazla exp kazanma vb. Bunun dışında kullanıcı adı değiştirme, boss yumurtası vb. (düzenlenebilir)

Açıkçası bunlar sadece şu an düşündüğüm sistemler. Bu konuyu aklıma gelen yeni fikirler ve paylaşmak isterseniz sizinde fikirleriniz ile sürekli güncel tutacağım. Yani bu saydığım özelliklerden bazıları kaldırılabilir ya da yeni birçok şey eklenebilir. Kısacası bir farklılık yaratmak istiyorum, her şeye ilk olarak harita yapımlarından başlayacağım.
Sonuna kadar okuduğunuz için sizlere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Değerli yorumlarınızı bekliyorum. İyi forumlar/oyunlar!
 


Koeranos

Sudan Çıkmış
Mesajlar
9
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
8
Puanları
0
İyi fikir, ama şu an bildiğim üzere çok iyi bir MMORPG sunucu yapılıyor. Yapma derim, o sunucunun yanında...
Teşekkür ederim fakat ben kimseye rakip çıkmıyorum. Bir başkasının projesi var diye kendi projemden vazgeçecek değilim ki.
 

Josh77

Taş Madencisi
Mesajlar
78
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
7
Puanları
0
Kardeşim fikirlerin gerçekten çok güzel bende mmorpg bir server kurmayı planlıyordum istersen skype varsa fikirlerimi paylaşabilir sana yardım ederim bilgim var bu konularda :)
 

Üst