Çok basit! İki tane huniyi birbirine bağla ve birinin içine herhangi bir eşyadan koy. Daha sonra herhangi birinin önüne kızıl taş karşılaştırıcısı koy. Karşılaştırıcının ucuna bir komut bloğu koy. Komut bloğunun başka bir tarafına da karşılaştırıcı koy. Böylece oradan güç gelirse adam gelmiştir. Hadi koda bakalım!
Kullanılacak komut "testfor". Eğer (tırnak işaretlerini alma) "testfor @p[<x>,<y>,<z>,r=int]" burada <x> <y> <z> (<> bu işaretleri de almayın) yerine bir double değişkeni yani ondalıklı bir sayı yazabilirsin. Bu hangi noktadan oyuncuyu bekleyeceksen onun koordinatını belirtmeni sağlar. Eğer kordinat girmezsen komut bloğu girilmiş olarak alınır(o da şöyle "testfor @p[r=int]"). Şimdi r değişkenine bakalım. "r" değişkeni ise bir int türü değişkendir. Double 'dan farkı sadece tam sayıları içine alabilir. Bu da oyuncunun algılanacağı bir kürenin yarıçapını belirtmeni sağlar. Bu kadar basit!
Bu komut daha farklı da kullanılabilir. Mesela oyuncunun hile yapmasını engellemek için yukarıda yazdığım kızıl taş sistemini kullanıp komut olarak "testfor @p[m=int]" böylece eğer haritanı oynayan oyuncu hile yapmak isteyip yaratıcı moda geçerse (int değişkenine 1 yazarak) algılar ve "Hile yapma!" diye bir mesaj yazdırır adamı da başka bir komut bloğu ile yeniden macera ya da hayatta kalma moduna alırsın!
Umuyorum ki anlatabilmişimdir. Anlatamadığım ya da anlamadığınız bir yer olursa belirtin. Ayrıca yanlışım varsa da belirtin ki ben de öğreneyim.
Ve hata varsa özür dilerim.