Snapshot Snapshot 14w06-07-08-10-11-17-18

aradabir007

YASAKLANDI
Mesajlar
378
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
810
Puanları
390
Son snapshot yazısını hazırlayalı 2 ay geçmiş ve ben 1.8’in çıkışını beklerken, Mojang yine beni şaşırtıp bir snapshot daha yayımlamaya karar verince, bende mecburen yeni bir snapshot yazısı hazırlamak zorunda kaldım. Son gelen snapshot’ların dolgun bir içeriğe sahip olmaması nedeniyle bir sonraki yazımın direk olarak 1.8’e ait olacağını düşünürken, 14w17 ile çok hoş özellikler getirmiş Mojang. O zaman isterseniz gelin 14w06’dan başlayarak son snapshot’a kadar neler değişmiş genel olarak bir göz atalım…



Ufak Not: Snapshot’larda bahsedilen bazı özellikler - Kullanıcı ismini değiştirme veya oyuncu skinlerindeki değişiklikler - 1.7.6 ile oyuna entegre edilmiş durumda. Her ne kadar snapshot yazılarında bahsi geçiyor olsa da bu özellikleri 1.7.6 ile de kullanabilmeniz mümkün.

14w06

+ Creative modda iken ve elinizde “Barrier“ bloğunuz varken Barrier bloklarını görebiliyorsunuz.

+ Slime’lar ve Magma Cube’ler artık yüzebiliyorlar.

+ Giant’lar artık zırh giyebiliyorlar.

+ Oyuna yeni bir achievement eklenmiş durumda. “Overpowered” Bu achievementi açmak için Enhanced Golden Apple yapmanız gerekiyor.

Survival için gelen yeniliklerden bahsettiğimize göre sıra geldi Creative için gelen yeniliklere…

+ Yeni eklenen bir komutumuz mevcut.

/trigger

Kendisi “/scoreboard players set” veya “/scoreboard players add” komutlarının yaptığı işi yapıyor ama sadece trigger olarak tanımladığınız komutlar için. Ayrıca “/scoreboard” komutu içinde “trigger” tanımlama opsiyonu eklenmiş durumda.

+ Yeni eklenen Data Tag’lerimiz - veya “item tag” - mevcut.

- CanPl*****

Bu data tag sayesinde belirttiğiniz eşya veya bloğun sadece belirli bloklar üzerinde kullanımı sağlayabilirsiniz.

Örneğin:

/give @p stone_button 16 0 {CanPl*****:[diamond_block]}

komutunu kullandığınızda size sadece Diamond Block üzerinde kullanılabilen 16 adet taş buton verecektir. Yine de belirtmem gerekiyor ki bu sadece Adventure mod için geçerli. Yani Survival veya Creative mod içerisinde iken yine bu butonu istediğiniz blok üzerinde kullanabilirsiniz. Teoride pek işe yaramaz bir şeymiş gibi gözükse de özellikle harita yapımcıları için çok kullanışlı olacağını düşündüğüm bir eklenti.

- HideFlags

Bu data tag belirttiğiniz eşya veya blok ile ilgili bilgilerin (Mouse ile üzerine geldiğinizde gösterilen) saklanmasını sağlar. Sonuna ekleyeceğiniz rakam değeri ise hangi bilgileri saklayacağınızı gösterir. “ 1:enchantments, 2:modifiers, 4:unbreakable, 8:candestroy, 16:canplace “

Az önceki örneğimizi baz alırsak;

/give @p stone_button 16 0 {CanPl*****:[diamond_block],HideFlags:16}

komutu ile hem sadece Diamond Block üzerine yerleştirilebilen taş buton oluşturduk, hem de Diamond Block üzerine yerleştirilebilme özelliği üzerinde görünmüyor. 2 veya daha fazla özellik için değerleri toplamanız gerekiyor. Örneğin hem hangi blok üzerine yerleştirilebileceğini hemde üzerindeki enchantment’leri saklamak istiyorsanız HideFlags değeriniz 17 olacak.

- ShowParticles

Bu data tag sayesinde iksirlerin oluşturduğu efektleri açıp kapatabiliyorsunuz. 1 ile açıp, 0 ile kapatabiliyorsunuz.

- PickupDelay

Bu data tag sayesinde belirttiğiniz blok veya eşyanın belirttiğiniz süreden sonra alınabilmesini sağlarsınız. Süre olarak Minecraft tick’i baz alınır. (Saniyenin 20’de biri) ve değer olarak 32767 girerseniz o eşya hiçbir şekilde alınamaz. Ayrıca “Age:-32768” data tag’i ile kullanılırsa o blok veya eşya asla kaybolmaz.



14w07

+ Iron Trapdoor



Artık sadece tahta trapdoor’lara mahkum değilsiniz. Teknik olarak kapılardakine benzer bir durum geçerli Iron Trapdoor’da. Sadece redstone devre elemanları ile açabiliyorsunuz. Birde yapımı için 4 iron ingot gerekiyor. Geri kalan özellikleri normal trapdoor ile aynı.

+ Creative modda blok kopyalarken, “Ctrl” tuşuna basılı tutarak orta mouse tuşuna basarsanız bloğu içerdiği tüm NBT data ile beraber kopyalarsınız. Bunun anlamı örneğin bir sandık kopyalıyorsanız içindekiler ile kopyalanır veya Command Block kopyalıyorsanız içindeki komut ile kopyalanır. Bazı durumlarda hayat kurtaracak bir özellik.

Ufak ara not: 14w07 ve sonrasında herhangi bir koyunun ismini “jeb_” koyarsanız yanarlı dönerli bir koyun sahibi olursunuz.

Bu snapshot ile gelen komutlarımıza göz atacak olursak;

/execute

Bu kesinlikle doğru kullanıldığında çok kullanışlı olabilecek komut. Yaptığı iş ise belirteceğiniz mob veya oyuncuya göre komut çalıştırabilmesi.

Komutun kullanım tanımı şu şekilde;

/execute <player|entity> <x> <y> <z> <command>

Peki ne için kullanılabilir? Aslında pek çok şey için. Ama yine de çok basit kullanımı için bir örnek verelim. Diyelim ki çevredeki tüm Creeper’ların hepsinin çevresine demir kafes yapmak istiyorum. /execute komut ile gayet kolay.



Tek yapmanız gereken;

/execute @e[type=Creeper] - - - fill --1 --1 --1 -1 -1 -1 minecraft:iron_bars

komutunu kullanmak. Sonuçlarını ise aşağıda görebilirsiniz.



Elbette ki bu komutun cidden çok fazla kullanım alanı mevcut. Ama okuyucularımızın akıl ve göz sağlığı açısından elden geldiğince kısa ve öz şekilde anlatmaya çalışıyorum :D.

/testforblocks

Bu komutun olayı ise koordinatlarını belirlediğiniz iki alanı karşılaştırıyor.

Komutun kullanım tanımı şu şekilde;

testforblocks <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <x> <y> <z> [mode]

Bunun için yine ufak bir örnek vermek gerekirse;



Yukarıda görmüş olduğunuz iki yeşil alanı kıyaslayacağız ve şayet bu iki alan eşit çıkarsa da Command Block, Comparator yardımıyla Redstone lambalarının yanmasını sağlayacak.



Tahmin edebileceğiniz üzere (250 66 18) kırmızı, (252 62 20) mavi ve (250 62 14) sarı yün bloğunu temsil etmekte. Burada yine /clone komutundaki gibi ilk iki koordinat (kırmızı ve mavi) tanımlamak istediğiniz alanı belirlerken, 3. koordinat (Sarı) İkinci alanın en güney batısını temsil ediyor.



Fark etmiş olduğunuz üzere her iki alanda aynı olduğu için redstone lambalarımız yanıyor. Elbette ki bu örnek komutun rahat anlaşılması için basit bir örnekti. Redstone lambaları yerin alternatif komutlar gireceğiniz Command Block’lar yardımıyla çok değişik mekanizmalar oluşturabilmeniz de mümkün.

1.8 ile gelecek çoğu komutun özellikle harita tasarımcıları için kullanışlı olacağını düşünüyorum. Her ne kadar MCEdit kadar rahat olmasa da yine de Minecraft’ın içinde bu özelliklerin gelmesi kesinlikle güzel bir şey.

14w08 ve 14w10

Göze çarpan çok fazla yenilik getirmedikleri için ikisini bir arada ele aldım.

+ Trapdoor’ların, iron ve wooden trapdoor olmak üzere isimlerinin değiştirildi.

+ İskeletler artık köpecikleri gördükleri zaman kaçıyorlar ve köpecikler de iskeletleri gördükleri zaman otomatik olarak saldırıyorlar. (Kemik sevdiklerini göz önüne alırsak mantıklı bir eklenti)

+ Evcilleştirdiğiniz kedi ve köpeklerinize isim vermişseniz artık öldüklerinde, ekranda öldüklerine dair mesaj alıyorsunuz.

+ Gamerule komutuna yeni eklenen “showDeathMessages” eklentisi sayesinde chat ekranındaki ölüm mesajlarını kapatabiliyorsunuz.

14w11

Öncelikle yeni eklenen mob’umuz…

Endermite



Silverfish’e benzer bu ufak yaratık, normal olarak herhangi bir biyomda veya boyutta doğmuyor. Genellikle Enderman ışınlandıktan sonra veya oyuncu Ender Pearl ile ışınlandıktan sonra ortaya çıkıyor. Şu an için her en Ender Pearl kullanımında %5 çıkma ihtimali mevcut. Endermanlarda ise durum birazcık farklı. Bir Enderman her ışınlandığında %15 çıkma ihtimali mevcut ve her Endermite ortaya çıkışında bu ihtimal %1 azalıyor.

4 kalplik canı bulunan bu garibanın şimdilik pek bir hareket kabiliyeti de mevcut değil. Ayırca normal zorluk seviyesinde sadece 1 kalplik hasar (Silverfish’in 2 katı kadar) verebiliyorlar. Endermite‘lar ortaya çıktığında çevredeki tüm Enderman’lar bu ufak yaratığa saldırdığı için duruma göre ufak çaplı Enderman çiftliği kurmak mümkün. Bu sayede çılgın piston ve redstone maliyeti olan çiftlikler yerine daha kaynak dostu Enderman çiftlikleri kurmak mümkün olabilir

Endermite’lar Enderman’ların aksine sudan direk olarak hasar görmezler. Yüzemezler ama su içerisinde rahatlıkla hareket edebilirler. Diğer tüm mobların aksine Endermite’lar name tag ile isim verilmediği takdirde 2 dakika içerisinde yok olurlar. Şayet isim verilecek olursa ölünceye kadar kalırlar.

+ Endermite’ı bir kenara bırakırsak bu snapshot ile ilgili göze çarpan tek değişim Minecart fiziklerinde. Her şeyden önce saniyede 8 blok olan minecart hızı saniyede 20 bloğa yükseltilmiş durumda. Bunun avantaj olduğu kadar dezavantaj olduğu durumlarda mevcut. Örneğin çok hızlı gittiğiniz takdirde artık dönemeçlerde raydan çıkabiliyorsunuz. Yine çok hızlı gittiğinizde minecart’ınız yokuşlardan çıkmayı reddedebiliyor. Bu durumda 1.8 geldiğinde pek çok ray sisteminde değişiklik yapılması zorunlu hale gelebilir şimdiden uyaralım.

14w17

Bu güncelleme ile gelen en büyük yenilik “Customized” dünya tipi

Herşeyden önce artık dünyanızı yaratırken cidden çok daha fazla seçeneğe sahipsiniz artık. Bunun için yeni dünya yaratırken “World type“ (Dünya tipi) seçeneğini “Customized” yaptıktan sonra “Customize” butonuna tıklamanız yeterli.



Customize ekranı 4 sayfadan oluşuyor ve her bir sayfada onlarca seçenek mevcut. Sayfaları genel olarak inceleyecek olursak;

Sayfa 1



İlk sayfamız genel değişiklikleri içeriyor. Genel olarak köy, tapınak, zindan gibi yapıların haritada yer alıp almayacağına, deniz seviyesine, zindan sayısına, biyom tiplerine karar verebiliyorsunuz.

Sayfa 2



Bu sayfada Dirt, Gravel, Granite, Diorite, Andesite, Coal, Iron, Gold, Redstone, Diamond ve Lapis bloklarının hangi bollukta, ve hangi yüksekliklerde bulunabileceğini ayarlayabiliyorsunuz.

Sayfa 3 ve 4





Bu sayfalar birazcık daha işin uzmanları için denebilir. (Zaten yukarıdaki Expert Users Only! ibaresinden anlamışsınızdır :D) Burada genel olarak haritanın Noise seviyesini ayarlayabiliyoruz denilebilir. Noise dediğimiz ise çok genel bir tanım olarak girinti çıkıntı miktarı diyebiliriz. Noise seviyesini ne kadar azaltırsanız o kadar düz, artırırsanız o kadar girintili çıkıntılı bir haritanız olacak denebilir.

Ayrıca Randomise seçeneği ile rastgele özellikler getirecek bir harita seçebilirken, Presets bölümünden ister Mojang’in sizler için hazırladığı 7 örnekten birini kullanabilir veya kendiniz bir Preset tanımlayarak bunu kullanabilirsiniz. Mojang’in bizler için hazırlamış olduğu 7 tanımlı örnek ise sırasıyla Water World, Isle Land, Caver’s Delight, Mountain Madness, Drought, Caves of Chaos ve Good Luck.

+ Eklenen bir diğer özellik ise artık F3 ekranımız için özellikle harita tasarımcıları için çok işe yarayacağını düşündüğüm bir ayrıntı paneli gelmiş. Baktığınız bloğun durumu ile ilgili çok daha fazla bilgi sahibi olabiliyorsunuz. Örneğin baktığınız Sapling’in hangi seviye de olduğundan redstone’un hangi yöne ve ne kadar güç taşıdığına kadar. Örnek bir ekranı yine aşağıda görebilirsiniz.



+ Bunun dışında yeni eklenen bir komutumuz mevcut.

/worldborder

Bir merkez belirledikten sonra o merkezi baz alarak belirtilen alan içerisinde oyuncuları sınırlamaya yarar.

Komutun kullanım tanımı şu şekilde;

/worldborder set <sizeInBlocks> [timeInSeconds]

/worldborder center <x> <z>

Öncelikle “/worldborder center” komutu ile bir merkez belirlememiz gerekiyor.



Yukarıda gördüğünüz üzere örnek olması için “/worldborder center” komutu ile bulunduğumuz noktayı sınırlama işlemi için merkez noktası atıyoruz. Elbetteki arzu ettiğiniz herhangi bir noktayı merkez olarak belirleyebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken nokta sırasıyla X ve Z koordinatlarını kullanıyor oluşumuz.

Not: Y koordinatı neden yok diyenler için sınır en yukarıdan en aşağıya kadar tüm Y koordinatını kapsadığı için gerek görülmemiş. Sonrasında belki bir değişiklik gelebilir.

Merkezi belirlediğimize göre sıra geldi sınırları belirlemeye.



“/worldborder set 10” komutu ile 10 blok uzunluğunda ve “307,25” noktasını baz alan sınırımızı oluşturuyoruz. Görüntüsünü ise hemen aşağıda görebilirsiniz.



Komutun tanımında bir süre eklentisi olduğunu fark etmişsinizdir. Süre kullanımı ise şu şekilde. Az önceki örneğimiz baz alalım ama sınırlarımızı 50 bloğa genişletmiş olduğumuz varsayalım. Ayrıca bu sınırların 10 saniye içerisinde 10 bloğa kadar inmesini isteyelim. Bu durumda kullanacağımız komut aşağıdaki gibi oluyor.



Komutta görmüş olduğunuz ilk 10 blok sınırını ikinci 10 ise süreyi tanımlıyor. Bu komutun aktive edilmesi sonunda 50 blok genişliğindeki sınırımız 10 saniye içerisinde 10 bloğa kadar küçülüyor.



Sınırlarınızı boyut değiştirirken kırmızı renk alıyor. Ayrıca yine bu komut ile tam tersini - genişleyen sınırlar - yapabilmeniz mümkün.

14w18

+ Bu snapshot ile hata düzeltmeleri haricinde gelen tek bir yenilik mevcut. Slime Block’lar pistonlar tarafında hareket ettirildiğinde kendileri bağlı olan blokları da hareket ettirebiliyorlar. Ufak bir eklentiymiş gibi gözükse de özellikle redstone devreleri ile uğraşanlar için cidden çok önemli bir yenilik. Sadece bu yenilik ile ilgili sayfalarca yazı yazılabilir ama ben sizi fazla uğraştırmamak adına Sethbling’in konuyla ilgili videosunu izlemeye davet ediyorum. (Hemen aşağıda) Zaten videoyu izlediğinizde ne kadar büyük bir yenilik olduğunu anlayacaksınız.


14w06 - 14w18 ile gelen yenilikler genel olarak bu kadar. Her zaman olduğu gibi daha fazla ayrıntı isteyen arkadaşlar şuradan çok daha ayrıntılı bilgilere erişebilirler. Bu yazı işlerin yoğunluğu sebebiyle biraz hızlı hazırlandığı için atlanmış noktalar veya hatalar olabilir, bu sebeple okuyucularımızın affına sığınıyorum. Her zaman olduğu gibi soru ve önerilerinizi [email protected] adresine iletmeyi ihmal etmeyin.

Yazı Sonu Notu: Yaklaşık bir aydır sitemiz üzerinden oyun çekilişleri düzenlediğimizi fark etmişsinizdir. Elime geçen fazla oyunları dağıtmak için henüz daha iyi bir alternatif bulamadığım için steamgifts üzerinden dağıtmayı uygun buldum. Arzu eden steam gruplarına özel çekilişlerde düzenlenebilir. Bunun için email ile iletişime geçmeniz yeterli.

Bir diğer nokta bazı arkadaşlar neden steam üzerinden gelen arkadaşlık isteklerini kabul etmediğimi soruyorlar. Aslında 1-2 sene öncesine kadar bu isteklere olumlu bakıyor olsam da özellikle son zamanlarda artan ve sırf oyun dilenmek için, kütüphanesi geniş arkadaşları neredeyse taciz edecek hale gelen vatandaşlar yüzünden, gelen davetleri reddetmek zorunda kalıyorum. Bu sebeple iyi niyetli arkadaşlardan özür diliyorum. Ama özellikle akşamları çoklu oyun partileri düzenleyen arkadaşlar [email protected] adresine mail atarlarsa onlar için özel istisna yapabilirim.


Kaynak: **************


*: Bu yazı Minecraft Snapshot 14w18a (Çıkış tarihi : 2 Mayıs 2014) baz alınarak hazırlanmıştır. Yukarıda bahsedilen bilgiler sonraki versiyonlarda değişim gösterebilir. Yeni güncellemelerle eklenen veya değişen durumlar güncelleme notlarında bahsedilecektir.

 


Tario76

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,828
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3,035
Puanları
6,340
Şaşırtıcı yenilikler gelmiş.
 

furkan3000

Obsidyen Madencisi
Emektar Üye
Mesajlar
1,427
En iyi cevaplar
62
Beğeniler
668
Puanları
3,710
Ruh hali
Yazi mcbaha da yayinlanalı cok oldu keske biraz daha erken koysaydınız guzel yazı
 

Salturbone

Portal Uzmanı
Mesajlar
5,189
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3,716
Puanları
6,890
Ruh hali
Niye sürekli alıntı yapılıyor ?
 

Salturbone

Portal Uzmanı
Mesajlar
5,189
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3,716
Puanları
6,890
Ruh hali
Hayır ama yani...
 

ZekiKos

Kızıltaş Madencisi
Emektar Üye
Mesajlar
479
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
219
Puanları
0
Gerçekten çok güzel bir yazı 1.8 in çıkmasını 4 gözle bekliyorum.
 

Midoss

Bay Boş
Mesajlar
2,098
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
2,132
Puanları
6,890
Ruh hali
Ilginç yenilikler :)

Trenden Tapatalk ile gönderildi - Trenleri severim ._.
 

Üst