FFA - Yarı RPG Sunucusu Yapım Başladı.. Rpg ve Ortacağ Hayatı Sevenler Önerilerinizi Bekliyorum

Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
Sunucu İp Reklam Olmaması Adına Vermiyorum..Detaylı Anlatıma Başlayayım..
Kullandığım Resimleri Internetten Rasgele Seçiyorum.. Harita SuAnda Yapım Aşamasına.. Binaların yüzde 70 i bitti diyebiliriz.. Yarın ne kadar ciddi ve güzel olacağını göstermek adına en görkemlileri paylaşacağım.. Anlatımıma başlayalım...
paintten 5 dakikada yaptığım basit bir şemayla anlatmam daha kolay olur..

Temel konsepti az çok anlayabilirsiniz.. 10 tane krallığın savaşı..
Ancak tamamen ortaçağ havasını yaşatmak için birçok oyundan güzel fikirleri ve aklıma gelenleri harmanladım..
10 krallığın hepsinde 1 kral 2 komutan ve 17 oyuncu yani 20 kişi olacak.. Sadece 200 kişi başvuru ile whitelist e alınacak.. Krallar aktif olmayan oyuncuları aforoz ederek alım başlığı açacak.. pazar günleri oyuncu takviyesi yapabilecek..
Şemada görüldüğü üzere birden fazla yeri feth etme imkanınız olacak.. Fazladan köy feth etmek size daha büyük tarla-orman-maden ocağı kazandıracağından ekonominiz gelişecek.. Fetih sistemiyle 2 krallık arasındaki savaşların sonunda biri diğerini tamamen yok edebilecek.. Bir krallık elenmiş olacak.. Yani boş boş durmak yerine civardaki maden ve köyleride krallıklar bünyelerine katmak durumunda olacak.. Bir krallık yenilirse kralı sunucudan banlanacak:D sadece oyuncular ve komutanlar diğer krallıklara dağıtılacak..
Wg genel olacak.. İnşaat yapamayacaksınız.. Sadece para kazandıracak bazı uğraşları gerçekleştirebileceksiniz.. Yada savaşacaksınız..
Ekonomiyi hakkındaki detaylı bilgileri 2. resimde vereceğim..
Kralların ve komutanların asker basma(mob ) ve yönetme yetkisi olacak.. Yani krallıkların oyuncular dışında ek orduları olacak.. Kuşatma savaşında orduyu düzgün ve iyi bir taktikle kullanmak yararınıza olacak.. Ayrıca istediğiniz emri verebileceksiniz.. Beni İzle - yerlerinize dönün.. saldırın.. vb tabi normal oyuncular bu eğlenceden mahrum kalacak ama üzülmesinler.. Onlar içinde çok güzel eğlenceler var.. bahsedeceğim..
Ticaret sistemi planlıyoruz.. klasik olarak tabi... Ana şehirden bir ürünü alıp başka bir krallığa satacak kervan yapmak size fena olmasada bir miktar para kazandıracak.. Tabi kullandığınız yol başka bir krallıktan geçiyorsa.. Aman dikkatli ilerleyin..
Amacı az çok anlamışsınızdır diyerek 2. bölüme geçiyorum...

Kafamdaki en iyi fikri burdan aldım diyebilirim..
Merkez kalelerin etrafına çeşitli kaynaklar yapılacak..
1. Kaynak kendi kendine yenilenen maden ocağı.. Yani saatlik demir-altın-kömür-zümrüt üretiminizi sınırlı olacak:D e daha cok isterseniz.. Dediğim gibi civara feth edilmeyi bekleyen köyler koyacağız..
2.kaynak ufak ormanlar.. Wg yi ayarlama şekli olarak sadece odunu kırmaya izin vereceğiz.. Agac kırıldıgında yerine yeni sapling çıkacak.. Bazı özel silahlar planlıyorum..Bunların yapımı için her türlü malzeme gerekecek.. :p
3.kaynak iste klasik olarak tarım.. Eğer shopkeepers pluginiyle buga girmezse ufak bir şansla köylü işçiler plugini ile tarım konusunda köylülerde sizin için yardım edecek..Tarlaları sadece ekim biçim yapılacak şekilde wgleyecegiz yine.. Tabi ektiğiniz şeyin yerine yenisini dikmelisiniz... Yoksa üretiminiz azalır.. Komutanların oyuncuları denetlemesi gerekecek.. :S umarım sorunlar yaşanmaz...

Kalenin içi nasıl olmalı?.
Öncelikle her oyuncunun ayrı bir evi olacak.. Evinde deposu yatağı craft masası gibi şeyleri elbette vereceğiz.. Tabi oyuncuyu yerleştirme işi yine kral ve komutanlarının olacak.. Evin kapısı sadece o evin oyuncusu tarafından açılacak.. Sandık kilitleyemeyeceksiniz.. Yani eşyalarınıza göz kulak olmalısınız.. Peki soracaksınız.. Neden böyle bir şey yapıyorsun tolga abi.. kafayımı yedin??
Hayır burada amaç feth etmek için yeterli gücü olmayan düşman krallıgının en azından evleri yağmalaması sağlanmalı.. Topla evleri patlatıp içerdeki degerli eşyaları zimmetlerine geçirebilmeleri adına böyle bir uygulama olacak..
Şehirde gezen köylüler olacak.. Ve köylü ticareti çok önemli olacak.. Çünkü zümrüt kasmak size ciddi anlamda asker basma ve silah üretme kabiliyeti verecek..
İçerde ayrıca toplantı odası olacak.. yani oturup kralın huzurunda şövalyeler toplantı yapabilecek..
Bazı sınıf sistemleri düşünüyorum dediğim gibi..
Komutan - Kral.. asker yöneten kesim..
Topçu- Top doldurup ateşleyebilecek..
şövalye.. savaşçı sınıfı..
iksir ustası.. (sadece bu sınıf iksir üretebilecek)
Oyunda enchant- elmas eşyalar üretilmeyecek sadece silahlar olacak... zırhları farklı bir texture ile sunabilirim.. .. Gerçekçiliği arttırmaya çalışıyorum.. Zaten
Kuşatma aleti üreten bir sınıf planlıyorum.. Kuşatma kulesi-- Kuşatma merdiveni.. tabi bunu yapma ihtimali %50.. Saadece topa kalabilirsiniz..
Oyunda ek olarak değişik silahlar olacak.. Crosbow-3 lü crosbow- Kalkan.. Tabi kalkan çeşidi max 2 olacak.. malesef kalkan yapımı kılıc cesidini azaltıyor.. :S
Tahminen 1 ila 2 ay arası bir süreye açılmış olur.. Buildi devam ediyor.. Bende bir yandan world editli - rütbeli - yarışmalı creative serverimiza devam ediyorum..
Umarım okuyan arkadaşlar azda olsa keyif almışlardır..
Lütfen soru cevap yapalımm ..Her türlü soru sorun önerilere açığım..
Ben bazılarını hazır cevaplayayım..

1-Neden build yasak? Kendimiz neden yapamıyoruz.?
C:Çünkü daha önce benzer bir derebeylik serveri denedim.. Kale değil ama ttahta kutu yapan çok oldu:D Böylesi daha iyi..
2-Adamlar kalemizi patlatınca oyun bitmeyecekmi?
C:Hayır en geç 1 saate kale kendi kendini onaracak:p O plugini hepiniz bilirsiniz....
3-Krallığımız yenildi.. Ne yapcaz.. ?
C:Sorun yok :D oyuna devam ..
4-Fetih ve krallık olayını nasıl yapcaksın?
C:Faction pluginini simple allias ile komutlarını değiştirip menü ekleyecegiz.. Tabi insanlarda faction serveri buu diye bir algı oluşacak.. Aslında alakası yok:S build bile yapamıyorsunuz unutmayın.. Faction plugini size ordu yaratma.. Fetih yapma.. Gücünüzü koruma gibi işlevleri yapacak..
5-Adam powerimizi düşürüp gece baskın yapmasın? Yada içimizde hainler cıkmasın?
C:Merak etmeyin.. Tpa fhome olmayacak.. /spawn dışında tek bir komut düşünmüyorum.. Hatta spawnı bile koymayabilirim.. Yani faction power dolum hızıyla gece vakti kimse kimsenin krallığını alamayacak..Zaten krallar oyuncuları atabilecek unutmayın.. Yani hainleri sürebilir,zindana tıkabilirsiniz.. :D
6-neden whitelist kullanıyorsunuz..
C:Rpg oynayan kitle bize yeter.. 200 oyuncu olacak .. En az 100 kisi oynar diye tahmin ediyorum.. Online olmayanlar zaten atılacak.. Krallar dışarıdan arkadaş tanıdık.. rpg oynayan kitleyi çağırabilirler..
7-Tüm mapı tek bir krallık feth etti diyelim... Eeee? bittimi yani .. ? Kazandıkta ödülümüz ne?
C:Doğal olarak oyuna reset atacağız.. Tabi bu krallığın oyuncuları ek ödül + ek kaynak alanları ve daha ihtişamlı farklı bir kaleyle başlayacaklar..
8-Krallıkların ne farkları olacak..?
C:ordu renkleri ve flama dışında herhangi bir fark düşünmüyoruz.. Oyun adil olmalı...


Okuyan tüm işsiz arkadaşlara teşekkürler...
 


Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
teşekkürler.. sorularınızı ve size karışık gelen kısımları değiştirebilirim... ama bir clash of clans yada travian oynamaktan zor olmayacak oyun..
 

Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
Sunucu ne zaman açılıyodu acaba? Ordu yönetme sistemini merak ettim, citizens-sentry kullanılarak dahi bu mümkün değil.
Faction mobs-- Belki towny ve towny mobs da olabilir.. Ama fetih ve krallık yıkmak için muhtemelen faction olacak..
Ordu yönetme şu şekilde.. Askerlerinizin hepsini yada sadece sağ tıkladıklarınızı seçebiliyorsunuz.. Sonra ordu menümüzü açacağız..
Belirli emirler olacak.. Kuşatmaya gidiyorsak beni izle diyeceğiz.. Tabi hepsini ttoplu ve tek sıra halinde yürütmemek akıllıca olur.. çünkü top atışları olacak surdan ve aşağıdan..
Oraya varınca dur emrini verecegiz.. Hatta isterseniz sectiginiz mobları baktıgınız yere saldırıya gidin.. emrini bile verebileceksiniz..
Detaylı rehberler oyun icinden ulasılacak.. menüyle olacak..

Bitiş 1-2 ay sürer.. Biraz detaylı server:S wgler zaten 3-4 gün sürer .. 100 lerce wg atılacak:S
 

GodofMilker

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,196
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
2,562
Puanları
6,790
bizim zaten hafta ici +100 haftasonu 150-200 oyuncu giren bir sunucumuz var.. kesinlikle açılacak.. Hatta yapıları üreten arkadaş okuldan dönerse resim atacağım..
Biliyorum sunucunuz olduğunu, o 100 kişide azalma görülür zaten yapmazsanız :( Proje çok zor değil gibi hem ._.
 

Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
Biliyorum sunucunuz olduğunu, o 100 kişide azalma görülür zaten yapmazsanız :( Proje çok zor değil gibi hem ._.
wgler uğraştıracak..
ayrıca crosbow kalkan ve eğer yapabilirsem katana balyoz gibi cesitli silahlar olacak.. ayrıca her 10 krallığa villager shop koymakta biraz bizi zorlayacak..
sadece kapının üstüne tabela koyma .. sadece tarlaları kullanabilme.. sadece madenleri kullanabilme gibi detaylı wglerde var:S bide bunu 10 la çarparsak .. işimiz zor..
 

TrustNoONE

Kimyager , Sadece Kimyager.
Mesajlar
385
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
408
Puanları
590
Hmm nice project But Türkiyede o kadar büyük bir Projessional Rpg oyuncu Kitlesi yok bir eğitim şart
 

Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
Hmm nice project But Türkiyede o kadar büyük bir Projessional Rpg oyuncu Kitlesi yok bir eğitim şart
zaten bu nedenle oyunu tam tamına rpg yapmadık.. Normal factionun survival-age of empires-mbwarband- travian gibi oyunlarla karısmıs hali gibi oldu.. rpg kısmı ise krala sadık olmak-çalışıp krallığına para kazandırmak- savaşlar katılmak gibi şeylerden ibaret..
 

Pyme

-__-
Mesajlar
477
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
359
Puanları
0
Üzgünüm ama bu ordu isi bence yazı ile kalıcak gibi, o dediğiniz sistemi yapmak için çok iyi bi kodlayıcıya ihtiyacınız var, şu an en basit citizens v.s bunları yapamıyo.
Ve şu yüzlerce wg olayını bütütmemek gereki blok kırmayı engelleyip madenlerde açmak basit birsey.
faction mobs... plugini deneyeblrsn.. zırhların rengine kadar yapabiliorsn
 

Üst