- Mesajlar
- 3,239
- En iyi cevaplar
- 0
- Beğeniler
- 4,843
- Puanları
- 6,840
Bugün yaptığım basit ama farklı fikirlerle ilginç şeyler olabilecek bir sistemi paylaşmak istiyorum. Sistem basit ama sonucu sanırım daha önce yapılmadı. Olabildiğince basit ve ayrıntılı anlatmaya çalıştım.
YAPIM:
1- Eşyaları Oluşturma
Eşyaları oluşturmak için alttaki gibi bir kod yazmanız yeterlidir. Kırmızı kısım açıklaması, mavi kısım ise asanın adıdır. Koyu kısımdada eşyanın türü yer almaktadır.
/give @p minecraft:stone_axe 1 0 {display:{Name:"Rüzgarın Asası",Lore:["Rüzgarın Baltası ile rakiplerini bulutlara uçurursun."]},Unbreakable:1}
2- Sistemi Mantığı
Yukarıdaki devre altın kalp devresinin çalışma kısmıdır.
Kızıltaş saati sürekli 4'ü denetler. Asıl olayı 4 yapmaktadır fakat onu ikinci adımda göstereceğim. 4 Pozitif ise 1 Çalışır. 1 Çalışınca kırmızı yıldızda bir redstone blok oluşur. Bu blok sırasıyla 5,2,3 7,8 ve 6'yı çalışırır. Sarı kareye alınan 2,5,3 execute komutu ile @p kişisinin @e[r=x,type=x] mobuna etki etmesini sağlar. Bu devrede etki edilen @e değil @p'dir çünkü kişisel etki uygulamaktadır. Pembe kareye alınan 7,8 ise /tellraw ile SonOlaylar: X kişisi Z'yi kullandı ve mana kullanımı, bekleme süresi gibi bilgileri verir. 6 ise işe biraz görsellik katarak bulut, + işareti, karanlık patlaması gibi özel effectleri devreye sokar. Diğer devrelerde olan ama bu devrelerde olmayan Mavi kare içindeki kırmızı oklar ise kızıltaş tekrarlayıcıların en son seviyede çalışmasını ve devredeki elektiriğin uzun sürede 9 a ulaşmasını sağlar. 9 a ulaştığında (ki bu devrede bekleme süresi olmadığından kısa sürecektir) eğer eşya kaybolacaksa /clear ile eşya silinir. Eğer eşya sonsuz kullanıma sahipse mana'nın bir kısmı silinir. 10'a gelindiğinde devrenin 1 kez çalışmasını sağlayan 1 ile bağlantılı kızıltaş bloğu silinir. Devre burda sona erer ve tekrar kullanım için hazır olur. İstenirse onbirinci blok eklenip asanın yeniden kullanıma hazır olduğu oyuncuya tellraw yardımıyla söylenebilir.
2- Bloklar
Üstte bahsedilidiği gibi 4. blok sistemin temelini oluşurur.
|| 4 || -> || 1 ||
Manalı sistemlerde 4;2 bloğu eklenir. Bu şekilde devre alttaki gibi olur
|| 4 || -> || 4;2 || -> || 1 ||
4 ve 4;2 temel olarak aynı işlevi görmektedir. 4'de bu işlev testfor komutu ile kullanıcının envanterinde x iteminin olup olmadığını ve bu x itemine tıklayıp tıklamadığını öğrenir. 4;2 de ise sadece bulup bulunmadığı kontrol edilir.
4. Blok : /testfor @p {SelectedItemSlot:x,Inventory:[{Slot:xb,id:"minecraft:x"}]}
4;2. Blok: /testfor @p {Inventory:[{d:"minecraft:x"}]}
Eğer gerçekten daha iyi çalışan bir 4. Blok isterseniz her slot için ayrı bir 4. Blok yapmak zorundasınız.
ÖRNEKLER:
Mana:
Büyüler ve asalar için enerji kaynağıdır.
Rüzgar Asası:
Seçilen rakip veya rakipleri havaya uçurur.
10 Saniye bekleme süresi vardır.
30 Mana kullanır.
Altın Kalp:
Kullanıldığında yok olur ve 30 saniyeliğine +2 Kalp verir
Tüm canınızı doldurur.
Ölümcül Asa:
Kullanıldığında rakibi 3 saniye sersemletir.
Kullanıldırğında 5 yarıçapındaki tüm rakiplere 5 damage atar.
10 saniye bekleme süresi vardır.
10 Mana kullanır.
http://s3.dosya.tc/server29/gXnilM/adsa.rar.html
ÖRNEK DÜNYASINI İNDİR
1- Eşyaları Oluşturma
Eşyaları oluşturmak için alttaki gibi bir kod yazmanız yeterlidir. Kırmızı kısım açıklaması, mavi kısım ise asanın adıdır. Koyu kısımdada eşyanın türü yer almaktadır.
/give @p minecraft:stone_axe 1 0 {display:{Name:"Rüzgarın Asası",Lore:["Rüzgarın Baltası ile rakiplerini bulutlara uçurursun."]},Unbreakable:1}
2- Sistemi Mantığı
Yukarıdaki devre altın kalp devresinin çalışma kısmıdır.
Kızıltaş saati sürekli 4'ü denetler. Asıl olayı 4 yapmaktadır fakat onu ikinci adımda göstereceğim. 4 Pozitif ise 1 Çalışır. 1 Çalışınca kırmızı yıldızda bir redstone blok oluşur. Bu blok sırasıyla 5,2,3 7,8 ve 6'yı çalışırır. Sarı kareye alınan 2,5,3 execute komutu ile @p kişisinin @e[r=x,type=x] mobuna etki etmesini sağlar. Bu devrede etki edilen @e değil @p'dir çünkü kişisel etki uygulamaktadır. Pembe kareye alınan 7,8 ise /tellraw ile SonOlaylar: X kişisi Z'yi kullandı ve mana kullanımı, bekleme süresi gibi bilgileri verir. 6 ise işe biraz görsellik katarak bulut, + işareti, karanlık patlaması gibi özel effectleri devreye sokar. Diğer devrelerde olan ama bu devrelerde olmayan Mavi kare içindeki kırmızı oklar ise kızıltaş tekrarlayıcıların en son seviyede çalışmasını ve devredeki elektiriğin uzun sürede 9 a ulaşmasını sağlar. 9 a ulaştığında (ki bu devrede bekleme süresi olmadığından kısa sürecektir) eğer eşya kaybolacaksa /clear ile eşya silinir. Eğer eşya sonsuz kullanıma sahipse mana'nın bir kısmı silinir. 10'a gelindiğinde devrenin 1 kez çalışmasını sağlayan 1 ile bağlantılı kızıltaş bloğu silinir. Devre burda sona erer ve tekrar kullanım için hazır olur. İstenirse onbirinci blok eklenip asanın yeniden kullanıma hazır olduğu oyuncuya tellraw yardımıyla söylenebilir.
2- Bloklar
Üstte bahsedilidiği gibi 4. blok sistemin temelini oluşurur.
|| 4 || -> || 1 ||
Manalı sistemlerde 4;2 bloğu eklenir. Bu şekilde devre alttaki gibi olur
|| 4 || -> || 4;2 || -> || 1 ||
4 ve 4;2 temel olarak aynı işlevi görmektedir. 4'de bu işlev testfor komutu ile kullanıcının envanterinde x iteminin olup olmadığını ve bu x itemine tıklayıp tıklamadığını öğrenir. 4;2 de ise sadece bulup bulunmadığı kontrol edilir.
4. Blok : /testfor @p {SelectedItemSlot:x,Inventory:[{Slot:xb,id:"minecraft:x"}]}
4;2. Blok: /testfor @p {Inventory:[{d:"minecraft:x"}]}
Eğer gerçekten daha iyi çalışan bir 4. Blok isterseniz her slot için ayrı bir 4. Blok yapmak zorundasınız.
ÖRNEKLER:
Mana:
Büyüler ve asalar için enerji kaynağıdır.
-Yok-
Rüzgar Asası:
Seçilen rakip veya rakipleri havaya uçurur.
10 Saniye bekleme süresi vardır.
30 Mana kullanır.
Altın Kalp:
Kullanıldığında yok olur ve 30 saniyeliğine +2 Kalp verir
Tüm canınızı doldurur.
Ölümcül Asa:
Kullanıldığında rakibi 3 saniye sersemletir.
Kullanıldırğında 5 yarıçapındaki tüm rakiplere 5 damage atar.
10 saniye bekleme süresi vardır.
10 Mana kullanır.
http://s3.dosya.tc/server29/gXnilM/adsa.rar.html
ÖRNEK DÜNYASINI İNDİR