WorldGuard (WG) nasıl yapılır / tabela ve elle arsa satmak / flag komutları

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
Arkadaşlar son günlerde birçok server açıldı.Fakat çoğu Worldguard ve WorldEdit komutlarını bilmiyor.Bende bununla ilgili rehber bi konu açmaya karar verdim.

Mesela bir warp yaptınız.Ama üyelerin kırmamasını istiyorsunuz.Bunun için

öncelikle t tuşuna basıp ''//wand'' yazarsınız.Ya da tahta balta alarak da yapabilirsiniz.Korumaya alacağınız alanı seçerek''//expand vert'' yazarsınız.Elbette tırnak işaretlerini koymadan.Bu komut sizin korumaya alacağınız yeri yerden göke kadar korumaya almanızı sağlar.eğer yerden göke kadar korumaya almak istemiyorsanız korumaya alacağınız alanı seçersiniz ve :

''/region define wgismi'' yazarsınız.

Bu spawn gibi yerler için kullanılan temel flaglar vardır.Yapmazsanız üyeler birbirlerine vurabilir canavarlar doğabilir.Bu flaglar için bunları yazmanız gerekmektedir :

/region flag wgismi pvp deny
/region flag wgismi mob-spawning deny

bu flag komutlarıyla spawn olmayı ve pvp yi kapatırsınız.

Flag komutlarına bakmak için bazı pluginlerde /flag list vardır.Eğer o yoksa (ya da başka bir komut varsa bilmiyorum) ''/region flag wgismi akfsjlfslkdkk'' yazarsanız flag komutları kırmızı bir yazıyla gelir.

Çoğu kişi hammaddeye WG atarken duvarları wg liyor kazılacak alanı bırakıyor.Bu böyle olmaz.Çünkü orada canavarlar spawn olur pvp açılır.

Bu hammadde wg lerinde ''//expand vert'' kullanılmaz.Çünkü bu komutu kullanınca yerden göke kadar wglenir.

Kazılmasını istediğimiz yerleri seçip :

/region define wgismi

yazmamız gerekir.Tabi kii öncelikle hammaddeyi wglemek gerekir.Hammadde yi ve kazılmasını istediğimiz yeri belirledik.''Hammaddenin wg ismi : hammadde / kazılmasını istediğimiz yerin wg ismi : lapis'' olsun.

hammadde de flagları yaptık.Lapis te yapmamız gerekmez.ama 1 tanesi hariç

/region flag lapis build allow

Bu komut lapis in kazılmasını sağlayacaktır.

/region flag lapis invincible allow

bu komut ise düşüş hasarını kapatacaktır.

ELLE ARSA SATMAK

Öncelikle /Warp Arsaları WorldGuard yaptık.Elle arsa satarken yaptığımız arsaları (15x15 vb arsaları) teker teker wg lemeye gerek yok.Mesela owen diye bir adam geldi.Arsa alıcak.Sizin yapmanız gereken :

//expand vert

/region define wgismi nick / /region define trololol owen

nick olayı giriyor.Yani adama wgliyorsunuz.Trololol wg ismi owen ise nick oluyor.
amaa orda duralım.Adam kazamıyor.Neden ? Çünkü adama üstünlük sağlamadık.Arsaları wg lerken wgismini arsalar yapmış olalım

''/region setparent trololol arsalar'' yazarsak üstünlük sağlarız.Ve bu olayda burada biter.

TABELAYLA ARSA SATMAK

Arsaları yine wg ledik.Bu sefer 10x10 15x15 gibi boyutlarda yaptığımız arsalarıda wg lemeliyiz.

//expand vert

/region define a1 (a1 arsa1 oldu değişebilir isim)

/region setparent a1 arsalar

bu seferde setparent oluyor.Şimdi wg attık.Ama ne oldu ? Adam nasıl alacak ? Bunun için bir tabela komutu gerekiyor.Bu komut :

[Sell]
a1 (wgismi yani)
15000 (fiyat yani)


Adam tabelaya sağ tıklayınca alır arsayı.

EDİT : Arsalar yapmak için genelde taş basamak koyarlar.Koymak istediğiniz 2 köşeyi seçip ''//walls 44'' yazarsanız size içi boş üstü altı açık kare oluşturur.''44'' taş basamak kodudur !

Not : Elinize Deri alıp (axitr pluginlerinde ip) yere sağ tıklarsanız ordaki WG nin ismini öğrenirsiniz.

''/region list'' komutuyla Worldguard isimlerini öğrenirsiniz.

TÜM DÜNYAYA WORLD GUARD ATMAK :

Tüm Dünyaya WG atmak basittir.2 Çeşit Yöntemi Vardır.1.si Groupmanager'dan Build : false yapılır.2 sinde şu komutu yazarak yapabiliriz :

/region flag _global_ build deny

ama vazgeçtik.dünyanın kazılmasını istiyoruz.Bu sefer şu komutu yazıyoruz :

/region flag _global_ build allow

AYRINTILI FLAG REHBERİ

@™Å┬ÄßÉ┌ķ™ Tamamen Olmasada Flags Konundan Biraz Faydalandım :)

build: Bir alanda oradaki bir kişinin bu alanda değişiklik yapmasına izin vermektir.Hammadde Yapımlarında Gerekli Flag'dir

pvp: belirtilmiş alanda pvp yi açar kapar.Arena Yapımında Gerekli Flag'dir

mob-damage: mob ların oyunculara zarar vermesini engeller.Mobarena Gibi Yerler Yapıyorsanız İdealdir.

mob-spawning: mob ların belirtilen alanda doğmasını Engeller.Spawnda Artık Moblar Doğmayacak :)

creeper-explosion: creeper alrın patlamasından haritanın etkilenmesini ayarlamerika.anticreeper2 pluginiyle de yapılabilir.

enderma-grief: Enderman'lerin Yerden Blok Çalmasını / Almasını engellemek.

enderdragon-block-damage: EnderDragon'un Haritaya Hasar Vermesini Engeller.

ghast-fireball: Ghast ın haritaya Ateş Topu Atarak Zarar Vermesini Engeller.

tnt: tnt'yi Açar Kapar.

lighter: çakmak kullanmayı açar kapar.Hammadde Yapımında İdealdir.

fire-spread: ateşin yayılmasını engeller.Hammadde Yapımında İdealdir.

lava-fire: lavın yakmasını engeller.

pistons: pistonların activite edilmesinin ayarı.Hammadde Yapımında İdealdir.

water-flow: suyun akışını Açar Kapar.Hammadde yapımında İdealdir.

lava-flow: lavın akışını Açar Kapar.Hammadde Yapımında İdealdir.

use: kapı, düğme, şalter vb kullanımını ayarlar.

snow-felt: Kar'ın Yağışını Açar Kapar.

game-mode: gamemode Ayarlar.(adventure , creative , survival)

BİRKAÇ WE KOMUTU :

WorldEdit Komutları :

//hpyramid <itemkodu> <yükseklik> : içi Boş Piramid Üretir.

//pyramid <itemkodu> <yükseklik> : İçi Dolu Piramid Üretir.

//sphere [itemkodu] [Boyut] : İçi Dolu Küre Üretir

//hsphere [itemkodu] [Boyut] : İçi Boş Küreler Üretir.

//hcyl : İçi Boş Silindir Üretir.

//cyl : İçi Dolu Silindir Üretir

//walls İçi Boş Tabanı Ve Tavanı açık Kare

//outline Tabanı Ve Tavanı Kapalı İçi Boş Kare

//set İçi Dolu Kare

Arkadaşlar benden bu kadar.İyi oyunlar iyi adminlikler iyi minecraftlar...

eksiğim varsa belirtmekten çekinmeyiniz :)

ayrıca alıntı değildir !

Walls komutu eklendi !!

Ayrıca karşıma geçip böyle anlatım olmaz diyip beni kötülemeye çalışan arkadaşlar (2 kişi var) Ben burda geçip Ders vermedim.Profesyonelim demedim.Bilmeyen çok kişi vardı.Yardım ettim.Konuda kasmadım.Konu kassaydım bu kadar yazı yazmazdım değil mi ?
 


Son düzenleme:

umut_

┌────────────┐ [ 1881 - 193∞ ] └────────────┘
Mesajlar
4,610
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,746
Puanları
6,360
Güzel Anlatmışşın +1
 

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
Son günlerde sorulan bir soru.Düzgün bir anlatım göremedim.Sim city yüklenirken canım sıkıldı boş vaktim oldu.Yazdım.Önemli olan yardım etmek :)[DOUBLEPOST=1374516926,1374343309][/DOUBLEPOST]Güncel ![DOUBLEPOST=1374737059][/DOUBLEPOST]Flood gibi oluyor ama biraz daha güncel tutabilir misiniz ?
 

Hsbas

Berk
Emektar Üye
Mesajlar
1,079
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,098
Puanları
0
Faydalı bir kaynak olmuş.
Fakat parent sistemini yanlış tanıtmışsınız. Üstünlük sağlamak değil ayrı bir klasör açmak gibi düşünebiliriz.
Bilgisayardaki klasörleme sisteminde bunun benzerini görebiliriz.

Paylaşım için teşekkürler.
 

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
Aslında aynı şeyleri söylüyoruz.Ama sen bir kısmını diyorsun.Define ile arsa açarız.Büyükarsa yı yaptık.İçine küçükarsa yaparız.Ama bu küçükarsa büyükarsa ya bağlıdır o yüzden oyuncular kıramaz.''Parent'' sistemi ile küçükarsa yı büyükarsa dan ''bağımlı olacak şekilde'' ayırırız.Dediğim gibi klasörleme sisteminde yaptığın şey ''define'' dır.

Dediğini yanlış anlamış olabilirim ama benim bildiğim böyledir.Belki de sen benim dediğimi yanlış anlamışsındır.Kim bilir ;D
 

Hsbas

Berk
Emektar Üye
Mesajlar
1,079
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,098
Puanları
0
Aslında aynı şeyleri söylüyoruz.Ama sen bir kısmını diyorsun.Define ile arsa açarız.Büyükarsa yı yaptık.İçine küçükarsa yaparız.Ama bu küçükarsa büyükarsa ya bağlıdır o yüzden oyuncular kıramaz.''Parent'' sistemi ile küçükarsa yı büyükarsa dan ''bağımlı olacak şekilde'' ayırırız.Dediğim gibi klasörleme sisteminde yaptığın şey ''define'' dır.

Dediğini yanlış anlamış olabilirim ama benim bildiğim böyledir.Belki de sen benim dediğimi yanlış anlamışsındır.Kim bilir ;D
Aynı şeye çıkıyor ama olay farklı.
''Parent'' sistemi ile küçükarsa yı büyükarsa dan ''bağımlı olacak şekilde'' ayırırız."
Bağımlı olacak şekilde ayrılır fakat bu ayırma değil aslında. 2 alanı iç içe wg lediğinde üst üste 2 wg oluşturmuş(2 katman) oluyorsun. Parent ile küçük olanı büyük olanın içine almış oluyorsun. Sonuç aynı http://img.****************/upfiles/smiley/yerlerde.gif
 

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
Evet bende onu demek istedim.Ama senin dediğin gibi anlatsam çoğu kişi anlamayacaktı.Çünkü worldguard ı bilmeyen kişi herhalde ilk defa server açmıştır.Demekki acemidir.Senin dediğin gibi kalıplarla filan anlatsaydım konu ilgi görmeyebilirdi.Ben direk konuya girdim.

Ayrıca bağımlı olacak şekilde ayırırız dedim bende.WorldGuard ı alttaki Worldguarddan üstün tutarız.Olay bu.Daha uzatmayalım öğrenmek isteyenlerin kafası karışmasın.
 

mehmettaskin

Lapis Toplayıcısı
Mesajlar
1,057
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
137
Puanları
0
Bence çok yararlı bir konu.Bilmediğim şeyleri öğrendim.Teşekkürler.
 

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
Konuyu güncel tutsak ?[DOUBLEPOST=1375198637,1374997305][/DOUBLEPOST]3 günde bir güncel yazıyorum.Sorun olmaz herhalde ?
 

mc42

Taş Madencisi
Mesajlar
95
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
16
Puanları
0
wglenecek alanı nasıl seçiyoruz.
 

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
wglenecek alanı nasıl seçiyoruz.


Öncelikle WE + WG pluginlerinin olması lazım.Tahta baltayı alıyoruz.Seçeceğimiz alanın 1 köşesine sol tık 1 köşesine sağ tık yapıyoruz.Sonra komutlara geçiyoruz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Üst