Harita nasıl yapılır?|Tüm Detayları ile bir konuda|Çok kapsamlı konu|byDarqKnife

Bu konu süresiz olarak sabitlenmiş.

DarqKnife

Lapis Toplayıcısı
Mesajlar
1,028
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
684
Puanları
1,090
Merhabalar ben DarqKnife :) Başlıkta da okuduğunuz üzere, map yapan arkadaşlar için -veya yeni başlamış arkadaşlar için- ve map yapanların maplarının daha güzel olmasını,İlgi görmesinin nasıl mümkün olacagını anlatmaya çalışacağım. Ama benim anlatacaklarım farklı sayılabilir. Okudugunuz klasik konulardan farklı. ÖNCELİKLE kendinizi oyuncunun yerine koyarak işin başına geçeceğiz..

:log^: Anlatımdan noktasına kadar bana aitdir. Keslinlikle alıntı değildir.




İlk adımlar, yeni başlayanlar için. Gittikçe açılacağız..
''Map yapmayı neden istiyorum? Bunu başarabilir miyim?'' diye kendinize bir sorun. Çünkü gerçekten güzel işler becermeyi istemen gerek. Eğer iki blok döşeyip parkur diye oyuncuların önüne atacaksan vazgeç. Araştır, bilgisizlik ile map yapılmaya başlanmaz. Yeterli bilgi edinmeye bak.


Bu çok önemlidir. Yapacağın mapı gözden geçir. ''Bu map neyi ifade ediyor,oyunculara uygun mu, ben olsam beğenir miydim?'' gibi.. Oyuncunun gözüne yakışır bir şey yapmalısınız. Mesela Spawn. Türk maperlerin çoğu spawn'a dikkat etmiyor. Nasıl bir kitabın, filmin, oyunun kapağı etkileyici ve hoş olmalıysa; mapınızın spawn yeri de güzel olmalıdır. Yani elinize ''taş''ı alıp 4x10'luk (mesela..) bir yapı yapıp içini kurallar ile doldurmayın. Göze hoş gelen,ferah bir spawn yapın.

İşi abartmayın. Mapın ilk yerinden HARDCORE bir parkur yaparsanız,ya da map'da sürekli parkur yaparsanız bu oyuncuyu hile yapmaya sürükleyecektir. Aynı şekilde mapınız da sürekli kendini tekrar eden olaylar olmamalıdır. Aksiyon da, Puzzle de , parkur da yerinde olmalıdır. En başta vereceğiniz itemler kesinlike
-mob arena mapları tarzı map yapan arkadaşlar bunu dikkate almasın.- set olmamalı ve çok güçlü olmamalıdır. Bu oyuncunun sıkılmasına neden olacaktır. İtemleri az az yerli yerinde verirseniz, oyuncu o itemlere kavuşmanun sevinci ile mapdan daha çok haz alır. Tavsiyem maplarınız da creeper kullanmamanızdır.
Oyuncular creeper'i sevmez ve patladıgında map berbat olur. :creeper: İlla ki ''Ben mapı öyle yapıyorum'' diyorsanız -çoğu kişinin bildiği kodu vereyim ^_^ :
/gamerule mobGriefing ture/false (False yaparsanız creeperlar blok patlatamaz, zombiler kapı kıramaz, endermanler blok çalamaz, witherlar ve ghastlar blok patlatamaz ve TNT'ler patlarsa blok kırmaz.)



Oyuncuların arzularını, kendi yeteneklerini düşünerek ne tarz bir map yapmaya başlayacağını düşünme vakti geldi. Bu kısım yeni başlayanlar içindir.
(Ya da okumayı çok sevenler için :D )


Parkur map: Şüphesiz ki Türk maperlerinin %80'i parkur map yapıyor. Bu yüzden parkur map yapacaksan diğerlerine fark atacak çok güzel bir map yapmalısın. Ve ortam hoş olmalı.


Puzzle Map: Oyuncunun zekasına dayalı yapmalısınız. Zor olmalı. Parkur map ile birleştirilebilir. Labirentler sıklıkla olur.


Adventure Map: Aslında oyuncuların oynaması için yaptığınız her harita bir adventure mapdır. Adventure mapların çeşitleri oldugu gibi görevli hikayeli adventure map duymuşsunuzdur. Yeni başlayanlar genelde böyle map yaparlar. Tabelalar ile yapılan diyologlar. Köylülere yardım etme vs. Güzel yapılırsa gayet eğlenceli olur. :) Bu tarz map yaparken klasiklerden kaçınmalısınız.


Horror Map (Korku mapı) : Korku mapı yapıyorsanız texture pack şart. Texture pack editlemelisiniz. -Onu da anlatacağım.- Sesler,görüntü ortam oyuncuyu ürkütlemli, tertetmelidir. Tecrübeniz yoksa korku mapı ile başlamayın.
Oyuncuyu gerçekten korkutmalısınız!


Survival harita: Adından da anlaşılacagı gibi, oyuncuya hayyatta kalması için yapmış oldugunuz map. Skyblock tarzı da olabilir. Kısıtlı kaynak vererek, oyuncunun bunları değerli kullanmasını bilmesini sağlayacaksınız. Bu tarz haritalar pek tutulmaz çünkü çoğu kişi skyblock yada survival serverler de oynar.


• Bunların dışında da farklı map çeşitleri sayabiliriz ama bunlar en çok bilinenler. Sizin hayal gücünüze kalan bir şey gerisi. Ben sadece çeşitleri gösterdim
-yeni başlayanlar içindi bu kısım tabii ki de- ^_^




:creeper: Map hazırlarken ALINTI yapmayın. Alıntı olduğu anlaşılır ve mapı kimse oynamak istemez. Daha sonra bir map yapsanız bile oyuncular şöyle diyecektir:
''Alıntı yapma.'' tabii ki de kötü bir durum. Bu duruma düşmemek sizin elinizde. Hem de alıntı yaptıgınız kişiye saygısızlık olur.

:domuz: Göze hitap eden yapılar şart. Ayrıca güzel bir Trailer de yapabilirsiniz.


:notch: Mapınıza uygun texture pack seçin ya da editleyin. Aksiyonlu bir adventure için Eski Çağ'ı konu alan bir pack, ya da bir puzzle map için teknolojik bir pack olabilir. Parkur mapları genelde texture pack kullanılmadan sade bir şekilde yapılır.
Şimdi kafanızı çok karıştırmadan KOLAY texture pack editlemeyi göstereceğim.
• Önce Defult texture pack indirin. yada normal bir pack indirin.

• Pack'ı rardan indirin.
• Editlemek istediğiniz itemi bulun ve sağ tık ile birlikte aç diyerek paint'i seçin.
• İtemin boyutunu çok büyük yaparsanız gözükmez. Boyut olarak 64 x 64'ü geçmenizi tavsiye etmem. Editlediğiniz resim gözükmeyebilir.





Mapın daha güzel olması için buraya kodlar vereceğim.
Öncelikle Command Block alın. Bilmeyen yoktur heralde. Oyun içinde ''/Give name 137 1'' ya da ''/Give name command_block 1''
En bilinen klasik gamerules kodları olmadan olmaz tabii ki de! B)



/gamerule commandBlockOutput true/false
(False yaptığınızda komut bloklarından çıkan yazıyı saklar.)


/gamerule doFireTick true/false
(False yaparsanız ateş yayılmaz)


/gamerule doMobLoot true/false
(False yaparsanız moblar eşya düşürmez)


/gamerule doMobSpawning true/false
(False yaparsanız mob spawn olmaz. Sadece yumurtalardan spawn olurlar.)


/gamerule doTileDrops true/false
(False yaparsanız blok kırdığınızda blok elinize gelmez yok olur.)


/gamerule keepInventory true/false
(True yaptığınızda öldüğünüzde eşyalarınız kaybolmaz.)


/gamerule mobGriefing ture/false
(False yaparsanız creeperlar blok patlatamaz, zombiler kapı kıramaz, endermanler blok çalamaz, witherlar ve ghastlar blok patlatamaz.)


/gamerule naturalRegeneration true/false
(True yaptıgınızda açlıgınız dolu bile olsa can dolmaz. Altın elma ve iksirler ile can doldurulabilir.)


/gamerule doDaylightCycle true/false
( False yaparsanız zamanı durdurur. True yaparsanız zaman kaldığı yerden devam eder.)


:zombi: Bu komutları command block ile ya da oyun içinde yazarak etkin kılabilirsiniz.

Daha çok komut için @aradabir007 'in açtığı Snapshot yenilikleri konusunda ki komutlara da bakabilirsiniz. :)
TIKLA
TIKLA
TIKLA
TIKLA




Şimdi anlatacağım ise effect kodları. Effect kodları ile daha iyi bir map yapmak mümkün. Oyuncuya etkiler veriyor. Etki ve numarası altaki tabloda mevcut:


Örnek vermek gerekirse -mesela- 9 bulantı veriyor, 4 madenci yorgunluğu, 5 kuvvet, 2 yavaşlama vs.. ^_^

Kod:
 /effect [oyuncu ismi] [effect no] [süre] [seviye]

  Örnek:  /effect DarqKnife 19 100

Aynı işlemleri Command block ile de yapabilirsiniz.


Bunu da bilmeyen yoktur heralde ^_^ Ama sonuçta kapsamlı bir konu yaptıgım için zor da kolay da olmalı değil mi? İtem no'larını google'den bulabilirsiniz.

Minecraft İtem Kodları yazarsanız birsürü kod ve yanında item resmi karşınıza çıkacaktır. :çerçeve:

Kod:
/give [oyuncu adı] [ıtem no] [sayısı]

Örnek:

/give [DarqKnife] [37] [2]





Başlıkta da okudugnuz gibi MOB SPAWNER yapcağız. Ama endişelenmeyin, yapması çok kolay :D Oyunumuz da dungeon'larda bulunan,içinden mob spawn eden o klasik mob spawner.. İstediğiniz mob'un spawnerini yapabileceğiz. Ama göstereceğim yol basit. Mob spawner için birçok kod var. Üstünde ki kıyafeti ayarlama, adını ayarlama, canını , hızını ayarlama vs.. Ben kafanızı çok karıştırmadan sadece klasik mob spawner yapımını göstereceğim.
İster command block ile, isterseniz oyun içinde yazarek mob spawner elde edebilirsiniz. Hatırlatmak da yarar var. Mob spawnerler aydınlıkta çıkmaz. Hafif loş ortamlara ya da karanlık bir yere koyun. Map için en uygun anlar için, oyuncuyu zorlayın. Yada eğlendirin :D Paşa gönlünüz ne isterse. Sadece dediğim gibi çok abartmayın.
Kodlar:

Kod:
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Zombie}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Creeper}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Skeleton}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Bat}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Witch}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Slime}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Ghast}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Enderman}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:CaveSpider}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Blaze}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Sheep}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Cow}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Chicken}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace  {EntityId:Squid}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Wolf}
/setblock - -0 - minecraft:mob_spawner 0 replace {EntityId:Villager}





Map yapıyorsanız en çok dikkat etmeniz gerekenlerden biridir. Ve en çok ilgi çeken unsurlardan biridir Hikaye ve Kurgu. Mapınıza iyi bir Hikaye yazmalısınız.
Ama iki dakika da olucak iş değil. Düşüneceksiniz. Diyelim ki düşündünüz taşındınız, güzel bir hikaye vaat ettiniz mapa. Oyuncular ''aa süper'' diyerek indiriyor mapı. Eğer hikayeyi mapa bağlayamassan,bir önemi kalmaz. Hikayen map içinde kurguyu yitirmemelidir. Hemen sonra ermemelidir.



Bir mapa ''yapmış olmak için, hemen foruma koyayım da oynasınlar'' diye bir amaçla başlıyorsan, en başta hata yapıyorsun. Map emek ister. Yapamıyorsan uğraşmanın lüzmu yok. Ama yapamamak başka, emek sarf etmek başka..
:creeper: Mapın zeminini bile döşemeye üşenen kişilerden olma. Zemini tavanı döşe, atmosfere uygun canlandır.
:notch: Heryeri aynı blokdan oluşturma, birbirini tekrarlatma. Farklı yapılar düşün.
:domuz: Mapın saatine dikkat et. Örneğin bir korku mapı yapıyorsanız zamanı gece de durdurun.
:koyun: Ve checkpoint'ler.. Çogu kişinin hala çözemediği bir olay. Checkpoint yapmak, bir köşeye yatak atmak değildir. Hiç yapamıyorsan /time set 15400'e bağla bir devreyi de, adam kendi yapsın :p
:iskelet: Dekorasyona dikkat et. Bir apartman yaptın mesela. Üşünme, her evi tek tek yap döşe. Dekore et.
:örümcek: Emek ve çaba verirsin, ama map'ı kazık yaparsan olmaz. Bu oyuncuyu hileye teşfik eder.



''Ohh be map bitti hadi hemen yayınlayalım!'' diye bir şey yok. Önce mapı yedekle. Daha sonra mapı tekrar kur ve oyna! ''Neresi hatalı, nerde bug var, şurayı şöyle yapsam daha mı eğlenceli olurdu acaba?'' diyerek bir gözden geçir. Bakalım map seni tatmin ediyor mu. Emin ol ne kadar çalışırsan çalış, unuttukların eksik yaptıgın bir şey mutlaka çıkar. Hatta çokca kez karşılaşılmışdır ki mapı Gamemode 1'de bırakanlar var. Üstelik spawn noktasında bile değil. Bunlar ÇOK önemlidir. Dikkat etmesseniz insanlar size saygı göstermez ve HİLE.. Böylelikle map yapmanın bir anlamı kalmaz unutulur gidersin. Herşeyin tam oldugunu düşünüyorsan,mapı'rarla ve upload et!.



Map'ı rarladın, sıra upload etmekde. Sakın TC DOSYA'ya upload etmeyin. Çünkü TC DOSYA bir süre sonra dosyaları siliyor! Map çöpe gider, geçmiş olsun.
Eski minecraft maplarına bakarsanız TC DOSYA'ya upload edilenlerin linki kırılmıştır. Tavsiyem ve birçok kişinin kullandıgı MediaFire.

Kullanımı gayet basit olan bu site, hızlı bir upload sağlıyor.
Ve foruma konu açarken en az üç resim koymanız şart. Bunun yanında da virüstotal linki koymanız gerek. Kullanımı gayet basit. Siyete girin ve rarladıgınız mapı seçin. Virüstotal tarayıp işini bitirdikten sonra Sonuçların çıktıgı bir ekran gelecektir. O ekranın linki'ni forum konumuza koyuyoruz. Aksi halde mapınız arşive taşınır.

İyi oyunlar, iyi map yapmalar! Lütfen bu konu altında maplarınızı tanıtmayın :p
Saygılarımla..


İletişim için skype:
Black_fear15 (Lütfen gerekliyse kullanın.)


 


Salturbone

Portal Uzmanı
Mesajlar
5,189
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
3,716
Puanları
6,890
Ruh hali
Yararlı. Ancak item kodlarına oyundan da bakılabilir F3+H kullanarak...
effect komutu hakkında yanlış bilgi vermişsin.
/effect <kisi> <effect-id> <süre> <Seviye>
şeklindedir. süre aynı zamanda seviye yerine geçmez...
 

DarqKnife

Lapis Toplayıcısı
Mesajlar
1,028
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
684
Puanları
1,090
Yararlı. Ancak item kodlarına oyundan da bakılabilir F3+H kullanarak...
effect komutu hakkında yanlış bilgi vermişsin.
/effect <kisi> <effect-id> <süre> <Seviye>
şeklindedir. süre aynı zamanda seviye yerine geçmez...

Kastettiğim o değil ki :) Seviye ye hiçbirşey yazmassanız direk süre'ye geçer anlamında söyledim.
 

UcanKofte

Elmas Madencisi
Mesajlar
768
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
627
Puanları
1,090
Güzel bir konuda map yerine harita diyebilirdin türkçeyle ingilizceyi karıştırmasaydın iyiydi
 

Hasantu77

Zombi Katili
Mesajlar
223
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
50
Puanları
0
Harika bir konu dostum okunmaya değer.

GT-P3105 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

UgurcanMKA

Kızıltaş Madencisi
Mesajlar
476
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
150
Puanları
0
Yorumsuz yorum (kendimi öldürmek istiyorum)
 

sakarat15

Elmas Madencisi
Mesajlar
829
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
162
Puanları
830
Saçma Ve Sıradan Map Yapanlara birçok Fikir Ve Öneri Var Herkes Bu Konuyu Okursa On Numara Map Yapar Yararlı Olmuş Gerçekten Eline Sağlık.Afiyet Olsun Deme He :D
 

Üst