Nish951
Taş Madencisi
- Mesajlar
- 81
- En iyi cevaplar
- 0
- Beğeniler
- 37
- Puanları
- 450
Soru: Lag nedir?
Oyunda veri alışverişinin gecikmesi.
Soru: Sunucumda lag olduğunu nasıl anlayabilirim?
Essentials var ise /lag yazın ve "Current TPS = " kısmında ki sayıya bakın. Bu sayı en fazla 20 olabilir. Eğer 20 ise sunucunuzda hiçbir problem yoktur.
(TPS: Ticks per second yani saniye başına tick, 1 saniye = 20 tick)
NOT: Gecikme sadece sunucunun kasmasından kaynaklanmaz. Oyuncunun veya sunucunun internetiyle ilgili bir sorun olabilir. Veya sunucu internetinin maksimum
kaldırabileceğinden fazla oyuncu almaya çalışıyorsunuzdur.
Soru: Hangi eklentiler lag yapar?
MythicMobs (aşırı ram kullanımı), boosCooldowns (aşırı ram kullanımı), AuthMe (çok fazla üyeniz var ise lag yapar (ani cpu kullanımı)), MCore (ani cpu kullanımı), LWC (özellikle sunucunuzda çok hopper varsa. bunun yerine Lockette önerilir), PEX (PermissionsEX tam olarak lag yapıyor demeyelim ama GroupManager'a kıyasla performansı daha düşük)
Aynı zamanda fark ettiğim bir şey sunucuda ekonomi sistemi kullanılıyorsa ve Vault yok ise (çoğu eklentinin kendi ekonomi sistemi optimize edilmiş bir şekilde kodlanmamış) sunucuda lag oluyor.
Şu komutları kullanmak eğer sunucunuzda çok fazla üye var ise aşırı fazla ram kullanımına sebep olur:
Essentials: /seen <ip>, /baltop
NOT: Eklentiler en son kullandığım haline göre yazılmıştır. Ben kullandıktan sonra yeni bir sürümü çıkmış ve bu hatalar çözülmüş olabilir.
Soru: Eklenti, sunucuya crash verdirebilir mi?
Evet. Sunucuya crash verdirebilen eklentiler:
BlockRegen, Quests, LogIt
NOT: Eklentiler en son kullandığım haline göre yazılmıştır. Ben kullandıktan sonra yeni bir sürümü çıkmış ve bu hatalar çözülmüş olabilir.
Soru: Sunucumda neyin lag yaptığını nasıl anlayabilirim?
Sunucunuz Spigot ise /timings on ve 30 saniye kadar sonra /timings paste
yazdığınızda size bir web adresi verecektir. Bu adreste sunucunuzda hangi eklentinin ve neyin sunucunuzu ne kadar kastırdığı yazar. (CPU kullanımına göredir. Ram ile alakası yoktur)
(/Timings paste den sonra /timings off yapmayı unutmayın. Timings açık durumdayken sunucunuzda biraz kasma olur)
Soru: Timingsler çok karışık, bunları nasıl anlayabilirim?
Timings adresini konuya yazarsanız size neyin sunucuyu kastırdığını söyleyebilirim.
Dikkat: Timingsde tüm eklentiler gözükür.
Soru: Eklentiler dışında oyun başka bir şekilde optimize edilebilir mi?
Sunucunuzu PaperSpigot yapabilirsiniz. PaperSpigot spigota kıyasla daha çok optimizeye (ve bug fixe) sahip.
1.8.8 PaperSpigot = http://tcpr.ca/files/paperspigot/PaperSpigot-1.8.8-R0.1-SNAPSHOT-latest.jar
1.7.10 PaperSpigot = http://tcpr.ca/files/paperspigot/PaperSpigot-1.7.10-R0.1-SNAPSHOT-latest.jar
1.7.10 sunucuya 1.7.* veya 1.8.* ile girilebilir (1.8 eşyaları kullanılamaz) fakat 1.8.8 sunucuya sadece 1.8.8 ile girilebilir (1.8 eşyaları kullanılabilir)
(EfsaneCraft sunucumda şu anda 1.7.10 PaperSpigot kullanılıyor.)
Sunucuyu daha basit bir script ile başlatmayı deneyin. Örnek: "java -Xmx16G -XX:MaxPermSize=256M -jar spigot.jar"
Yani bir eklentinin yaptığı aşırı Ram kullanım sorununu çözemeyip GC açmayın, bu da lag yapar.
Sunucuyu Java 8 ile çalıştırın. Minecraft sunucusu ve client için önerilen version bu. (java 8 de -XX:MaxPermSize kullanılmaz)
Soru: Timings dışında daha karışık ve detaylı bir şekilde neyin lag yaptığını öğrenebilirmiyim?
WarmRoast: https://github.com/sk89q/warmroast (bunun için biraz bilginiz olmalı)
Örnekler (EfsaneCraft.com sunucusu):
Örnek başlatma scripti: "
cd /home/EfsaneCraftFactionWars/
/usr/lib/jvm/java-8-oracle/bin/java -Xmx128G -jar spigot.jar
bash start.sh"
(Javanın tam adresi verilerek açılmış. Javanın işlemi bitip sunucu kapandığında tekrar start.sh yi çalıştırarak sunucuyu açıyor. Yani sunucu herhangi bir şekilde kapandığında tekrar açıyor kendini)
Örnek Timings (120 oyuncu): http://timings.aikar.co/?url=13798109
Örnek WarmRoast (120 oyuncu): http://185.115.40.40/warmroast.html
Örnek Essentials /lag çıktısı (120 oyuncu):
Oyunda veri alışverişinin gecikmesi.
Soru: Sunucumda lag olduğunu nasıl anlayabilirim?
Essentials var ise /lag yazın ve "Current TPS = " kısmında ki sayıya bakın. Bu sayı en fazla 20 olabilir. Eğer 20 ise sunucunuzda hiçbir problem yoktur.
(TPS: Ticks per second yani saniye başına tick, 1 saniye = 20 tick)
NOT: Gecikme sadece sunucunun kasmasından kaynaklanmaz. Oyuncunun veya sunucunun internetiyle ilgili bir sorun olabilir. Veya sunucu internetinin maksimum
kaldırabileceğinden fazla oyuncu almaya çalışıyorsunuzdur.
Soru: Hangi eklentiler lag yapar?
MythicMobs (aşırı ram kullanımı), boosCooldowns (aşırı ram kullanımı), AuthMe (çok fazla üyeniz var ise lag yapar (ani cpu kullanımı)), MCore (ani cpu kullanımı), LWC (özellikle sunucunuzda çok hopper varsa. bunun yerine Lockette önerilir), PEX (PermissionsEX tam olarak lag yapıyor demeyelim ama GroupManager'a kıyasla performansı daha düşük)
Aynı zamanda fark ettiğim bir şey sunucuda ekonomi sistemi kullanılıyorsa ve Vault yok ise (çoğu eklentinin kendi ekonomi sistemi optimize edilmiş bir şekilde kodlanmamış) sunucuda lag oluyor.
Şu komutları kullanmak eğer sunucunuzda çok fazla üye var ise aşırı fazla ram kullanımına sebep olur:
Essentials: /seen <ip>, /baltop
NOT: Eklentiler en son kullandığım haline göre yazılmıştır. Ben kullandıktan sonra yeni bir sürümü çıkmış ve bu hatalar çözülmüş olabilir.
Soru: Eklenti, sunucuya crash verdirebilir mi?
Evet. Sunucuya crash verdirebilen eklentiler:
BlockRegen, Quests, LogIt
NOT: Eklentiler en son kullandığım haline göre yazılmıştır. Ben kullandıktan sonra yeni bir sürümü çıkmış ve bu hatalar çözülmüş olabilir.
Soru: Sunucumda neyin lag yaptığını nasıl anlayabilirim?
Sunucunuz Spigot ise /timings on ve 30 saniye kadar sonra /timings paste
yazdığınızda size bir web adresi verecektir. Bu adreste sunucunuzda hangi eklentinin ve neyin sunucunuzu ne kadar kastırdığı yazar. (CPU kullanımına göredir. Ram ile alakası yoktur)
(/Timings paste den sonra /timings off yapmayı unutmayın. Timings açık durumdayken sunucunuzda biraz kasma olur)
Soru: Timingsler çok karışık, bunları nasıl anlayabilirim?
Timings adresini konuya yazarsanız size neyin sunucuyu kastırdığını söyleyebilirim.
Dikkat: Timingsde tüm eklentiler gözükür.
Soru: Eklentiler dışında oyun başka bir şekilde optimize edilebilir mi?
Sunucunuzu PaperSpigot yapabilirsiniz. PaperSpigot spigota kıyasla daha çok optimizeye (ve bug fixe) sahip.
1.8.8 PaperSpigot = http://tcpr.ca/files/paperspigot/PaperSpigot-1.8.8-R0.1-SNAPSHOT-latest.jar
1.7.10 PaperSpigot = http://tcpr.ca/files/paperspigot/PaperSpigot-1.7.10-R0.1-SNAPSHOT-latest.jar
1.7.10 sunucuya 1.7.* veya 1.8.* ile girilebilir (1.8 eşyaları kullanılamaz) fakat 1.8.8 sunucuya sadece 1.8.8 ile girilebilir (1.8 eşyaları kullanılabilir)
(EfsaneCraft sunucumda şu anda 1.7.10 PaperSpigot kullanılıyor.)
Sunucuyu daha basit bir script ile başlatmayı deneyin. Örnek: "java -Xmx16G -XX:MaxPermSize=256M -jar spigot.jar"
Yani bir eklentinin yaptığı aşırı Ram kullanım sorununu çözemeyip GC açmayın, bu da lag yapar.
Sunucuyu Java 8 ile çalıştırın. Minecraft sunucusu ve client için önerilen version bu. (java 8 de -XX:MaxPermSize kullanılmaz)
Soru: Timings dışında daha karışık ve detaylı bir şekilde neyin lag yaptığını öğrenebilirmiyim?
WarmRoast: https://github.com/sk89q/warmroast (bunun için biraz bilginiz olmalı)
Örnekler (EfsaneCraft.com sunucusu):
Örnek başlatma scripti: "
cd /home/EfsaneCraftFactionWars/
/usr/lib/jvm/java-8-oracle/bin/java -Xmx128G -jar spigot.jar
bash start.sh"
(Javanın tam adresi verilerek açılmış. Javanın işlemi bitip sunucu kapandığında tekrar start.sh yi çalıştırarak sunucuyu açıyor. Yani sunucu herhangi bir şekilde kapandığında tekrar açıyor kendini)
Örnek Timings (120 oyuncu): http://timings.aikar.co/?url=13798109
Örnek WarmRoast (120 oyuncu): http://185.115.40.40/warmroast.html
Örnek Essentials /lag çıktısı (120 oyuncu):
Son düzenleme: