Detayli GroupManager, Essentials (Signs) ve WorldGuard Flags Rehberi

Ataberk1880

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,352
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
819
Puanları
1,840
Ruh hali
Iyi gunler, sevgili forum.**************** kullanicilari. Bugun (11.10.2013) sizlere GroupManager hakkinda bilgiler verecegim. Ve bu konuyu sizin yardimlarinizla (Eksik kisimlari lutfen bildirin) guncelleyecegim:

Aradığınızı bulmak için F3 ü kullanabilirsiniz. Ama terim olarak aramanız daha yararlı olabilir.

  • GroupManager:
  • GroupManager Gerekli olan plugin:
GroupManager (Bunun dışında kullanılan birkaç tane daha plugin vardır.)​

  • Pluginin Web Sayfasi:
http://wiki.ess3.net/wiki/Main_Page Groupmanager bir Essentials yan pluginidir. GroupManaegr ile Essentials tam eslemeli calisirlar. Eger GroupMnagerden baska bir yetki plugini kullaniyorsaniz onu sliniz yoksa Groupmanager ile cakisacaklardir.​

  • Ayarlamalar:
  • Config.yml:
Config.yml her pluginin oldugu gibi Groupmanagerinde onemli ayarlamalarinin yapildigi belgedir. Server>Plugins>GroupManager> dizininde bulunur. Aşağıda Config ile ilgili bilgiler var. [()] ler içinde varsayılan ayarları yazdım.
  • config:
opOverrides: Op olraka ayarlanmis herhangi bir kullaniciya GroupManager uzerinde tum yetkielri verir (True)​

validate_toggle: Bunun varsylan ayari 'mantogglevalidate' dir. Eger True yaparsaniz GroupManager varsayilan olarak isim eslemesine baslayacaktir. (True)​

allow_commandblocks: CommandBlock un kullanma izninin ayaridir. False oldugunda CommandBlock u yetkisi olmayan isler icin kullanmaya calisan kullanicilari uyarir.(False)​

  • Data:
  • Save:
Minutes: Groups.yml nin ne kadar siklikla kayit edileceginin ayaridir. (10)​

Hours: Bir backup in kac saat kayitli tutulacaginin ayaridir. Zamani dolan silinecektir.​

  • Logging:
level: GroupManaegrin hangi kayitlari kayit edeceginin ayaridir. ALL,CONFIG,FINE,FINER,FINEST,INFO,OFF,SEVERE,WARNING secenekleri de kullanilabilir.​

  • Mirrors:
Buraya dunyalari ve onlarin cocuk dunyalarini yazmamiz gerekiyor. Cocuk dunyalar asil dunyanin belirtilmis belgelerinin aynisini kullanirlar.

Ve boylece sunucu sahibini her dunya icin permler ayarlama ile ugrastirmaz. Bu aslinda farkli dunyalarda farkli yetki ayarlarini kullanmak icin yaratilmis bir secenek.

Yani siz PlotMe dunyanizin asil dunyanizda ayarli yetkielri kullanmasini istiyorsaniz cocuk dunya, farkli yeetkiler kullanmasini istiyorsaniz Asil dunya olarak ayarliyorsunuz.

Config.yml den bir alinti(http://wiki.ess3.net/wiki/Group_Manager/Config):

Dunya:
world_nether:
- users
- groups
world_the_end:
- users
- groups
BirCocukDunya:
- groups
BaskaBirCocukDunya:
-users​
BirBaskaDunya:
VeOnunCocukDunaysi:
-users
-groups​

Ben son ikisini degistirdim. BirCocukDunya Dünyanin sadece groups.yml sini kullanirken, BirBaskaCocukDunya sadece users.yml sini kullanir. Boylece sunucu sahibine baska dunyalarda baska yetki gruplari ya da baska dunyalarda yetki gruplarina abska yetkiler aayrlamasina olanak saglar.

BirBaskaDunya nin kendine ait groups ve users .yml si vardir. VeOnunCocukDunaysi bu ikisini de kulanir.

  • Belgeler:
  • Groups.yml:

Bu belge bulundugu dizindeki dunyanin hangi yetki gruplarina ve bu yetki gruplarinin hangi yetkilere sahip olacagi ayarlamakta kullanilir. Gruplar burda listelenir ve ayarlanir.
  • Terimler:
  • Default:
Sadece Varsayilan grubunda olmasi gereken bir veridir. Bu varsayilan grubun adi Oyuncu, Ziyaretci... olabilir. Sunucuya gelen ve yetki grubu ayarlanmamis bir oyuncu ilk olarak bu gruba girecektir.​

  • Permissions:
Burada belirtilen grubun hangi yetkielre sahip olacagi listelenir. Burada yapilan en olasi hata yetkileri eklerken yasanir. Ve sebebide yetkilerin önem girdisini ayarlarken (Bosluk) yerine Tab kullanmaktir.​
Her yetki - isareti ile baslamalidir. Ve - isaretini fazladan yetkinin basina koyarsaniz bu yetkiyi yasaklamis olursunuz.​
Ornek:
- -essentials.help.factions
- essentials.helpop

  • Inheritance:
Bu bulundugu yetki grubunun yetki agacindaki yerinin ayaridir. Ama ayni zamanda bir gruptaki tum pernleri tek kod ile eklemeye de yarar.​

Ornek:
inheritance:
- default

Bu ayar yapilan gruba default un tum yetkilerini eklerken ayni zamanda bu grubu Default un bir ust yetki grubu yapmistir.

Yani Komutlar kisminda gosterecegim bir komutla Default daki bir kullaniciyi rutbe arttirmak isterseniz o kullanici bu gruba girecektir. Bunu oyuncu ve kidemli oyuncu gruplarinda kullanabilirsiniz.​

  • Info:

  • Prefix: Bu ayar bu gruptaki kullanicilarin kullnici adlarinin basinda ne yazacaginin ayaridir.
Ornek:​
prefix: '&2Oyuncu' = Yesil renkte Oyuncu yazdircaktir.​

  • Build: Bu hangi grubun blok koyma, kirma, alma islemlerini gerceklestirebileceginin ayaridir. (True)

  • Suffix: Bu ön ektir. Yani Prefixin tam tersine arkada bulunmak yerine önde bulunur. Bu da ayni sekilde renk kodlari ile ayarlanabilir. Yazilan veri Kullanici adinin sonunda gozukur.
\\Renk Kodlarini http://ess.khhq.net/mc/ Sitesinde Bulabilirsiniz//

  • Users.yml:
Bu belge bulundu dizindeki dunyadaki kullanicilarin hangi gruplarda bulundugunu kaydeder. Boylece bir cocuk dunyada asil dunyada bir grupta olan kisi bu cocuk dunyadada sorun cikaramadan otomatik olarak bu grupta baslar. Burada kisiye ozel yetki verebilirsiniz.​

  • GlobalGroups.yml:
Burada yetki paketleri olusturup yetki gruplarina ekleyebilirsiniz. Yine Groups.yml gibi kodlanir. Ama gruplarin basinda g: olmasi zorunludur. burada ayarladiginiz gruplari Groups.yml de yetki gruplarin inheritance kismina yazabilirsiniz.​
Ornek:​
inheritance:
- g:groupmanager_default
- g:bukkit_default
- g:essentials_default
- g:towny_default
  • Groupmanager Oyun Ici Komutlari ve Yetkileri:
  • Kullanici Yonetimi:
/manuadd: Bir oyuncuyu bir yetki grubuna atmak.
groupmanager.manuadd

/manudel: Bir oyuncuyu yetki grubundan atmak. Oyuncuyu varsayilan olarak ayarlanmis gruba atar.
groupmanager.manudel

/manuaddsub: Oyuncuya bir Sub-Group ekler.
groupmanager.manuaddsub

/manudelsub: Eklenmis olan Sub-group u siler.
groupmanager.manudelsub

/manpromote: Oyuncuyu yetki agacinda bir ust rutbeye cikarir.
groupmanager.manpromote

/mandemote: Yetki agacindan bir alttaki gruba dusurur.
groupmanager.mandemote

/manwhois: Oyuncunun hangi grupta bulundugunu soyler.
groupmanager.manwhois

/manuaddp: Oyuncuya bir yetkiyi ekler.
groupmanager.manuaddp

/manudelp: Oyuncudan bir yetkiyi siler.
groupmanager.manudelp

/manulistp: Oyunun sahip oldugu tum yetkileri listeler.
groupmanager.manulistp

/manucheckp: Bu yrtkielrin nerelerden geldigini gosterir.
groupmanager.manucheckp

/manuaddv: Oyuncuya bir degisken atar. Prefix veya Suffix kullanilabilir.
groupmanager.manuaddv

/manudelv: Kullnicidan bir degiskeni siler.
groupmanager.manudelv

/manulistv: Oyuncunun tum degiskenlerini listeler.
groupmanager.manulistv

/manucheckv: Oyuncudaki degiskenlerin neden geldigini gosterir.
groupmanager.manucheckv

  • Grup Yonetimi:

/mangadd: Sisteme bir grup ekler.
groupmanager.mangadd

/mangdel: Sistemden bir grup siler. Bu gruptakiler otomatik olarak varsayilan olarak ayarlanmis gruba aktarilirlar.
groupmanager.mangdel

/mangaddi: Bir grubu baska bir gruubun yetki agacina ekler.
groupmanager.mangaddi

/mangdeli: Bir grubu bir yetki grubunun yetki agacindan siler.
groupmanager.mangdeli

/listgroups: Gruplari lsiteler.
groupmanager.listgroups

/mangaddp: Gruba bir yetki ekler.
groupmanager.mangaddp

/mangdelp: Gruptan bir yetki cikarir.
groupmanager.mangdelp

/manglistp: Gruptaki tum yetkielri listeler.
groupmanager.manglistp

/mangcheckp: Grubun sahip oldugu yetkilerin nereden geldigini gosterir.
groupmanager.mangcheckp

/mangaddv: Gruba bir degisken ekler.
groupmanager.mangaddv

/mangdelv: Gruptan bir degisken siler.
groupmanager.mangdelv

/manglistv: Gruptaki degiskenleri listeler.
groupmanager.manglistv

/mangcheckv: Gruptaki degsikenlerin nereden geldiklerini gosterir.
groupmanager.mangckeckv

  • Diger Komutlar ve Yetkiler:

/mansave: Tum yetkileri kaydeder.
groupmanager.mansave

/manload: Configi ve diger belgeleri yeniden yukler.
groupmanager.manload

/mantogglesave: Otomatik kayiti acar/kapar.
groupmanager.mantogglesave

/manworld: Secili dunyayi yazdirir.
groupmanager.manworld

/manselect: Ustunde calismak icin bir dunya secmek.
groupmanager.manselect

/manclear: Dunya secimini iptal etmek. Bundan sonra yapacaginiz komutlar bulundugunuz dunyayi etkiler.
groupmanager.manclear

groupmanager.op :GroupManager in tum yetkielrini verir.

groupmanager.notify.self : Kendi yetkini degistirdiginde chatde gosterir.

groupmanager.notify.other : Baska biri yetksiini degistirdiginde chatde gosterir.

groupmanager.noofflineperms : Server offline modda ise tum permleri iptal eder.

  • Degiskenler: Build Prefix Suffix

  • Okumadan Soru Soranlar icin:

  • OYUNCULAR BİR ŞEY KIRAMIYOR ya da KOYAMIYOR:

Bunun çözümü; server/plugins/groupmanager/worlds/world/groups.yml yi notepad ile açarak default un altında bulunan build: false yi "true" yapmak.

  • ADMİNLER ve OP LAR DIŞINDA KİMSE KONUŞAMIYOR:

Bunu ise belirlenen yetkiyi default grubuna ekleyerek çözüyoruz. Yetkiyi belirlerken pluginler göz önünde bulundurulur.

Eğer Essentials in dışında başka bir chat plugini varsa onun yetkiyi Default grubuna eklenir. Ben Essentials için olanını size vereceğim:
- essentials.chat yetkisidir.

Ipucu: Belgler uzerinden kodlma yapiyorsaniz Notepad++ kullanmaniz onerilir. Eksik kisimlari lutfen bana bildirin, konu daha yararli olsun.

__________________________________________________________________________

  • Essentials:
  • Gerekli Pluginler:
Essentials (Spawn, Protect, Chat, AntiBuild ile birlikte bir paket içinde indirilir.)​

  • Pluginin Web Sayfası:


  • Ayarlamalar:
  • Belgeler:
  • Config.yml:
  • Global:
ops-name-color: Bu serverdeki operatörlerin nickinin hangi renkte olması gerektiğinin ayarıdır: Essentials Chat kısmında belirttiğim renk kodları ile ayarlanabilir.

nickname-prefix: Gerçek nicklerinin bu olmadığını bildiğiniz oyuncuların başına eklenecek prefix in ayarı: '' lerin arasına yazılan yazıyı prefix olarak ayarlar. Çok da gerekli bir şey değildir.

change-displayname: Bu görünen nick i değiştirmek için yetki ortamı hazırlamaya yarar. Ama eğer bu amaçla kullanılan bir plugininiz varsa bunu false olarak ayarlayın. Yoksa pluginler çakışır.

teleport-cooldown: /home , /tp, /tpa gibi ışınlanma komutları arasındaki bekleme süresi: yani onu 100 olarak ayarlarsanız; oyuncuun ikinci ışınlaması ilk ışınlanmasında 100 sn sora mümkün olcaktır.

teleport-delay: Oyuncunun ışınlanmadan önce beklemesi öngörülen sürenin ayarıdır. Yani 3 olarak ayarlarsanız, oyuncu komutu kullandıktan 3 sn sonra ışınlanacaktır.

teleport-invulnerability: Işınlandıktan sonra kaç saniye boyunca zarar görmez olarak durabileceği sürenin ayarıdır. Eğer 5 olarak ayrlarsanız oyuncu ışınlandıktan ancak 5 sn sonra zarar görmeye başlayabilir.

heal-cooldown: Bu /heal komutu kullanma yetkisi bulunan kişiler için kaç saniyede bir kullanabileceğinin ayarıdır.

item-spawn-blacklist: Buraya yazılan tüm item lerin dünyada yaratılması yasaklanacaktır. Ayarlama şu örnek doğrultusunda ayarlanabilir: "item-spawn-blacklist: 46,11,10"
Eğer sadece bir grubun bu itemleri kullanmasını/ yaratmasını istemiyorsanız şu permleri kullanabilirisiniz:
- essentials.itemspawn.item-all
- essentials.itemspawn.item-[itemname]
- essentials.itemspawn.item-[itemid]

spawnmob-limit: /spawnmob komutu ile en fazla yaratılabilecek canlı sınırı.

warn-on-smite: /lightning komutu kullanılırken oyuncuları uyarır.

overridden-commands: Eğer kulandığınız bir komut iki pluginin içindede mevcut sa o komutu buraya ekleyerek çakışmayı önlemelisiniz

disabled-commands: Komut yasaklama ayarıdır.

per-warp-permission: Bu her warp için ayrı ayrı permission gerektirmesinin ayrıdır. Yani sadece vip lerin girebilmesi gereken bir alan yapıyorsanız sadece vip lere bu perm i ekleyerek sorunu çözebilirsiniz. Ama bunu true olarak ayarladıktan sonra Default daki - essentials.warp daha fazla iş görmez; her warp için teker teker perm eklemeniz gerekir.

auto-afk: Bir oyuncunun kaç saniye hareketsiz durmasından sonra afk olması gerektiğinin ayarıdır.

auto-afk-kick: Afk oyuncuların kaç saniye sonra atılacağının ayarıdır. (auto-afk saniyesi < auto-afk-kick saniyesi )

freeze-afk-players: Bu eğer ture ise oyuncular afk durumdan çıkmak için /afk komutunu girmeleri gerekir.

disable-item-pickup-while-afk: Afk bir oyuncunun yerden item almasını engellemek içindir.

cancel-afk-on-move: Eğer bu true ise oyuncunun afk durumdan çıkması için hareket etmesi yeterli olacaktır.

death-messages: Kimi nasıl öldüğünü gösteremesinin ayarı.

no-god-in-worlds: Tanrı modundaki oyuncuların, hangi dünyalarda, daha fazla tanrı modunda olamayacağının ayarıdır.

world-teleport-permissions: Yetki verilen oyuncuların dünyalar arasında ışınlanmasının perimssionyonunu aktif eder. Perm: essentials.worlds.<worldname>

repair-enchanted: Oyuncuların itemlerini tamir/büyüleme yapmasının ayarıdır. Eğer sadece kısıtlı bir grubun ve ya kişinin tamir ve büyüleme yapmasını istiyorsanız bunu false olarak ayarladıktan sonra Şu perm i eklemelisiniz: essentials.repair.enchanted

login-attack-delay: Bir oyuncunun giriş yaptıktan sonraki kaç saniye boyunca zarar görmeyeceğinin ayarıdır.

  • HOME
update-bed-at-daytime: Oyuncuların gündüz zamanıda yatağa yatabilmesinin ayarıdır.

tpa-accept-cancellation: Bir oyuncunun ışınlanmayı kabul etmesi için gereken sürenin ayarıdır. Eğer oyuncu elirtilen sürede kabul etmezse istek reddedilir. Ve eğer 0 olarak ayarlanırsa bu sınırsız demektir.


  • ECONOMY:

Bu bölüm için iconomy değil essentials kullanıyor olmalısnınız. Eğer İconomy kullanıyorsanız bu ksıım otomatik olarak oyunda devre dışı bırakılacaktır.

starting-balance: Bir oyuncunun oyuna kaç para ile başlayacağının ayarıdır.

command-costs: Altındaki örnekler gibi eklenmiş komutlara belirtilen değeri biçer.

currency-symbol: Para birminin simgesidir. TL yazılabilir.

max-money: Bir oyuncunun ulaşabileceği maximum sınırdır.

min-money: bir oyuncunun düşebileceği minimum değerdir.

economy-log-enabled: Oyunda sell/but/trade tabelalarını ve satış komutlarını aktif eder.

  • HELP
non-ess-in-help: Oyuncuların /help komutunu kullanmasının ayarı.

hide-permissionless-help: Help listesinden oyuncunun yetkisi olmayan komutları çıkarır.


  • Book.txt:

Bu kitap belgesidir.

Bu belgenin kodlama formatıda info.txt, motd.txt ve rules.txt gibi çalışır.

Buraya oyun içinde kullanacağınız kitabın içeriklerini ekleyebilirisniz.

Bu içeriği book:<section> başlık seçeneği ile kullanabilirisniz.

#Renkler
Minecraft Renkleri:
&0 &&0 &1 &&1 &2 &&2 &3 &&3
&4 &&4 &5 &&5 &6 &&6 &7 &&7
&8 &&8 &9 &&9 &a &&a &b &&b
&c &&c &d &&d &e &&e &f &&f
&0
&&k &kMagic&r &&l &lBold
&&m &mStrike&r &&n &nUline
&&o &oItalic&r &&r &rReset

Renk Kodlarına ulaşabileceğiniz link konun içinde mevcuttur.

Komut:
/i writtenbook 1 title:&4Book_&9o_&6Colors author:KHobbits lore:Ingame_color_codes book:Colors
(KHobbits tarafından yazılmış konusu "oyun için renk kodları" olan "Renkler kitabı" kitabı. Kısaca örnektir. Böyle bir kitabı kendiniz yazmanız gerekir.)

  • Custom.txt:

Bu belge ayarlanabilir metin belgesidir.

Bu belge size ayarlanablir metin komutlarını belirlemenize izin verir.

Örneğinfor a user or a group için yeni özel belgeler hazırlayabilirisniz:

Tek yapmanız gereken custom_username.txt ya da custom_groupname.txt olarak adlandırmak

Çoklu sayfaları da kullanabilrisin, örneğin şunu yazaarak:
&c/customtext 2

&6Yeni bir komut için yapman gereken 3 şey:
1. Cunstom.txt e section başlığı ile eklemek.
2. Bukkit.yml ye alliases sectionu ile bir satır eklemek.
3. Sonra da oyuncuya 'essentials.customtext' erişim yetkisi vermek.

Not: Bu işler için gerçekten bilgi gereklidir. Bunları anlatmak demek sizi tamamen araştırmadan uzaklaştıracağı için bu konu detaylı bir şekilde girmeyeceğim.
Not2: 'essentials.customtext' deki customtext komutu örnektir oraya kendi secitonunuzda ayarladığınız komutun adını yazmalısınız.

Eğer bir Alliases sectionunuz yoksa, şöyle eklemelisiniz:
aliases:
vote: customtext

Aşağıda sıralan komutlar düzenlenebilir:
&c/rules /motd /news /help

Bu destekleyici bölüm düzenlemesi şu şekilde yapılabilir:
/rules grief
Bu komutlar ile alliases kullanabilrisiniz de.

#vote
Eğer bukkit.ylm ye doğru bir şekilde eklerseniz
Bu metin /vote yazdığınızda gösterilecektir.

#stafflist,onlinestaff (Örnek)
&6Online Staff:
{PLAYERLIST:MODERATOR} {PLAYERLIST:ADMIN} {PLAYERLIST:oWNER}

  • İnfo.txt:

Bu bir bilgilendirme belgesidir.

Bu belgede info.txt, motd.txt, help.txt, custom.txt ve rules.txt formatında çalışır.

Kullanıcılar ve gruplar için özel bilgilendirme belgeleri oluşturabilirisniz:
info_username.txt ya da info_groupname.txt olarak isimlendirmelisiniz.

Bu diğer belgelerde de çalışabilir.

Diğer sayfalar:
/info Colors yazabilirsiniz
/info Tags yazabilrisiniz.

Eğer oyun içinde bu belgeyi görmeye çalışırken bir sorun yaşıyorsanız /einfo deneyin.
Eğer çalışıyorsa, başka bir komut /info komutunu engelliyor demektir.

Bu aşağıdaki gibi bölümler içerebilir:

#Bölüm1
Yeni bölümlere başlanırken # işareti kullanılır.
Kullanıcı okumak için /info Bölüm1 yazmak zorundadır. (Bölüm yerine Bolum kullanmalısınzı kodlarken)

Eğer belge # ile başlıyorsa, oyuncu seçim yapmadığında bir bölüm seçimi kısmı gösterilir.

#Tagler
Oyuncunun gösterilen adı:&r {PLAYER}
Oyuncunun kullanıcı adı:&r {USERNAME}
IP:&r {IP}
Address:&r {ADDRESS}
Parası:&r {BALANCE}
Okunmamış mesaj:&r {MAILS}
Şimdiki Dünaysı: &r {WORLD}
Dünya listesi:&r {WORLDS}
Online kişi sayısı:&r {ONLINE}
Sunucudaki özel kişilerin sayısı:&r {UNIQUE}
Oyuncu listesi:&r {PLAYERLIST}
Sunucu zamanı:&r {TIME}
Sunucu tarihi:&r {DATE}
Dünyanın zamanı **/pm:&r {WORLDTIME12}
Dünyanın zamanı:&r {WORLDTIME24}
Dünya tarihi:&r {WORLDDATE}
Pluginler:&r {PLUGINS}
CraftBukkitin versiyonu:&r {VERSION}

  • Messages.properties:

Essentials in orjinal mesaj dili ile ayarlanımış mesaj belgesidir.

  • Messages_##.properties:

Orjinal dil dışında bir dil için ayarlanabilecek bir dil belgesi örneğidir. Türkçe siniz ayarlayabilmenize yarar. Ama Türkçe karakterler desteklenmez.

  • Motd.txt:

Oyuna girdiğinizde çıkan ilk yazıdır:

&6Hosgeldin, {PLAYER}&6!
&Komutları listelemek için /help yazın.
&6Başka kimlerin açık olduğunu görmek için /list yazın.
&6Açık oyuncu sayısı:&c {ONLINE} &6- Dünya zamanı:&c {WORLDTIME12}

  • Plugin.yml:

Pluginin komutlarnının tanımı ve komutlarının özelliklerinin bulunduğu belgedir. Burada bulunan komutlara alliaeses ekleyerek kolayca Türkçe komutlar ekleyebilrisniz.

  • Rules.txt:

Oyun içi kurallarını yazabileceğiniz yer. /rules komutu ile gösterilir.

Örnek:
[1] Saygılı olun.
[2] Dürüst olun.
[3] ....

  • Worth.yml:

Oyun içi nesnelerinin oyun için değerlerini gösteren bir listedir. Bunun için çok fazl abir bilgim yok malesef ama Essentials Economy sinin temel taşlarından biridir ve alım satım bu listeye göre yapılabilir.


  • Essentials Chat ayarı:

plugins/Essentials/config.yml de chat kısmını bulduğumuzda karşımıza çıkan ilk girdi "radius" dur. Bu normal konuşmanın kaç kare çaplı bir alanda duyulacağının ayarıdır.

Not: Eğer radius girdisine 0 dan büyük bir değer verdiyseniz. (!),(?) devreye girer. yani shout ve question. Ama oyuncuların bunları kullanması için onlara şu perm leri eklmeniz gerekir:
- essentials.chat.shout / - essentials.chat.question

Ondan sonra ise "format" gelir. Bu Serverinizde chat deki düzeninin kuralını yansıtır. Buradan normal yani default birinin chat düzeninini ve yazma rengini ayarlayabilirsiniz.

Sırada ise "group-formats" var. Bu ise Özel olarak bir grubun chat ini formatlarken kullanırız. Kodlama örneklerini # işaretinin peşinden yazılmıştır eğer işareti silerseniz kodlar aktif olur. Ve diğer bu işaret ile başlayan yardım ipuçlarını okumanızı öneririm.


  • ESSENTİALS KİT AYARI
Kod:
kits:
  tools:
  delay: 10
  items:
  - 272 1
  - 273 1
  - 274 1
  - 275 1
  dtools:
  delay: 600
  items:
  - 278 1 efficiency:1 durability:1 fortune:1 name:&4Gigadrill lore:The_drill_that_&npierces|the_heavens
  - 277 1 digspeed:3 name:Dwarf lore:Diggy|Diggy|Hole
  - 298 1 color:255,255,255 name:Top_Hat lore:Good_day,_Good_day
  - 279:780 1
  notch:
  delay: 6000
  items:
  - 397:3 1 player:Notch
  color:
  delay: 6000
  items:
  - 387 1 title:&4Book_&9o_&6Colors author:KHobbits lore:Ingame_color_codes book:Colors
  firework:
  delay: 6000
  items:
  - 401 1 name:Angry_Creeper color:red fade:green type:creeper power:1
  - 401 1 name:StarryNight color:yellow,orange fade:blue type:star effect:trail,twinkle power:1
  - 401 2 name:SolarWind color:yellow,orange fade:red shape:large effect:twinkle color:yellow,orange fade:red shape:ball effect:trail color:red,purple fade:pink shape:star effect:trail power:1
Bölümü oyunun verdiği kısımdır (Guncelleme 11.10.2013 http://ess.khhq.net/cfg/). Ve bende bunun üstünden anlatacağım: Notepad++ önerilir.

kits: in alt bölümleri oyundaki kitleri temsil eder yani bir kit eklemek istediğimizde kits in alt grubu ve dtools hizasında bir kit eklemliyiz.

Bir kit yarattığınızda diğer kitlerdeki diğer bölümleri de onun alt gruplarına ekmelisiniz.

delay: kaç saniyede bir alınacağının ayarıdır.

items: bu bölümün altına bir alt grup daha açarak şu şekilde kodlanır:

- itemID[: DataValue] Amount [Enchantment:Level]

[] ler isteğe bağlı kısımları gösterir.

  • ESSENTİALS HOME AYARI:

Kod:
sethome-multiple:
default: 3
# essentials.sethome.multiple.vip
vip: 5
# essentials.sethome.multiple.staff
staff: 10

Yukarıda yine oyunun bize verdiği modeli (Guncelleme 11.10.2013 Kaynak) görüyoruz ve ben yine bunun üzerinden anlatacağım:

sethome-multiple: kısmı yukarıdaki kits bölümüyle aynı işlevi görür diyebiliriz. Default: kısmı Normal bi oyuncunun kaç ev kurabileceğinin ayarıdır.

vip: ve staff: ise bu grupların kaç ev kurabileceklerinin ayarıdır. Not: Bu gruplara o grupların üstündeki yetkisini vermeniz gerekir.


Essentials in icinde kendine ozgu bir jail plugini var. Aslinda onu anlatacaktim ama yaptigim arastirmalarda bir cok konu yetersiz bilgi ve pluginde eksiklikler buldum ve bende size BU(http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/jail/) jail pluginini anlatmaya karar verdim.

  • Jail:
Plugin herkesin bildigi gibi oyunculari hapse atmak icin yazilmistir. Kullanimi cok basit ve kullanisli.

  • Hapishane:
  • Ilk asama:

Ilk asama /jailcreate [hapishane_ismi] komutu ile baslar. Bu komutu girdikten sonra elinize bir tahta kilic verilir. Siz bu tahta kilici kullanarak insaa ettiginiz hapishanenin hacmini* belirlersiniz.
* Yapinin en-boy degerlerini goz onunde bulundurdugunuz gibi yuksekligi de goz onunde bulundurun yani yapiyi 3B bir hacmin icine alin.
NOT: Hapishaneyi isaretlerken her kenara ve yukseklige birkac block daha ekleyerek isaretleyin.


  • Ikinci asama:

Isaretleme bittikten sonra sira hapihanenin icine isinlanacaginiz yeri secmeye geldi. Bunu hapishanenin icerisindeki herhangi bir yere koyabilirsiniz sadece bir hucrenin icine koymayin. Isinlanmayi sectikten sonra sizden bir de hapishanenin yakinindaki herhangi bir yere isinlanma isaretlemenizi isteyecektir. Bu suresi biten suclunun hapishaneden ciktiktan sonra gelecegi ilk yerdir.

Ve hapihane tamamlanmistir. Simdi sira Hapishanenin icine Hucre yapmaya geldi:

  • Hucreler:
  • Ilk asama:

/jailcreatecells [Hapishane_ismi] ile hucre yapimina baslayabilirisiniz. Ilk orarak sizden hucrenin icinde bir yere isinlanma noktasi koymanizi soyleyecektir. Bu isinlanma noktasi hapse atilan oyuncunun hucreye isinlanacagi yerdir.

  • Ikinci asama:

Bu asamada sizden bir veya daha fazla tabela secmenizi soyleyecektir. Bu tabelalarda oyuncun ne kadar sure icerde kalacagi ve neden hapse atildigin gosterir. Bu yuzden hem hucrenin icine hem de hucrenin disina birtane koyabilirsiniz. Tabelalari sectikten sonra tabela olmayan bir bloga tiklayin.

  • Ucuncu asama:

Bu asamada sizden bir sandik secmenizi isteyecek isterseniz bu kisimi gecebilirisniz. Sandiga hapse giren oyuncunun esyalari konur. Config den ayarlamalarini anlatacagim. Ve hucrenize vereceginiz ismi chat kismina hicbir komut kullanmadan yazin ve gonderin. Adi otomatik olarak konacaktir ve otomatik olarak diger bir hucre olusturma asamasina gecer yani yeni bir hucre daha isaretlemek istiyorsaniz yine ilk asamandan baslayarak devam edin eger bitirmek istiyorsaniz /jailstop komutunu girin.

  • Bir oyuncuyu hapse atmak:

Komut: /jail [oyuncu] <time> j:<hapishane_ismi> c:<Hucre_ismi> r:"Sebebi"

<time> = doldurulamaz ise /unjail komutu girilene kadar oyuncu hapiste kalir.
j:<> = Doldurulmazsa en yakin hapishaneye atar.*
c:<> = Doldurulmazsa oyuncuyu hucre atmaz hapishane avlusuna yollar.
r:"" = Doldurulmazsa sebebi tabelada gozukmez.**

*Yeni versiyonlarinda sanirim bu ozellik cikarildi.
**Eger sebebi birden fazla sozcuk iceriyorsa bunu (") isareti kullanarak yazmalisiniz eger tek kelimelik kisabir sebeb ise bu isareti kullanmaniza gerek yok.


  • Komutlar:

/unjail [oyuncu] : Bir oyuncuyu hapisten cikarmak
/jailcheck [oyuncu] : Oyuncunun durumunu sorgular.
/jailclear : Tum mahkumlari serbest birakir.
/jailclearforce : Tum mahkumlarin suc kayitlarini siler.
/jailcreatewe : WE kullanarak hapishane secmek.
/jaildeletecell [hapishane_ismi] (hucre_ismi) : Beilrtilen hucreyi siler.
/jaildeletecells [hapishane] : Hapishanedeki tum hucreleri siler.
/jaildelete [hapishane] : Hapishaneyi siler.
/jaillist : hapishaneleri listeler.
/jailmute [oyuncu] : oyuncuyu sessiz moda sokar.
/jailpay [miktar] [oyuncu] = Suclunun kefaletini odemek. Eger suclu sizseniz kendi kefaletinizi odersiniz. Eger komutu hicbir parametre ile kullanmaszaniz size tam olarak ozgur kalmak icin ne kadar odemeniz gerektiginizi soyleyecektir.
/jailtelein [hapishane] : hapishanenin icine isinlar.
/jailtransferall [eski] [yeni] : Mahkumlari eskiden yeniye transfer eder.
/jailtransfer [mahkum] [hapishane]
/jailrecord [oyuncu] : Oyuncunun suc kaydina bakarsin.


  • Yetkiler:

Oyunculara su yetkileri vermeniz gerekmektedir:
jail.usercmd.jailstick
jail.usercmd.jailstatus
jail.usercmd.jailpay
jail.usercmd.jailvote
jail.usercmd.jailvote.player
jail.usercmd.jailvote.immune

Yada direk sunu:
jail.usercmd.*


  • Config ayarlari:

EnableBlockDestroyProtection - Block kirma korumasini etkinlestirme ayari.
BlockDestroyPenalty - Mahkumun block kirmaya calistiginda alacagi ceza suresi.
BlockPlaceProtectionExceptions - ID si yazilmis blockkarin hapishane icine konmasinidaki ceza suresini etkisiz hale getirir.
BlockDestroyProtectionExceptions - ID si yazil blocklarin hapishane icinde kirilmasindaki ceza suresini etkisiz hale getir.
EnableBlockPlaceProtection - Block koyma korumasini etkinlestirme ayari
BlockPlacePenalty - Mahkumun block koymasi aninda alacagi ceza suresi.
BlockProtectionExceptions - Mahkumun bu block lari kirmaya izin vermesini saglar. Halagucune bagli bir kullanim mesela mahkumlari tas ocaklarinda calistirbilirsiniz.
EnablePlayerMoveProtection - Oyuncunun hucresinden veya hapishaneden disari cikmasi engelleyen korumanin ayari.
PlayerMoveProtectionPenalty - Hareket etmesi veya kacmasi durumunda alacagi ceza suresi.
PlayerMoveProtectionAction - Oyuncunun hapishane duvarini asip disari kacmasi durumunda pluginin verecegi tepki. Sunlar yazilabilir:
teleport - oyuncuyu geri isinlar.
escape - oyuncun kacmasina izin verir.
guards - Oyuncun olumunu isteyen bir kac koruma salar. Ayarlanabilir.
PreventCommands - Yasaklanmis komutlar.
CommandPenalty - Ayarlanmis komutlari kullanma halinde alacai ceza suresi.
PreventInteractionBlocks - Mahkumun etkilesime giremeyecegi blocklar.
PreventInteractionItems - Mahkumun etkilesime giremeyecegi esyalar.
InteractionPenalty - Etkilesim esnasinda alacagi ceza suresi.
EnableExplosionProtection - Hapishaneyi herhangi bir patlmadan koruma ayari.
EnablePVPProtection - PVP den korunma ayari.
EnableChangingPermissions - Mahkumun hapishaneye girdiginde yeni bir yetki grubuna tasinmasinin ayari*
PrisonersPermissionsGroups - Hangi gruba tasinacagi.
RestorePermissionsToEscapedPrisoners - Eger kacarsa yetki grubunun eski halina donmasinin ayari.
MaximumAFKTime - Mahkumun olabilecegi en yuksek AFK degeri. Eger sure asilirsa mahkum atilir.
EnableFoodControl - Acikma korumasini etkinlestirme ayari.
FoodControlMinimumFood - Minimum yemek seviyesi.
FoodControlMaximumFood - Maximum yemek seviyesi.
* Eger bu etkinse Vault gerektirir.


  • Guvenlik ayari:

Bunlar oyuncu kactiginda aktif olan (ayarlanmis ise) npc lerdir. Amaclari oyuncuyu oldurmek.

GuardTypes : Ne tur bir tepki vereceginin ayaridir. Buraya yazabilecekleriniz cok genis ve hayalgucune aciktir. Buradan bakabilirsiniz.
https://github.com/Bukkit/Bukkit/blob/master/src/main/java/org/bukkit/entity/EntityType.java

GuardHealth : 1 can demek yarim kalp demek. En fazla 8 kalp (16 can) olarak ayarlanabilir.

GuardArmor : Guardin giyecegi zirhin ayari.

GuardDamage : Korumanin bir vurusta ne kadar can gotureceginin ayaridir. (2 can = 1 kalp)

NumberOfGuards : Kac tane koruma saldiracaginin ayaridir.

Guardinvincibility : Koruma icin olumsuzluk verir.

GuardAttackSpeedPercent : Korumanin yuzde kac saldiri hizina sahip olacaginin ayaridir. Normale gore oranlanir.

RespawnGuards : Korumalarin yeniden dogmasinin ayaridir.

GuardTeleportDistance : Korumalarin oyuncudan kac block uzakta kaldiklarinda oyuncunun yanina isinlanmalari gerektiginin ayaridir. 0 ayarlanirsa devre disi kalir.


  • Essentials Tabela
Essentals tabelalarini aktif etmek icin Essentials config indeki su bolumu bulumalisiniz:

Kod:
enabledSigns:
  #- color
  #- balance
  #- buy
  #- sell
  #- trade
  #- free
  #- disposal
  #- warp
  #- kit
  #- mail
  #- enchant
  #- gamemode
  #- heal
  #- info
  #- spawnmob
  #- repair
  #- time
  #- weather

Buradan hangi tabelalari kullanmak istiyorsaniz onlarin basindaki # isaretini kaldirmalisiniz.

  • Tabelalar
Once parametreler ile ilgili kucuk bilgiler vermek istiyorum.
[] isaretleri istege bagli anlamina gelir.
<> isaretleri doldurulmasi zorunlu alanlari gosterir.

[Cost] = bunu aciklamak istiyorum cunku sadece para soz konusu degil.

[Cost] ile yapabilecekleriniz:

$5 yazabilirsiniz. $ isaretini Essentials Configinden degistirdiyseniz o isareti kullanmalisiniz.

7 times yazabilirsiniz. 7 kere kullanma hakkini ayarla.

2 sand yazabilirsiniz. 2 kum ile odeme yapilabilir.

23 exp yazabilirsiniz. Bu da deneyim puani ile odemedir.

  • Mail tabelasi

-----------------
[Mail]



-----------------

Bu tabela /mail komutu gibi calisir. Eger oyuncular bu komut icin bir yetki vermediyseniz bunu kullanabilirsiniz. Hayalgucunuze bagla bir kullanim. Ornegin bunu Bir postahane nin onune veya icine koyarsiniz ve insanlar postalarini kontrol etmek icin buraya gelirler. Ve ya bunu evlerin onundeki posta kutularina koyabilirsiniz.

  • Free tabelasi

-----------------
[Free]
<ItemID>


-----------------

Bu tabela girilen blogu veya itemi kullanan oyuncuya hic ucret almadan verir. Hayalgucune bagli bir kullanim bulabilirsiniz.

  • Kit tabelasi

-----------------
[Kit]
<KitAdi>
[Group]
[Cost]
-----------------

/kit komutu ile ayni ise yarar.

[Group] = Buraya bir grup ismi yazabilirsiniz.* Ya da Everyone da yazabilirsiniz.

[Cost] = Ucret.

  • Disposal tabela

-----------------
[Disposal]



-----------------

Kullanimi yine hayal gucune kalmis bir tabela. Tam olarak ne ise yaradigindan emin olmasam da ustune yapistirildigi sandiktaki herhangi bir yiyecegi sadece tabelaya tiklayarak yemenizi sagladigini soyleyebilirim.

  • Heal tabelasi

-----------------
[Heal]
[Cost]


-----------------

Kullanan oyuncunun canini yeniler. Ucretlendirilebilir.

  • Time tabelasi

-----------------
[Time]
<day/night>
[Cost]

-----------------

Zamani gunduz veya gece yapmaya olanak saglar. Ucretlendirilebilir.

  • Weather tabelasi

-----------------
[Weather]
<sun/storm>
[Cost]

-----------------

Havadurumunu degistirmeye yarar. Ucretlendirilebilir.

  • Warp tabelasi

-----------------
[Warp]
<WarpAdi>
[Group]
[Cost].
-----------------

/warp komut ile ayni ise yarar. Hayalgucu ile bir seyler yapabilirisniz. Grup ve ucret ayarlanabilir.

  • Spawnmob tabelasi

-----------------
[Spawnmob]
<MIktar>
<mobIsmi>
[Cost]

-----------------

/spawnmob komutu ile aynidir. Ucretlendirilebilir.

  • Enchant tabelasi

-----------------
[Enchant]
<ItemID/Any/*>
<BuyuIsmi>
[Cost]
-----------------

Esyalari Buyulemeye yarar. Eger <item> bolumune bir id veya isim girmek istemiyorsaniz yani oyuncunun elindeki esyayi buyulemesini istiyorsaniz, buraya * veya any yazabilirsiniz.

  • Gamemode tabelasi

-----------------
[Gamemode]
<Mod>
[Cost]

-----------------

Oyuncunun oyun modunu degistirmeye yarar. Ucretlendirilebilir.

  • Repair tabelasi

-----------------
[Repair]
<hand/all>
[Cost]

-----------------

Esyalari tamir etmeye yarar. Hand yaparsaniz oyuncunun tikladigi esyasini tamir ederken all yaparsaniz envanterindeki tum esyalari tamir eder. Ucretlendrilebilir.

  • Buy tabelasi

-----------------
[Buy]
<Miktar>
<ItemId>
$<Ucret>
-----------------

-----------------
[Buy]
10
dirt
$5
-----------------

Esya alimina yarar. Oyuncu esya alir.

  • Sell tabelasi

-----------------
[Sell]
<Miktar>
<ItemID>
$<Cost>
-----------------

Esya satmaya yarar. Oyuncu kendi esyasini satar.


  • Trade tabelasi

Bir cesit ticaret tabelasidir. Oyuncular tarafindan kullanilabilir.

-----------------
[Trade]
<Buying>
<Selling>

-----------------

----------------- -----------------
[Trade] [Trade]
$<Cost> <Item>
<#Item>:<total> $<Cost>:<tot>

----------------- -----------------

formatlarinda yazilir. # isareti item sayisini belirtirken $ ucreti belirtir.

<amount> = miktar
<total> = stogu temsil eder.

-----------------
[Trade]
$5
10 dirt: 100

-----------------

Eger dogru yazarsaniz 4. satirda Nickiniz yazilir:

-----------------
[Trade]
$5:0
10dirt: 100
Ataberk
-----------------

<total> stokta kac tane o esyadan oldugunu gosterir. Tabelanin sahibi tarafindan ayarlanir. Ve sahip tabelaya sag tikladiginda envanterinde esyalar ile stok yenilenir.

  • Balance tabelasi

-----------------
[Balance]



-----------------

/balance, /money komutlari ile ayni ise yarar. Yine hayalgucune kalmis. Belki bir ATM ye veya bir bankaya koyabilirisniz.

____________________________________________________________________

  • World Guard
  • Gerekli Pluginler: WorldEdit, WorldGuard
  • Pluginlerin Web Adresleri:
WE(http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/worldedit/),
WG(http://dev.bukkit.org/bukkit-plugins/worldguard/)

WorldGuard bolge yonetiminin olmazsa olmazidir. Tek basina bir cok ise yarar. Ve We ile kullanilir. Eksikleri lutfen bildirin.

  • Ayarlamalar:
  • Oyun Ici Komutlari:
  • Ana Komutlar:
/god [Oyuncu] Oyuncuya Tanrilik verir. Zarar gormez, acikmaz.
/ungod [Oyuncu] Tanrilik ozelligini geri alir.
/heal [Oyuncu] Oyuncunun canini doldurur.
/slay [Oyuncu] Oyuncuyu oldurur.
/stack Envantereki tum amzemeleri tum stack yapar. (64)
/locate [Oyuncu] Pusulanizi bir oyuncuya gore ayarlarsiniz.
/stopfire [Dunya] Secilen dunyada tum ynginlari durdurur.
/allowfire [Dunya] Yanmayi aktiflestirir.
/stoplag [Dunya] Lagi azaltmak icin bir cok yoldan aktif olur.
/stoplag -c [Dunya] StopLag i durdurur.
/Worldguard version WorldGuardin versiyonunu yazdirir.
/Worldguard reload WorldGuardi yeniden yukelr.

  • Bolge Komutlari:

/region define : Bolgeyi tanimlar.
/region redefine : Bolgeyi yeniden tanimlar.
/region claim : Bolgeyi kullanan kullanci uzerine tanimlar.
/region select : Bolge secer.
/region info : Bolge hakkindaki verileri listeler.
/region addowner : Bolgeye sahip ekelr.
/region removeowner : Bolge sahibini siler.
/region addmember : Bolgeye uye ekler.
/region removemember : Bolgeden uye siler.
/region list : Bolgeleri listeler.
/region flag : Bolge flag ayarlari. Devaminda anlatacigim.
/region setpriority : Oncelik ayaridir. Bana gore Setparetntin karisik halidir.
/region setparent : bu a oncelik ayaridir. Bolge icinde bolgeleri ayarlamak ta kullanilir.
/region remove : Bolgeyi siler.

  • Yetkiler:

worldguard.region.wand : /wand komutunun yetkisidir. Varsayilan olarak ayarlanmis tahta baltayi verir.
worldguard.locate : /locate komutunun yetkisidir.
worldguard.stack : /stack komutunun yetkisidir.
worldguard.stack.illegitimate
worldguard.stack.damaged
worldguard.fire-toggle.* : /stopfire /allowfire komutlari icindir.
worldguard.region.define : /rg define komutunun yetkisidir.
worldguard.region.redefine.own :(Bolge sahiplerin kendi bolgelerini yeniden tanimalmalrinin yentisidir.)
worldguard.region.redefine.member:(Bolge uyelerinin kendi blgelerini yeniden tanimlamasinin yetkisidir.)
worldguard.region.redefine : /rg redefine komutunun yetkisidir.
worldguard.region.claim : rg claim komutunun yetkisidir.
worldguard.region.select.own.* (Sahiplerin kendi bolgelerini secme yetkisidir.)
worldguard.region.select.own. (Sahiplerin kendi bolgelerini ID ile secme yetkisidir.)
worldguard.region.select.member.* (Uyelerin kendi bolgelerini secme yetkisidir..)
worldguard.region.select.member. (Uyelrin kendi bolgelerini ID ile secme yetkisidir.)
worldguard.region.select.* : Tum /rg select komutalarinin yetksidir.
worldguard.region.select.: Belirtilen bolgeyi secme yetkisidir.
worldguard.region.info.own : Bolge sahiplerinnin kendi bolgeleri ile ilgilie bilgileri gostermesinin yetkisidir.
worldguard.region.info.member : Bolge uyelerinin kendi bolgeleri ile ilgilie bilgileri gostermesinin yetkisidir.
worldguard.region.info.* : /rg info komutunun yetkisidir.
worldguard.region.addowner.own.*: Bolge sahibinin kendi bolgesine bir sahip daha eklemesinin yetkisidir.
worldguard.region.addowner.* : /rg addowner komutunun yetkisidir.
worldguard.region.removeowner.own.*: Bolge sahibinin kendi bolgesindeki diger sahibi atma yetkisidir.
worldguard.region.removeowner.* : /rg removeowner komutunun yetkisidir.
worldguard.region.addmember.own.*: Kendi bolgelerine yeni bir uye ekleme yetkisidir.
worldguard.region.addmember.* : /rg addmemver komutunun yetkisidir.
worldguard.region.removemember.own.*: Kendi bolgelerindeki uyeyi atabilme yetkisidir.
worldguard.region.removemember.*: /rg removemember komutunun yetkisidir.
worldguard.region.list.own : Kullanicinin kendi bolgelerini listeler.
worldguard.region.list : rg list komutunun yetkisidir.
worldguard.region.flag.regions.own.*: Bolge sahibinin kendi bolgesinde flag ayarlayabilmeisnin yetkisidir.
worldguard.region.flag.regions.own.: Bolge sahibinin ID ile beirtilmis bolgede flag aayrlayabilme yetkisidir.
worldguard.region.flag.regions.member.*: Uyelerin kendi bolgelerinde flag ayarlayabilmesinin yetkisidir.
worldguard.region.flag.regions.member.: Uyelerin ID ile belirtilmis bolgede flag ayarlma yetkisidir.
worldguard.region.flag.regions.*: /rg falg komutunun yetkisidir.
worldguard.region.flag.regions.: Id ile belirtilmis bolgenin flagini ayarlama yetkisidir.
worldguard.region.flag.flags..*: Belirtilmis flag i uygulayabilme yetkisidir.
worldguard.region.flag.flags.* : Tum flag ler icin yetki verme.
worldguard.region.remove.own.* : Sahibin kendi bolgesini silmesine yarayan yetkidir.
worldguard.region.remove.own.: Sahibin ID ile beirtimis bolgyesini silme yetkisidir.
worldguard.region.remove.member.*: Bolge uyelerinin kendi bolgelerini silme yetkisidir.
worldguard.region.remove.member.: uyelerin ID ile beilrtilmis bolgelereini silme yetkisidir.
worldguard.region.remove.* : /rg remove komutunun yetkisidir.
worldguard.region.remove.: Id ile belirtilmis bolgeyi silme yetkisi.
worldguard.reload : WorldGuard i yeniden yukleme yetkisi.

  • Alistirma:
  • Bir bolgeyi tanimlama:
Komut:
/rg define Degiskenler: [Oyuncu] /rg define [oyuncu] bu oyuncunun adina tanimlar.

  • Onceden tanimlanmis bir bolgeye bir sahip ekleme:
Komut:
/rg addowner [Oyuncu] Bu komut Flag bolumunde gecektir ve onemlidir.

  • Onceden tanimlanmis bir bolgeye bir uye eklemek:
Komut:
/rg addmember [oyuncu] Bu komut da ayni sekilde Flag de gececek ve onemli.

  • Ic ice bolgeleri tanilamak:
Komut:
/rg setparent [kucuk] [buyuk] Bu komut cogu zaman sehir, arsa ve hammadde tanimlamakta kullanilir. Bunun kullanisi cok onemlidir. Ve ic ice bolgelerde kullanamsi zorunludur yok bir cok istenmeyen olay ile karsilasabilirsiniz.

  • WG Flag:
Yapılan bir alanda kısıtlanmış veya izinli hareketleri kodlamanıza yarar.

Komut:
/rg flag (Not: Tüm Girdiler Doldurulmalıdır.) *İngilizce bilen kişiler için wiki.sk89q.com/wiki/WorldGuard/Regions/Flags sitesini öneririm.

  • Flags:

build: Bir alanda oradaki bir kişinin bu alanda değişiklik yapmasına izin vermektir. (Kırmak/Koymak)

pvp: belirtilmiş alanda pvp yi açar veya kapar. mob-damage: mob ların oyunculara zarar vermesini engeller.

mob-spawning: mob ların belirtilen alanda doğmasını engellemek.

creeper-explosion: creeper alrın patlamasından haritanın etkilenmesini ayarlamerika.

enderma-grief: Enderman lerin haritada değişiklik yapmasına sınır getirmek.

enderdragon-block-damage: EnderDragon un haritaya zarar vermesini engellemek.

ghast-fireball: Ghast ın haritaya zarar vermesini engellemek. tnt: tnt yi açar kapar.

lighter: çakmak kullanmayı açar kapar. fire-spread: ateşin yayılmasını engeller.

lava-fire: lavın yakmasını engeller. pistons: pistonların activite edilmesinin ayarı.

water-flow: suyun akışı. lava-flow: lavın akışı. use: kapı, düğme, şalter vb kullanımını ayarlar.

snow-felt: kar ın yağışı. game-mode: game mod ayarlar. Bir bolgeye girebilecek gruplarin ayarlanmasi:

****entry group: bir gurbun belirtilen alana girşini engellemek yada izin vermek.

  • Entry nin kullanılışı:

/rg flag entry deny : Girisi Engeller.

/rg flag entry -g : Sadece belirtilmis grubun girmesine izin verir.

* Aciklama asagida yapilacaktir.

Bir bolgeden cikabilecek gruplarin ayarlanmasi:


****exit group: bir gurbun belirtilen alandan çıkışını engellemek yada izin vermek.

  • Exit in kullanılışı:

/rg flag exit deny

/rg flag exit -g

  • Girdilerin kullanılışı:

  • Member (Uyeler):

/rg addmember g:

/rg addmember vipmarket g:VIP

  • Owners (Sahipler)* :

/rg addowner g:

/rg addowner mimarlarofisi g:builder

* Eger bir grubu bir alanda owner yaparsaniz o gruba ayni zaman o alani kirma yetkiside vermis olursunuz.

  • Diğer grup verileri:
nonmembers (Uye olmayanlar), nonowners (Sahip olmayanlar), ve everyone (Herkes).

Eksikleri bildirmeyi unutmayin.


İşinize yararsa beğenmeyi unutmayin. :D


Eğer daha ayrıntılı bilgiler isterseniz bana özel mesaj atmayın konunun altına yazın; sorundan ve çözümünden herkes yararlansın.


Copyright © ™Å┬ÄßÉ┌ķ™
 


Son düzenleme:

ßyqrand

Ağaç Yumruklayıcı
Mesajlar
18
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
1
Puanları
0
teşekkürler kardeşim baştan sona kadar okudum bilmediğim kodlari öğrendim
 

Ataberk1880

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,352
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
819
Puanları
1,840
Ruh hali
Ne demek. Eğer çok isteyen olursa bir de essentials config için bir konu açacağım. Tüm girdilerin ne işe yaradıkları ile nasıl ayarlandıklarını anlatacağım. Aslında bu konunun devamına açacaktım ama 10 000 karakter sınırı varmış :D
 

HolyCat

Zombi Katili
Mesajlar
168
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
67
Puanları
540
Usenip Atlayarak Okuyanlar - Ve Emege Saygi Cok Fazla Yazmisin Q4rs1m hany
 

onepiecee123

Sudan Çıkmış
Mesajlar
7
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
0
Puanları
0
ya ustde bulamadimda birini manuadd adminn yaptim kaldiramiyorum onu nasil yapicam yada ben kör oldum :D
 

Ataberk1880

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,352
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
819
Puanları
1,840
Ruh hali
ya ustde bulamadimda birini manuadd adminn yaptim kaldiramiyorum onu nasil yapicam yada ben kör oldum :sırıtmak:
/manudel oyuncuyu Default olarak ayarlamış gruba atar. Eğer Default grubunu başka bir grup yapmak isterseniz default grubundaki default: true yu false yaptıktan sonra istediğiniz bir gruba default girdisi ekleyip true yapabilrisiniz.

Yukarıya da ekledim; söylediğiniz için teşekkürler. Gerçi 1 satır kaplıyor ama arayan bulabilir :D
 

owen_1

Nether Yerlisi
Mesajlar
2,334
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
991
Puanları
1,840
Ben bir şey soracağım.

Mesela saygınüye diye bir grup yaptık.Bu gruba Üye grubunun özelliklerini direk olarak vermek istiyorum.Onun için oyun içi bir kod var mı ? illaha panelden mi yapmak zorundayım ?
 

Ataberk1880

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,352
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
819
Puanları
1,840
Ruh hali
Evet var. Komut:
/mangaddi grup1 grup2
Yani su sekilde yazabilirsin:
/mangaddi default sayginuye (Eger Ingilizce klavye kullanmazsan sorun cikabilir, emin degilim.)
Not: Eger yukaridaki komut calismazsa default ile sayginuye nin yerini degistirerek deneyebilirsiniz, cunku gruplarin hangi sirayla dizilmesi gerektigi soylenmemis.
Not2: Yukaridaki ana metine ekleyemeyecegim icin uzgunum 10 000 karakter siniri var.
 

Klorobenzen

Elmas Madencisi
Mesajlar
701
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
226
Puanları
640
Diyelim warp build yaptım.Oraya sadece builderlerin gitmesini istiyorum nası yapacağım?
 

Ataberk1880

Işık Taşı Madencisi
Mesajlar
3,352
En iyi cevaplar
1
Beğeniler
819
Puanları
1,840
Ruh hali
Yukarida anlatiim ama senin icin uygun parcalari birlestirip kopyalayacagim:
Kod:
Entry nin kullanılışı:
 
/rg flag <alan> entry -g members
 
members in kullanılışı:
 
/rg addmember <alan> g:Builder
 
Diğer grup verileri:
 
members, nonmembers, owners, nonowners, ve everyone.
 

Klorobenzen

Elmas Madencisi
Mesajlar
701
En iyi cevaplar
0
Beğeniler
226
Puanları
640
Yukarida anlatiim ama senin icin uygun parcalari birlestirip kopyalayacagim:
Kod:
Entry nin kullanılışı:
 
/rg flag <alan> entry -g members
 
members in kullanılışı:
 
/rg addmember <alan> g:Builder
 
Diğer grup verileri:
 
members, nonmembers, owners, nonowners, ve everyone.

Wglemeden yapamıyomuyuz?
 

Üst